וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי: העבודה תתמזג בבחירות הקרובות עם מרצ או עם כחול לבן

31.5.2019 / 11:01

יו"ר העבודה אמר בכנס קרן ברל כצנלסון שמחנה השמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות וההחלטה על החלוקה "צריכה להתקבל לפי מה יגדיל את המחנה ויביא לניצחון". יו"ר מרצ זנדברג חזרה על הצעתה לחיבור עם העבודה וח"כ שלח הבהיר שיש מקום למועמד ערבי בכחול לבן

צילום: הכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון, עריכה: איתי עמרם

מתכוננים לבחירות - כל העדכונים

  • ח"כ גבאי הכריז: "העבודה תתמזג או עם מרצ או עם כחול לבן"
  • זדנברג: האופציה לממשלה אחרת - מצריכה חיבור עם הציבור הערבי
  • ח"כ שלח: "יש מקום למועמד ערבי גם בכחול לבן"

יושב ראש העבודה, חבר הכנסת אבי גבאי, הכריז היום (שישי) כי "העבודה תתמזג או עם מרצ או עם כחול לבן". לדבריו, "בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות במקום חמש".

ח"כ גבאי דיבר בפאנל בכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון בתל אביב שבו השתתפו גם יו"ר מרצ תמר זנדברג, ח"כ עופר שלח מכחול לבן וח"כ איימן עודה יו"ר סיעת חד"ש. לדבריו, ההחלטה על החלוקה מחדש בגוש המרכז שמאל צריכה להתקבל "לפי השאלה 'מה יגדיל את המחנה כולו ויוביל לניצחון המחנה בבחירות ולא לפי מה טוב לכל מפלגה. אם כחול לבן תהיה 35 או 36 באופוזיציה, זה לא ישנה כלום, אם בסוף נהיה באופוזיציה".

את דבריו של ח"כ גבאי חיזקה גם יו"ר מרצ זנדברג שחזרה על הצעתה לאחר פיזור הכנסת ואמרה בפנאל כי "אני שבה וקוראת עכשיו למרצ ולמפלגת העבודה לרוץ יחד בבחירות הקרובות". היא הוסיפה: "כמחנה, אם יש לקח אחד שאנחנו צריכים ללמוד זה לספור. בבחירות שאלנו את עצמנו איך ננצח ומאיפה נביא קולות. אני חושבת שאחד הדברים הטובים בבחירות כל כך מהירות, זה שהכל טרי. איך אנחנו סוגרים את הפער הזה בין 65 ל-45. שתיים שלוש יממות לפני פזור הכנסת אמרתי שיש אופציה לממשלה אחרת. היא מצריכה שבירת פרדיגמות וחיבור עם הציבור הערבי".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו: ליברמן קיבל כל מה שרצה, ובחר שוב להפיל ממשלה
סקרי בחירות ראשונים: ישראל ביתנו מתחזקת, הליכוד שומרת על כוחה
דרעי: נעשה הכול כדי שבממשלה הבאה יהיה רוב בלי ליברמן

אבי גבאי כנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון במרכז דוהל בתל אביב. ארתור לנדה, אתר רשמי
"בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות". גבאי, היום/אתר רשמי, ארתור לנדה

ח"כ שלח שהשתתף בפאנל אמר כי "היום ימין ושמאל זה מי בעד נתניהו ומי נגדו. אז הגיוני גם שליברמן הוא שמאל. אני מניח שהיה מועמד ערבי בכחול לבן אם לא היינו מוקמים בסערה. יש מקום למועמד ערבי גם בכחול לבן. רוב האוכלוסיה הערבית רוצה להיות חלק ממדינת ישראל למרות שיש לי ויכוח איתם בהרבה מאוד דברים אבל הם צריכים להפגין את הרצון הזה וגם אנחנו. אבל חובת ההוכחה היא עלינו כי אנחנו הצד החזק".

ח"כי עודה שהשתתף גם הוא בפאנל אמר כי "המשוואה היא מאוד ברורה. הימין הפסיד פעמיים, לרבין וברק ובשני המקרים בזכות האוכלוסייה הערבית. נתניהו הוא זה שהבין את המשוואה הכי טוב מכולם לכן הוא הוציא את האוכלוסייה הערבית מהמשוואה הזו. אנחנו 18 אחוז מכלל האוכלוסיה".

עודה אמר כי הפעם בבחירות הימין לא ירכיב את הממשלה. "בשביל זה צריך שותפות אמיצה בין מנהיגים אמיצים. גם לי לא קל בקרב הציבור שלי. אבל צריך אומץ - אנחנו רוצים להשפיע ולתרום את חלקינו. אחד הדברים המכוננים ב-20 שנה האחרונות זה שנאמר על ידי ברק שאין פרטנר ושכל פעם שנתנו לערבים משהו, קיבלנו טילים חזרה - את המסרים האלה צריך לשנות".

תמר זנדברג כנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון במרכז דוהל בתל אביב. ארתור לנדה, אתר רשמי
חזרה על קריאתה לחיבור עם העבודה. ח"כ זנדברג במליאה/אתר רשמי, ארתור לנדה

הוא הבהיר כי על הסיעות הערביות להקים שוב את הרשימה המשותפת אולם באשר למועמד לראשות ממשלה - אמר כי יש צורך במסרים ברורים מול האוכלוסייה הערבית על מנת שיכולו להקים ממשלה יחד. "הגישה של גנץ וכחול לבן צריכה להשתנות והציבור שלנו צריך להרגיש שיש תועלת בכך שהוא ייצא להצביע. האנשים מזהים מי ימין ומי ימין ב'. אנחנו צריכים להיות אמיתיים ולהציב אלטרנטיבה ברורה. חסר לנו מנדטים. אנחנו יודעים איפה. ומקסימום נגיע יחד ל-58 מנדטים אבל רק בעזרת מסרים ברורים נגיע ל-61 מנדטים.

לפי תוצאות סקר שפורסם אמש ב"חדשות 13" מרצ הוסיפה לעצמה מנדט וקיבלה שישה מנדטים. העבודה מנגד נחלשה עם 4 מנדטים. בל"ד ורע"ם זוכות גם הן ל-4 מנדטים. עוד עולה מהסקר כי הליכוד עלתה במנדט אחד וזוכה ב-36 בעוד כחול לבן מאבדת מעט מכוחה ומקבלת 33 מנדטים. ישראל ביתנו מתחזקת ברקע אירועי הימים האחרונים ומטפסת ל-9 מנדטים.

הפאנל התקיים בהנחייתה של עיתונאית וואלה! NEWS טל שלו

אבי גבאי, עפר שלח, תמר זנדברג ואיימן עודה כנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון במרכז דוהל בתל אביב. ארתור לנדה, אתר רשמי
"זה לא ישנה כלום, אם בסוף נהיה באופוזיציה". חברי הפאנל, היום/אתר רשמי, ארתור לנדה
אבי גבאי, עפר שלח, תמר זנדברג ואיימן עודה כנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון במרכז דוהל בתל אביב. ארתור לנדה, אתר רשמי
"היום ימין ושמאל זה מי בעד נתניהו ומי נגדו". חברי הפאנל, היום/אתר רשמי, ארתור לנדה
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully