וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלב הבא אחרי בנט ושקד: פיטורי מנדלבליט בשיטת "עשה זאת בעצמך"

2.6.2019 / 17:45

על ידי הפיטורים נתניהו מנע מהשניים במה להשמעת עמדות המאגפות אותו מימין, אילף את שרי הליכוד לשתוק ופינה את תיק המשפטים החשוב לו ביותר כיום. כעת, יוכל ראש הממשלה להאיץ את פיטורי היועמ"ש כדי שלא יהיה מי שיחתום על כתב אישום נגדו

עריכה: תומר לוי

עורך דין, אמר פעם עזר ויצמן, הוא אדם שלמד את החוק כדי לעזור למי שעבר על החוק להיחלץ מהצרה באופן חוקי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הוא כיום גדול משתמשי החוק בישראל. הוא מנצל את סעיפיו עד קצה כתבם ולשונם. החוק הוא המנוף האדיר שלו להישאר בשלטון ולהימנע ממשפט שסופו עגום.

החוק, מאחר שהיועץ המשפטי לממשלה ונשיא המדינה ובג"ץ לא חלקו על הפרשנות הבעייתית לו, אפשר לו ליזום את פיזור הכנסת רגע לפני שהעברת סמכות הרכבת הממשלה הועברה לחבר כנסת אחר. הנשיא ראובן ריבלין אמנם אמר שיעשה כמיטב יכולתו למנוע את רוע הגזירה, אך יכולתו הוכחה כאפסית, במיוחד משום שנרתע מלהעמיד אותה במבחן.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו פיטר את השרים בנט ושקד, בבית היהודי דורשים את התיקים
פייגלין: נפגשתי עם בנט - יש אפשרות לשיתוף פעולה בבחירות
בצל הביקורת: הכנסת מבקשת להגדיל את תקציב הבחירות ב-35%

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך מליאת הכנסת 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
חלף מזמן על פני כל המחסומים הערכיים והעכבות המוסריות. נתניהו/ראובן קסטרו

היום, בהנאה טראמפית - אתם מפוטרים! השתמש נתניהו בסעיף אחר באותו חוק יסוד הממשלה, בנוסח המעודכן, כדי להיפרע משרי המשפטים והחינוך. יתכן שאיילת שקד ונפתלי בנט הזכירו לו צמד קודם שצמח בלשכתו ועלה משם לממשלה - רוחמה אברהם ואביגדור ליברמן. נתניהו השיג בפיטורי בנט ושקד שלוש מטרות: הוא מנע מהם במה (קבינט ולאחריו טלוויזיה) להשמעת עמדות המאגפות אותו מימין, אילף את שרי הליכוד לשתוק פן יממש את כוחו לסלקם ופינה את התיק החשוב ביותר לו כיום - המשפטים.

לא משנה אם יחזיק בו בעצמו או סביר יותר יעביר אותו ליריב לוין, לזאב אלקין או לשר אחר. זהו התיק היכול להיות נוגדן לתיקיו הפליליים. אמנם אין זה תקין ואין זה מקובל, אך נתניהו חלף מזמן על פני כל המחסומים הערכיים והעכבות המוסריות. אם זה לא עלול להיפסל כבלתי-חוקי, זה ייעשה.

עוד באותו נושא

נתניהו פיטר את השרים בנט ושקד, בבית היהודי דורשים את התיקים

לכתבה המלאה
נפתלי בנט,  ואיילת שקד במטה מפלגת הימין החדש מלון שרתון סיטי טאוור, אולם ברקת 9 באפריל 2019. צילום: אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
מנע מהם במה. בנט ושקד/אתר רשמי, צילום: אהוד אמיתון/TPS

כך, בעקבות פרשת חוק החסינות והצעת עסקת ההתגברות לאבי גבאי ושלל תרגילים שנבלמו בכנסת המעבר, פועל נתניהו כמירב עוצמתו המותרת כראש ממשלת המעבר, שהוא גם בדרך מקרה חשוד תלת-תיקי.

אם יתעורר זעם - נתניהו יצטלם שוב עם חיות ומלצר

בלי שקד, שהייתה עלולה לטרפד את המהלך משיקולים פוליטיים או מידידות אישית, יכול נתניהו להאיץ את פיטורי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי שלא יהיה מי שיחתום על כתב אישום נגדו. תרחיש בכיוון זה פורסם כאן אשתקד. הוא אינו מצריך חומרים רבים והכנות מיוחדות. נתניהו כשיר לו בשיטת "עשה זאת בעצמך": הוא ייצר עילה כלשהי למחלוקת רעיונית ועקרונית עם היועץ (למשל, מוות לרוצחים), ייתן לו את יומו בפני הממשלה וגם בפני ועדת גרוניס שמינתה אותו, ישקול בכובד ראש לכאן ולכאן ויחליט בצער רב להיפרד ממנו. כתב האישום יתמוסס עד למינוי היועמ"ש הבא, או שביטולו יהיה אחד התנאים המפורשים למינויו.

אביחי מנדלבליט בטקס פתיחה, הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
יחליט בצער רב להיפרד ממנו. מנדלבליט, שבוע שעבר/אתר רשמי, ליאב פלד

כתוספת, יידע כל שופט שלום ומחוזי מיהו שר המשפטים החדש, היושב בוועדה למינוי - וקידום - שופטים; ובאמצעות המנכ"ל החדש, יורשה של אמי פלמור וחבר ועדת האיתור לפרקליט המדינה, שבראשה שוב לא יעמוד היועמ"ש שאינו עוד, תושפע גם זהות הפרקליט.

נתניהו יוכל גם למנות מפכ"ל חדש למשטרה ונציב לשירות בתי הסוהר, כי ועדת המינויים הבכירים בראשות השופט אליעזר גולדברג הוקמה בהחלטת ממשלה וכך גם אפשר להפילה.

ואם יתעורר זעם על פעולותיו, שכולן חוקיות למהדרין, יכול נתניהו להזמין שוב לצילום משותף את אסתר חיות וחנן מלצר.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully