וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני תקף בשיחה סגורה את דרעי: "הוא יחטוף ממני. חבל לו על הזמן"

2.6.2019 / 19:07

בשיחה סגורה שתוכנה הגיע לידי וואלה! NEWS תקף גפני את יו"ר ש"ס ברקע עימות ארוך שהוא מנהל מול סגן השר איציק כהן ממפלגתו על התוכנית לביטוח חיים לאברכים. גפני האשים: "אי אפשר לסמוך עליהם בכלום", ימים אחדים אחרי שהתוכנית אושרה סופית, למרות התנגדותו

משה גפני ואריה דרעי בפתיחת מטה הבחירות לראשות עיר בית שמש. ראובן קסטרו
"אי אפשר לסמוך עליו בכלום". דרעי וגפני/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, תקף היום (ראשון) בחריפות את יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי. בשיחה סגורה שתוכנה הגיע לידי וואלה! NEWS אמר גפני, מראשי יהדות התורה את הדברים הבאים: "דרעי, חבל לו על הזמן. מה שהוא יחטוף ממני, רק שיחכה". בהמשך השיחה הוסיף: "אי אפשר לסמוך עליהם בכלום".

דבריו של גפני נאמרו ברקע עימות ארוך שהוא מנהל מול סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס, לאחר שכהן קידם תוכנית למימון ביטוח חיים לאברכים, כך שבמקרה של מוות תוענק קצבה חודשית למשפחותיהם. לפני כשבועיים חתם שר החינוך היוצא נפתלי בנט על התוכנית, אף שהממשלה המכהנת היא "ממשלת מעבר" ובסוף השבוע התוכנית פורסמה ברשומות.

גפני זעם על אישורה וכשהגיע לישיבת ראשי הקואליציה במשרד ראש הממשלה, נשמע אומר את הדברים. גפני נימק בעבר את התנגדותו לתוכנית בטענה כי "ייקחו תקציב לביטוח חשוב ומחר ייקחו מתוך תקציב הישיבות למאה נושאים אחרים". בש"ס השיבו אז לביקורת שהשמיע ואמרו בתגובה כי "זה הכול עניין של אגו שנובע מכך שהוא לא הוביל את התוכנית".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
פרץ וסמוטריץ': נתניהו צריך למנות אותנו לשרי המשפטים והחינוך
נתניהו פיטר את השרים בנט ושקד, בבית היהודי דורשים את התיקים
השלב הבא אחרי בנט ושקד: פיטורי מנדלבליט בשיטת "עשה זאת בעצמך"

סגן שר האוצר יצחק כהן בפגישה בין נציגי העובדים הסוציאלים השובתים עם נציגי משרד האוצר וההסתדרות, מרץ 2011. אורי לנץ
קידם תוכנית למימון ביטוח חיים לאברכים. סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס/אורי לנץ

התוכנית של סגן השר כהן קובעת כי הביטוח ימומן מתוך הקצבה החודשית שהאברכים זוכים לה כיום, כך שהיא תקטן בכמה עשרות שקלים בחודש. משרד החינוך שמשלם את הקצבה לאברכים בישראל, הוא זה שהיה אמור להוציא את התוכנית לפועל, וכך קרה לפני כשבועיים.

בישראל יש כמאה אלף אברכים נתמכים, וגובה הקצבה שהם זוכים לה משתנה בהתאם לסוג הישיבה ולסטטוס המשפחתי - רווק או נשוי. כך למשל, בחור ישיבה שאינו נשוי ולומד בישיבה חרדית מקבל כ-480 שקל בחודש. אדם נשוי בכולל או באותה ישיבה יקבל כ-850 שקל בחודש. התמיכה החודשית מהמדינה ניתנת כל זמן שהאברך לומד בישיבה, ללא מגבלת גיל.

התוכנית קובעת כי עלות הביטוח החודשית תעמוד על כ-30 שקלים ובתמורה, במקרה של פטירת האברך, תקבל משפחתו סכום של כחצי מיליון שקל שישולם בקצבה חודשית במשך 15 שנה. ההצעה של סגן השר כהן באה לתת מענה למצב שבו במקרה של מות האברך, משפחתו לא זכאית לדבר, להבדיל מעובדים שכירים במשק.

השר דרעי, סגן השר כהן וח"כ גפני סרבו להגיב לפניות וואלה! NEWS בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully