וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת העבודה החליטה: הפריימריז על ראשות המפלגה ב-2 ליולי

4.6.2019 / 15:03

בהצעה תמכו כלל חברי הכנסת לבד מעמיר פרץ שמקדם הצעה חלופית לפיה 3,300 חברי הוועידה יבחרו את היו"ר ולא יתקיימו פריימריז בקרב המתפקדים. עדיין לא ברור אם ח"כ גבאי יתמודד מחדש על התפקיד

צילום: הכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון, עריכה: איתי עמרם

הפריימריז על ראשות מפלגת העבודה צפויים להתקיים בשני ביולי, כך החליטה היום (שלישי) הנהלת המפלגה בתום ישיבה בת שלוש שעות. לפי ההחלטה, בשבוע הבא תתכנס ועידת המפלגה ועל סדר יומה תונח הצעה לקיים את הבחירות ליו"ר בקרב כלל החברים.

בהצעה זו תמכו כל חברי הכנסת איציק שמולי, סתיו שפיר, שלי יחימוביץ' וטל רוסו. המתנגד היחיד היה ח"כ עמיר פרץ, שמקדם הצעה חלופית לפיה 3,300 חברי הוועידה יבחרו את היו"ר ולא יתקיימו פריימריז בקרב המתפקדים. בדיון התברר שההצעה של פרץ מעוררת קשיים חוקתיים ולכן ועדת החוקה של המפלגה תתכנס מחר על מנת לבחון את חוקיותה.

במקביל, הנהלת המפלגה החליטה שלא להחליט על הפריימריז לרשימה אלא להביא להצבעה בוועידה בשבוע הבא שתי חלופות חדשות לקיום בחירות לרשימה לכנסת בקרב חברי המפלגה, או שימור הרשימה הנוכחית לכנסת כפי שהייתה בבחירות לכנסת ה-21.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
טל רוסו מוותר על השריון בעבודה, שוקל להתמודד על תפקיד היו"ר
עכשיו זה רשמי: ח"כ עמיר פרץ יתמודד על ראשות מפלגת העבודה

יו"ר העבודה: "חיפשנו חיבורים פוליטיים אבל לא היה עם מי-
שוחחתי עם גנץ, נעשה הכל כדי לסייע לו בהרכבת הממשלה". יותם רונן
חברי מפלגת העבודה/יותם רונן

עדיין לא ברור אם יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, מתכוון להתמודד מחדש על התפקיד אך בבורסת השמות הפוטנציאליים להתמודדות יש כבר את ח"כ פרץ ושמולי, וטל רוסו שהודיע אתמול שהוא מוותר על השריון ברשימה אך שוקל להתמודד על ראשות המפלגה.

גם ח"כ סתיו שפיר הודיעה אתמול כי תשקול להתמודד במידה שיהיו פריימריז פתוחים - כלומר שהמפקד יפתח ויוכלו לצרף חברים חדשים ומועמדים חדשים ללא תקופת המתנה - אך לפי ההערכה הסיכוי להיערך לפריימריז פתוחים בפרק הזמן הקצר שנותר עד יולי נמוך.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS גם סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף במיל' יאיר גולן שקל להתמודד על ראשות המפלגה וגבאי שוחח עמו אתמול ואמר לו כי יסיר את החסמים החוקיים המפלגתיים בפני התמודדות במידת הצורך. ראש הממשלה ויו"ר העבודה לשעבר אהוד ברק גישש גם הוא בקרב פעילים במפלגה בימים האחרונים בניסיון לבחון אפשרות של מינוי שלו ליו"ר זמני שיחלץ את המפלגה מהמשבר אך ברק בוחן גם אפשרות לריצה במסגרת עצמאית אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully