וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות באיחוד מפלגות הימין אחרי דברי סמוטריץ': "נפיק לקחים"

בתגובה למתקפה של יו"ר האיחוד הלאומי על מינויו של ח"כ אוחנה לשר המשפטים, אמרו גורמים בבית היהודי כי נתניהו "רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית" וכי הוא צריך להחזיק בתיק החינוך. "לא ברור מדוע סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את רה"מ"

עריכה: טל רזניק

אחרי דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - עימות נוסף נרשם הערב (רביעי) בתוך איחוד מפלגות הימין סביב שאלת חלוקת התיקים בממשלה. גורמים בבית היהודי אמרו כי לא ברור מדוע סמוטריץ' "בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות" והבהירו כי היו"ר רפי פרץ הוא המתאים ביותר לכהן כשר החינוך.

אחרי מינויו של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) לשר המשפטים, מוקדם יותר הערב, תקף סמוטריץ' את יחסו של נתניהו לציונות הדתית ואמר כי "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה, אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "נתניהו ביקש לדחות את השימוע, מנדלבליט צפוי לסרב"
למרות הביקורת: הכנסת אישרה את הגדלת תקציב הבחירות ב-35%
פשוט כי הוא יכול: כך קובע "המלך" נתניהו את חוקי השכונה ללא הפרעה

בצלאל סמוטריץ' בכנס השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
סמוטריץ'/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי "בקרוב ימונו שרים מאיחוד מפלגות הימין". דוברו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, אמר כי "הלכה מדינת ההלכה". זאת, על רקע דבריו של סמוטריץ' בתחילת השבוע שלפיהם יש "להשיב את משפט התורה למכונו".

גורם באיחוד מפלגות הימין מסר בתגובה לדברים אלה כי "נתניהו מוזמן להציג את ההסכמים שחתם עם המפלגות הדתיות והחרדיות. הנסיון של נתניהו לרכוב על הגב של סמוטריץ' תוך הוצאת דבריו מהקשרם באופן נבזי על ידי התקשורת הוא צעד מכוער. נפיק לקחים".

עוד באותו נושא

אחרי פיטורי שקד: נתניהו מינה את ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים

לכתבה המלאה
יו"ר הבית היהודי רפי פרץ בערב השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
פרץ/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

לאחר מכן, גורמים בבית היהודי המקורבים לפרץ תקפו את סמוטריץ' ואמרו כי "יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ. הבחירה הראשונה היא של ראש הממשלה והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית".

במסגרת הסכם הריצה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, שאליו הגיעו לקראת הבחירות לכנסת ה-21, נקבע כי האיחוד הלאומי יבחר את התפקיד הבכיר בממשלה ראשון. במידה שיהיה תפקיד אחד, תהיה רוטציה עליו. עם זאת, הגורמים הדגישו כי "ראש הממשלה נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט, כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית".

"ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני, שייערך מיד לאחר הבחירות הקרובות, נפיק לקחים", הוסיפו הגורמים בבית היהודי. "לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות. הציונות הדתית ממשיכה להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט זו הייתה המשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully