וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע לפרץ וסמוטריץ' את תיק החינוך, התחבורה וחברות בקבינט

ראש הממשלה נועד עם בכירי איחוד מפלגות הימין בניסיון לגבש חבילת פיצויים למפלגה. אחת ההצעות המרכזיות שנידונה בין הצדדים היא הענקת תיק החינוך לפרץ והתחבורה לסמוטריץ' וכן מינויים לחברים בקבינט המדיני ביטחוני. עם זאת, בין הצדדים טרם הושגה הסכמה סופית

עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך ביממה האחרונה שיחות עם בכירי איחוד מפלגות הימין, במטרה להשלים את סבב חלוקת התיקים בממשלה עד לאחר הבחירות. נתניהו הפקיד השבוע את תיק המשפטים בידי ח"כ אמיר אוחנה ובכך עורר זעם מצד ח"כ בצלאל סמוטריץ', שדרש להשיב למפלגתו את התפקיד אחרי פיטוריה של השרה איילת שקד. כעת, נתניהו מנסה לגבש חבילת פיצויים למפלגה, והערב (חמישי) נפגש עם יו"ר איחוד הימין רפי פרץ. אחת ההצעות המרכזיות שנידונה בין הצדדים היא לתת את תיק החינוך לפרץ ואת תיק התחבורה לסמוטריץ'.

בנוסף לכך, סמוטריץ' יקבל את האחריות על רשות מקרקעי ישראל והשניים ייתמנו גם לחברים בקבינט המדיני ביטחוני - פרץ כמשקיף וסמוטריץ' כחבר. עד כה לא הושגה הסכמה סופית סביב הצעה זו, ובאיחוד מפלגות הימין מעלים דרישות נוספות. בין היתר, סמוטריץ' מבקש לקבל גם את תיק התפוצות, שהיה בידי השר נפתלי בנט, קודם פיטוריו השבוע.

את הדרישות העלו במפלגה לאחר שנתניהו פיטר מוקדם יותר השבוע את בנט ושקד בטענה כי התיקים שהיו בידיהם אמורים לחזור למפלגה. עם זאת, בסביבת ראש הממשלה העריכו כי הסיכום הסופי בין הצדדים ייסגר רק אחרי החג.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
למרות הביקורת: הכנסת אישרה את הגדלת תקציב הבחירות ב-35%
גפני במתקפה על סמוטריץ': "לא נגיד שאנחנו רוצים מדינת הלכה"
לאחר פיטורי שקד: נתניהו ימנה מ"מ לתיק המשפטים הערב או מחר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך עצרה לתקשורת בהתייחסות למציאת גופתו של הנעדר זכריה באומל, משרד רה"מ, 3 באפריל 2019. רויטרס
מינוי אוחנה עורר זעם מצד סמוטריץ'. נתניהו/רויטרס

פרץ דחה הבוקר את הפרסומים על מתיחות בינו לבין חברו להנהגה סמוטריץ'. "‏בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף ניסיונות לפצל את אחדות המחנה", כתב בטוויטר. "אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, אנחנו נמשיך להיות שותפים וניכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לכל אורך הדרך".

התגובה הודה סמוטריץ' לפרץ והוסיף: "אף אחד, אבל אף אחד, לא יצליח לפלג בינינו ולקדוח חור בספינה הציונית-דתית. האחדות חשובה יותר מכל דבר אחר. מי שמנסה לעשות את זה חייב למצוא את עצמו בחוץ עוד היום! אחרת זה לא ייפסק. זאת האחריות שלנו ואנחנו חייבים את זה לציבור ולעם ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיגו את הפרסומים על מתיחות. פרץ וסמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוטריץ' תקף אתמול את יחסו של ראש הממשלה לציונות הדתית לאחר שמינה את ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים. "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה, אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים".

גורמים באיחוד הימין טענו לאחר מכן כי סמוטריץ' "בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות" והבהירו כי פרץ הוא המתאים ביותר לכהן כשר החינוך. הגורמים תקפו את סמוטריץ' ואמרו כי "יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המשא ומתן. הבחירה הראשונה היא של ראש הממשלה והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית".

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully