וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות: ניצן הורוביץ הכריז על התמודדות לראשות מרצ

10.6.2019 / 10:04

הח"כ לשעבר והעיתונאי אמר כי החליט לרוץ כי "ישראל החופשית והדמוקרטית שלנו נמצאת בסכנה". לדבריו, הבחירות החוזרות הן "הזדמנות שאסור לנו להחמיץ לעשות שמאל חזק". הוא צפוי להתמודד מול היו"ר זנדברג. הוא תומך בקיום בחירות בתוך הוועידה ולא בפרמייריז

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

חבר הכנסת לשעבר והעיתונאי ניצן הורוביץ הודיע היום (שני) רשמית כי החליט להתמודד לראשות מפלגת מרצ לקראת הבחירות החוזרות לכנסת בעוד שלושה חודשים. בעמוד הפייסבוק שלו כתב הורוביץ כי החליט לרוץ כי "ישראל החופשית והדמוקרטית שלנו נמצאת בסכנה ואני אלחם למען החופש הזה. קיבלנו מועד ב' לתקן את מה שקרה בבחירות האחרונות ולעשות שמאל חזק, ואסור לנו להחמיץ את ההזדמנות הזו".

הורוביץ, בן 54, כיהן כחבר כנסת למשך שתי קדנציות וכיום הוא משמש יו"ר תנועת ישראל חופשית. הוא צפוי להתמודד מול היו"ר המכהנת של מרצ, תמר זנדברג, שנבחרה לתפקידה במרץ 2018 והובילה את המפלגה בבחירות האחרונות.

ביום ראשון תתכנס ועידת מרצ כדי לאשר את הבחירות ליו"ר, כשלפי ההערכה הורוביץ יקדם את קיום הבחירות בקרב אלף צירי הוועידה ולא בפריימריז כפי שהיה בבחירתה של זנדברג בשנה שעברה. הוועידה תצטרך להכריע גם בדבר קיום פריימריז או בחירות בוועידה לרשימה או להקפיא את הרשימה כפי שהייתה בבחירות לכנסת ה-21.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
חזרה להצבעה בפתקים: ההצעה החדשה של עמיר פרץ לפריימריז
למרות הביקורת: הכנסת אישרה את הגדלת תקציב הבחירות ב-35%
שר המתנות: במשחקי הכיסאות - נתניהו מטשטש את כישלון הקמת הממשלה

ניצן הורוביץ. משה שי,
"אנחנו שמאל ואנחנו גאים בזה". הורוביץ/משה שי

עוד כתב הורוביץ כי "אנחנו שמאל ואנחנו גאים בזה כי אנחנו רוצים להיות חופשיים בארץ הזו". לדבריו, "הרי זה הדבר הכי ישראלי שיש: 'להיות עם חופשי בארצנו' - חופשי מכפייה דתית, חופשי מחזירות חברתית, חופשי מאפלייה, גזענות וכיבוש, חופשי משחיתות. זכינו בהזדמנות לשקם את השמאל. אם לא נתעשת ונתקן, ונחבר כוחות נוספים - לא תהיה הפעם הבאה. הצטרפו אליי ונעשה את השינוי יחד. צריך מנהיגות חזקה בשמאל כי אי-אפשר לסמוך על אף אחד אחר שיילחם באמת למען החופש שלנו כמו שמרצ ידעה להילחם - לא על ליברמן, לא על גנץ, ובטח לא על נתניהו שמוכר את הציבור החופשי למפלגות הדתיות בשביל קומבינת החסינות".

בדבריו תקף גם את המפלגות החרדיות והדתיות: "זו מכירת חיסול: החרדים דורשים הפרדת נשים בהסכם הקואליציוני, סמוטריץ' והכהניסטים לא מסתפקים בסיפוח השטחים ורוצים להתנחל אצלנו בבית ולהפוך אותנו למדינת הלכה, ונתניהו הוא הגרוע מכולם כי הוא רוצה להפקיר את החינוך של הילדים שלנו בידי האנשים האלה. מרצ בראשותי תילחם עד חורמה, לא תוותר על פסיק, ותוביל את המאבק להגנת הדמוקרטיה".

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully