וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: אחזור להתמודדות כבר בבחירות הקרובות

בכנס השנתי של איגוד היועצים המשפטיים נשאלה שרת המשפטים לשעבר מה הייתה כוונתה כשאמרה בטקס הפרידה ממשרדה כי היא מתכוונת לחזור. "הכוונה היא לעכשיו", השיבה. הדבר נוגד טענות לפיהן בכוונתה להימנע מחזרה לפוליטיקה כדי להתפקד לליכוד

עריכה: עמית שמחה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, אמרה היום (שני) כי תשוב למערכת הפוליטית כבר במערכת הבחירות הקרובה. שקד, שנאמה בכנס השנתי לאיגוד היועצים המשפטיים (ACC) נשאלה על ידי המנחה בן כספית: "כשעזבת את משרד המשפטים, אמרת 'אני עוד אשוב'. האם התכוונת שזה יקרה עכשיו או בבחירות הבאות?". שקד מצדה, מיהרה להשיב: "כן, זה עכשיו".

תשובתה החדה של שקד מורידה מהפרק טענות שנשמעו לפיהן היא עשויה להחליט שלא לחזור עכשיו לפוליטיקה כדי להתפקד לליכוד ולהמתין את תקופת האכשרה הנדרשת להתמודדות. זאת, לאחר שבסביבת ראש הממשלה הבהירו כי הוא לא מתכוון לחתום לה על קיצור תקופת האכשרה הנדרשת במפלגה.

האמירה של שקד מאותתת שפניה כן להתמודדות במערכת הבחירות הנוכחית, אך מאחר שככל הנראה דלתות הליכוד יהיו סגורות בפניה, היא מתכוונת להתמודד במסגרת מפלגת ימין כלשהי -הימין החדש שבמסגרתה התמודדה לכנסת האחרונה יחד עם נפתלי בנט אך לא עברה את אחוז החסימה, איחוד מפלגות הימין, או לחלופין מפלגה חדשה בראשותה.

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
שקד בפרידה ממשרדה./ניב אהרונסון

במהלך נאומה שקד התייחסה לסוגיה בה עסקה במהלך כהונתה - היקף היועצים המשפטיים בשירות הציבורי. "במשרדי הממשלה כמות היועצים המשפטיים תפחה משמעותית", אמרה. "רציתי לשנות את הדרך שבה ממנים יועמ"שים במשרדים - היום הם מתמנים במכרזים ורציתי לפתוח את זה לוועדות איתור על מנת לאפשר לדמויות נוספות להתמודד".

בהמשך השיבה גם לשאלות בסוגיית פסקת ההתגברות. "אני רציתי לקדם את החוק לפסילת פסיקה ברוב של 61 ח"כים, ואני חושבת שזה לא פשוט ש-61 יחוקקו מחדש חוק שבג"ץ פסל", אמרה. "זה צריך להיות מקרה ייחודי וזה היה נראה לי האיזון הנכון", שקד הוסיפה: "אני מאמינה ומעריכה שבכנסת הבאה זה יעלה שוב לדיון. כל הוויכוח היה על כמות הח"כים שצריך כדי לחוקק חוק שבג"ץ פסל".

לפני כשבוע, במעמד הפרידה ממשרד המשפטים, אמרה שקד כי היא עתידה לשוב אליו. "אני לא מסתירה שיש לי אינטרס אישי בבקשה הזו. אני בהחלט מתכוונת עוד לחזור לכאן", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully