וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה תקיים משאל מתפקדים כדי לקבוע את שיטת הבחירות

11.6.2019 / 15:36

ועידת מפלגת העבודה שתוכננה להתקיים מחר תידחה עד לקיום משאל בקרב המתפקדים על אופן בחירת היו"ר והרשימה - בפריימריז של כלל המתפקדים או על ידי 3,300 צירי הוועידה. מדובר בפשרה בין אבי גבאי לעמיר פרץ, שפועל כדי לבטל את הפריימריז ולהעביר את ההכרעה לידי הוועידה

עריכה: שניר דבוש

ועידת מפלגת העבודה שתוכננה להתקיים מחר (רביעי) תידחה עד שמתפקדי המפלגה יחליטו באיזו שיטת בחירות פנימיות לנהוג לקראת הבחירות לכנסת ה-22, כך הוחלט בתום דיון של בית המשפט המחוזי בעתירה של ח"כ עמיר פרץ. לפי ההחלטה, מפלגת העבודה תערוך תוך שמונה ימים משאל מתפקדים שיקבע באיזו שיטה ייבחרו היו"ר והרשימה - אם על ידי המתפקדים בפריימריז או על ידי צירי הוועידה.

ועידת מפלגת העבודה הייתה אמורה להתכנס מחר ולהצביע על קיום בחירות ליו"ר בפריימריז של המתפקדים, אך ח"כ פרץ עתר לבית המשפט בדרישה שתעלה להצבעה הצעה חלופית לבחירת היו"ר על ידי 3,300 צירי הוועידה. בפשרה שהושגה בין אנשי פרץ ואנשי גבאי במהלך הדיון הוסכם כי ההכרעה על שיטת הבחירות המקדימות תעבור לידי המתפקדים, וכי עד ה-19 ביוני ייערך משאל בקרב 60 אלף המתפקדים שיצטרכו להשיב אם היו"ר הבא צריך להיבחר על ידי המתפקדים או לחילופין בבחירות מצומצמות בקרב צירי הוועידה.

בנוסף, מתפקדי העבודה יצטרכו לבחור באיזו שיטה תיקבע הרשימה לכנסת הבאה ויובאו בפניהם שלוש אפשרויות - פריימריז של כלל המתפקדים, בחירות על ידי הוועידה, או צילום מצב והקפאת הרשימה כפי שהייתה בבחירות לכנסת ה-21. לפי הצעת הפשרה - תוקם ועדת פיקוח שתורכב מאנשי פרץ ואנשי גבאי שתקבע את אופן המשאל בקרב המתפקדים ותפקח עליו.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
חזרה להצבעה בפתקים: ההצעה החדשה של עמיר פרץ לפריימריז
פורש מהחיים הפוליטיים: ח"כ טל רוסו הודיע כי לא יתמודד ברשימת העבודה

השקת קמפיין מפלגת העבודה, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
השקת קמפיין מפלגת העבודה בבחירות האחרונות, מרץ/ראובן קסטרו

לפי ההחלטה יש לקיים את המשאל עד ה-19 ביוני, לפרסם את התוצאות תוך 48 שעות ולכנס את הוועידה כדי לאשר את ההחלטה לא יאוחר משלושה ימים אחרי קבלת התוצאות הסופיות. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה הזכורה שנערך משאל חברים שכזה בקרב מתפקדי מפלגת העבודה וככל הנראה זה יהיה משאל מקוון דרך האינטרנט. לפי ההערכה בעבודה, המתפקדים לא יוותרו על זכותם לעצב את ההנהגה והרשימה והצפי הוא שהם יצביעו בעד קיום פריימריז בקרב כלל המתפקדים.

פרץ ביקש במקור להעביר את זכות ההכרעה לידי צירי הוועידה, אך במטה שלו הביעו שביעות רצון מהחלטת הפשרה שכן היא מאפשרת להם להעלות את ההצעה שלהם להצבעה בעוד הנהלת מפלגת העבודה לא התכוונה להעלות את ההצעה החלופית להצבעה במידה והייתה מתקיימת מחר ועידה.

ח"כ פרץ בירך על ההחלטה: "אנחנו דמוקרטים. אנחנו מכבדים את שלטון החוק ובית המשפט. עצם החלטה של השופטת לעלות את הסוגיה לכלל חברי המפלגה מצביעה על כך שההצעה חוקתית, ואנחנו מברכים על כך שהדמוקרטיה מתממשת במלואה". פרץ הוסיף, "אני ממשיך לפעול מתוך אחריות לעתיד המפלגה והמחנה הדמוקרטי כולו, ונקיים את הוראות בית המשפט בדרך המהירה ביותר, תוך איחוד הכוחות לבנית אלטרנטיבה אידיאולוגית לימין בראשות נתניהו".

ח"כ איציק שמולי אמר בתגובה להחלטה: "טוב עשה בית המשפט שסירב לאמץ היום את ההצעה לאפשר לוועידה להחליט בעצמה על זהות היו"ר הבא ולהדיר בכך את כלל חברי וחברות המפלגה. אי אפשר להילחם על הדמוקרטיה בחוץ ולחנוק אותה בבית על ידי ניסיון להשתיק את כלל חברי המפלגה ולגזול מהם את הזכות הבסיסית ביותר לבחור את הנהגתם".

אבי גבאי מליאת הכנסת, 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
הודיע על פרישתו, יו"ר העבודה אבי גבאי במליאה/ראובן קסטרו

עוד אמר שמולי כי "לא צריך לחשוש מבחירות דמוקרטיות ופתוחות שבסופן ייבחר המועמד הטוב ביותר שיוכל להחזיר למפלגה את אמון הציבור. אנו חייבים לשים סוף לפרוצדורות ולעבור בהקדם לבחירת יו"ר באופן דמוקרטי. עלינו להתארגן לקראת הבחירות הכלליות כדי לשקם את מפלגת העבודה ולהחזיר את אמון המצביעים. אין לי ספק שחברי וחברות המפלגה, שבחרו להיות במפלגה דמוקרטית, ייבחרו להיות חלק במסע השיקום של המפלגה ולא יוותרו בשום אופן על יכולתם להשפיע".

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר המפלגה אבי גבאי כי לא יתמודד על ראשות המפלגה בבחירות שיתקיימו בחודש הקרוב. זאת, על רקע התוצאה העגומה שהשיגה המפלגה תחת הנהגתו בבחירות הקודמות והקשיים שליוו את כהונתו. עם זאת, גבאי צפוי להיות משובץ במקום השני אם הוועידה תאשר את ההצעה שלו להקפיא את הרשימה ולא לקיים פריימריז לרשימה. הודעתו של גבאי מגיעה יום לאחר שח"כ טל רוסו, ששוריין על ידו, הודיע כי הוא פורש מהפוליטיקה.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully