וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט במתקפה על מוטי יוגב: "חטפתם את מפלגת הבית היהודי"

12.6.2019 / 13:04

יו"ר הבית היהודי לשעבר תקף את ח"כ יוגב ברקע הבחירות המתקרבות. בנט כתב לחבר מפלגתו לשעבר: "מוטי אולי התבלבלת. אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על המהלך להקמת הימין החדש". זאת בתגובה לדברי יוגב כי "בנט בגד בנו. לא ראוי שנקבל אלינו מי שלא סופר אותנו"

צילום: שלומי גבאי

שר החינוך לשעבר נפתלי בנט תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את ח"כ מוטי יוגב, שהיה חבר מפלגתו בבית היהודי. בחשבון הפייסבוק שלו כתב בנט: "מוטי, אולי התבלבלת. אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על המהלך להקמת הימין החדש. ‬‫למעשה, איני רוצה ממך דבר". את הדברים כתב בנט בתגובה לדברי יוגב הבוקר ברדיו "גלי ישראל", ולפיהם ‏"בנט בגד בנו, אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו. אני ממליץ יותר ענווה לכולם, בראש יעמוד הרב רפי פרץ שנבחר על ידי הציונות הדתית".

עוד כתב בנט כי "כל התבטאות שלך ושל אחרים ("בנט רפורמי", "בנט בגד") רק מזכירה לי מדוע יצאתי לדרכי. ‬‫לו הייתי רוצה לרוץ איתך הייתי פשוט נשאר בבית היהודי.‬ ‫הלוא נבחרתי ליו"ר הבית היהודי ברוב של למעלה מ-80% מהחברים הנפלאים באמת והכי קל היה לי להישאר. ‬עשיתי את המעשה הקשה, הלא נוח".

‫לדבריו, "עשיתי זאת כי אתה ואחרים בסיעה ומחוצה לה חטפתם את מפלגת הבית היהודי לדרך שרחוקה מכל מה שאני ורבים אחרים, כולל מתוך המפלגה, מאמינים בו. ‬הפכת את הבית היהודי למקום שממש איננו מרגיש כמו בית, והוא רחוק מאד מערכי הציבור הציוני דתי, והציוני חילוני".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גנץ ליועמ"ש: הפסק את ריקוד הבריחה המושחת של נתניהו
העבודה תקיים משאל מתפקדים כדי לקבוע את שיטת הבחירות
שקד: אחזור להתמודדות כבר בבחירות הקרובות

נפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
"ההתבטאויות מזכירות לי מדוע יצאתי לדרכי". בנט/ראובן קסטרו

לדברי יוגב, ‏"בנט לא היה נאמן לציונות הדתית ולאנשיה, הוא הצהיר שהוא לא מחויב למגזר ולרבנים. לא בכל מחיר אתה עושה איחודים עם כל אדם. בעיני ממשלת אחדות לא פחותה מישיבה חזרה עם אלו שבגדו בנו, לקחו את הכסף. היחזור כלב אל קיאו? אינני פוסל שום שותפות, הכוונה לשקד. הדברים צריכים להעשות מתוך ענווה וצניעות. אני שומע את האנשים וזוהי אמירתם ותפיסתם, בנט גם לא במקום 3-4, האיש בגד בנו, מה זאת אומרת? כי הוא הוביל את המהלך להפרדה. אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו, לא ספר את הערכים שלנו ולא את האנשים שלנו".

מוטי יוגב במסיבת עיתונאים של הבית היהודי להצגת מועמדותה של יפעת ארליך, בית סוקולוב, 13 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"לא בכל מחיר אתה עושה איחודים עם כל אדם". יוגב/ראובן קסטרו

ברקע המתיחות, יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין, ח"כ רפי פרץ קרא היום "לכל השותפים הפוטנציאלים של מחנה הימין והציונות הדתית, מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות". פרץ הדגיש כי "אנחנו לפני בחירות גורליות למדינת ישראל בכלל ולמחנה הימין בפרט לכן אחדות המחנה כרגע היא המשימה העליונה המוטלת על כולנו - זה מה שצריך להנחות אותנו בכל צעד".

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הדגיש אף הוא את חשיבות האחדות בימין. בחשבון הטוויטר שלו צייץ סמוטריץ' כי "המטרה של כולנו היא להקים ממשלת ימין. הדרך היחידה להגיע לשם היא שתהיה מפלגה ימנית אחת גדולה מימין לליכוד. יש ויהיו חילוקי דעות לגיטימיים בתוכנו וזה בסדר. זלזול, הכפשות ועלבונות לא יביאו אותנו לשום מקום. בואו נוריד אגו ונמצא את הדרך".

לאחר שמפלגתם לא עברה את אחוז החסימה, בשבוע שעבר אמרו מנהיגי הימין החדש, בנט ושקד כי "כל אחד ישב עם עצמו ועשה חשבון נפש". בנט הוסיף כי "אנחנו נשאף שהמפלגה תסחוף אחריה הרבה ישראלים טובים". מוקדם יותר באותו היום פיטר ראש הממשלה בנימין נתניהו את בנט ושקד מתפקידיהם כשרי החינוך והמשפטים.

"כל חיי כלוחם וכחבר בקבינט המדיני ביטחוני וכשר, משימת חיי הייתה ועודנה עם ישראל וארץ ישראל", אמר בנט. "אני אמשיך לפעול בכל כוחי למען העם שאני כל כך אוהב. הבוקר הייתי שר החינוך, הערב אני נפתלי. אני קורא לכולם להצטרף אלינו והפעם בעזרת השם ננצח".

שקד מצדה, הודיעה כי תשוב למערכת הפוליטית כבר במערכת הבחירות הקרובה. שקד, שנאמה בכנס השנתי לאיגוד היועצים המשפטיים (ACC) השבוע, נשאלה על ידי המנחה בן כספית: "כשעזבת את משרד המשפטים, אמרת 'אני עוד אשוב'. האם התכוונת שזה יקרה עכשיו או בבחירות הבאות?". שקד, מיהרה להשיב: "כן, זה עכשיו".

(עדכון ראשון: 11:32)

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully