וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ התחרט: מקדם פריימריז לראשות העבודה וגם לרשימה

12.6.2019 / 23:05

אחרי שפעל לקיום בחירות בקרב צירי הוועידה בלבד, הודיע עמיר פרץ כי הוא מוכן לוותר על משאל המתפקדים המתוכנן. אלא שבניגוד להצעה לקיים בחירות ליו"ר בלבד, הוא הפיץ מכתב מחברי הכנסת מהמפלגה לשעבר שקראו לקיים פריימריז גם לרשימת העבודה לכנסת. "עלינו לנהוג באחריות"

עריכה: שניר דבוש

ח"כ עמיר פרץ הודיע הערב (רביעי) כי הוא מוכן לוותר על משאל המתפקדים שתוכנן להיערך בקרב חברי מפלגת העבודה בנוגע לאופן בחירות היו"ר והרשימה לכנסת, ופועל לקיום פריימריז ליו"ר ולרשימה. פרץ פעל עד כה לקיום הבחירות ליו"ר בקרב צירי הוועידה. עם זאת, הערב הפיץ מכתב שנשלח אליו ולשאר חברי המפלגה מטעמם של ותיקים ובכירים לשעבר בעבודה, שקראו לקצר את ההליך של המשאל שעליו הוחלט אתמול בפשרה בבית המשפט המחוזי ובמקום זאת לפעול לקיום פריימריז בקרב כלל המתפקדים - גם ליו"ר וגם לרשימה.

במכתב, שנשלח לכל הח"כים מהמפלגה על ידי חברי הכנסת לשעבר אברהם בייגה שוחט, עוזי ברעם, אפרים סנה חגי מירום, ואחרים, הם קראו לקצר את ההליך של משאל המתפקדים ולצאת מיד לפריימריז פתוחים של כלל המתפקדים גם ליו"ר וגם לרשימה. זאת, בניגוד להצעה שרוב בכירי העבודה והיו"ר אבי גבאי תמכו בה - לקיים בחירות ליו"ר בלבד ולהקפיא את רשימת העבודה לכנסת הבאה כפי שהייתה בבחירות הקודמות.

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הקרב על העבודה: ח"כ איציק שמולי מצטרף למרוץ לראשות המפלגה
ח"כ עיסאווי פריג' ומוסי רז יתמודדו יחד על ראשות מרצ
מגרש צפוף מול יציע קטן: הפיצול בימין עלול להסתיים בהתרסקות

עמיר פרץ בועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
מוכן לוותר על משאל המתפקדים על הבחירות ליו"ר. פרץ/ראובן קסטרו

פרץ פעל תחילה לקיום הבחירות לתפקיד יו"ר המפלגה בקרב 3,300 צירי הוועידה בלבד, אך הנהלת מפלגת העבודה לא הסכימה להעלות את ההצעה לדיון בוועידה. אתמול הוחלט בהצעת פשרה לקיים משאל מתפקדים על אופן בחירות היו"ר והרשימה.

ההצעה החדשה שפרץ מאמץ צפויה לעורר ביקורת מצד ח"כים בעבודה שיתנגדו לקיום פריימריז לרשימה, שלושה חודשים בלבד אחרי הפריימריז הקודמים. מנגד, בכירים בעבודה טוענים כי פרץ מתעקש על קיום פריימריז גם לרשימה כחלק משיתוף פעולה עם הח"כ לשעבר איתן כבל, שמעוניין לשפר את מקומו ברשימה.

"עלינו לנהוג באחריות", אמר פרץ. "אני מקבל את הבקשה של חברי הכנסת והשרים לשעבר של התנועה לערוך פריימריז בקרב כלל המתפקדים ליו"ר המפלגה ולרשימה. בזאת נסיים את כל הנושאים הפנימיים ונתחיל את המערכה מול הימין. מוכרחים לסיים עם הנושאים הפנימיים בהקדם ולהתחיל במערכה מול הימין בראשות נתניהו".

מכתב שנשלח לכל החכים על ידי חברי הכנסת לשעבר אברהם בייגה שוחט עוזי ברעם אפרים סנה חגי מירום ואחרים הם קראו לקצר את ההליך של משאל המתפקדים ולצאת מיד לפריימריז פתוחים. צילום מסך
המכתב שנשלח לח"כים במפלגה/צילום מסך
מכתב שנשלח לכל החכים על ידי חברי הכנסת לשעבר אברהם בייגה שוחט עוזי ברעם אפרים סנה חגי מירום ואחרים הם קראו לקצר את ההליך של משאל המתפקדים ולצאת מיד לפריימריז פתוחים. צילום מסך
המכתב שנשלח לח"כים במפלגה/צילום מסך

גבאי הודיע הערב כי החליט שלא להתמודד ברשימת מפלגת העבודה לכנסת הבאה, יממה לאחר שהודיע כי לא יתמודד שוב על ראשות המפלגה. בתחילה גבאי התכוון להקפיא את רשימת העבודה ולהציב את עצמו במקום ה-2, אך הכוונה עוררה התנגדות וביקורת בקרב חברי העבודה שראו בכך ניסיון מחטף לשריון מקום ברשימה.

בסביבת יו"ר המפלגה אומרים כי בשלב זה הוא עדיין לא החליט על פרישה מהחיים הפוליטיים, אך הוא לא יתמודד במפלגת העבודה בכנסת הבאה. ח"כ טל רוסו, ששוריין על ידו, הודיע מוקדם יותר כי הוא פורש מהפוליטיקה.

ישיבת סיעת העבודה, מטה המפלגה, תל אביב 13 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
בכירים בעבודה טוענים שפרץ פועל לפריימריז ברשימה בשיתוף פעולה עמו. כבל/ראובן קסטרו

על ראשות המפלגה מתמודדים חברי הכנסת עמיר פרץ, סתיו שפיר ואיציק שמולי, שהודיע היום על הצטרפותו למרוץ. עדיין לא ברור אם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יתמודד, וגם שמותיהם של אלוף (במיל') יאיר גולן וראש המוסד לשעבר דני יתום הוזכרו כמועמדים אפשריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully