וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מצהיר: אוותר על מקומי למען איחוד במפלגות הימין

13.6.2019 / 18:45

בצל חילופי המלומות המילוליים בגוש הימין, הודיע יו"ר האיחוד הלאומי כי "האחדות חשובה הרבה יותר" ממקומו ברשימה. בד בבד, חברי סיעת הבית היהודי אימצו את החלטת המזכירות המקבעת את הרשימה כפי שהיא גם לכנסת הבאה

צילום: שלומי גבאי

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הודיע הערב (חמישי) כי יוותר על מקומו בצמרת איחוד מפלגות הימין "על מנת לייצר איחוד לקראת הבחירות". את הדברים אמר ח"כ סמוטריץ' בוועידה השנייה של נוער הריבונות שהתקיימה באוניברסיטת בר אילן.

"אנחנו ציבור אידיאולוגי ובין אנשים אידיאולוגים ישנן מחלוקות ואפשר וצריך לנהל אותן בכבוד ובהנחה שאלו ואלו דברי אלוהים חיים. אבל המכנה המשותף, ובעיקר האחריות הכבדה שמוטלת על הכתפיים שלנו, מחייבים אותנו להתרכז במשותף ולהתאחד. להשאיר מאחור משקעי עבר ומחלוקות, להתגבר על אגו, ואפילו על אגו שהוא לשם שמים, וללכת ביחד", אמר ח"כ סמוטריץ'.

עוד בוואלה! NEWS:
מגרש צפוף מול יציע קטן: הפיצול בימין עלול להסתיים בהתרסקות
שנתיים לאחר שנבחר: פרישת גבאי מהעבודה התקבלה באנחת רווחה
נתניהו מינה יועץ לענייני יוצאי ברית המועצות; ליברמן: "רה"מ בלחץ"

הוא הוסיף כי "אני מודיע כאן שאני הראשון לוותר על המקום או התפקיד כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח. עשיתי את זה כשוויתרתי לידידי ושותפי הרב רפי פרץ על המקום הראשון בבחירות האחרונות, כבר בפגישה הראשונה שלנו אחרי שהוא נבחר לעמוד בראש הבית היהודי. עשיתי את זה שוב בימים האחרונים כשוויתרתי על תיק החינוך כדי לשמור על האחדות בינינו ולמרות שזה תיק חשוב מאוד ושעל פי ההסכם בינינו יכולתי לבחור אותו אחרי שנתניהו נתן את תיק המשפטים למישהו אחר, ואעשה זאת שוב ושוב בשמחה רבה כדי שהציונות הדתית וכל מי שנמצא מימין לליכוד ילכו ביחד, בפתק אחד, יביאו כוח פוליטי גדול וביחד נוכל לקדם את כל מה שחשוב לנו, ובכלל זה את הריבונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חברי סיעת הבית היהודי החליטו לקבע את הרשימה כפי שהיא גם לכנסת הבאה

בתוך כך, בישיבת סיעת הבית היהודי שהתקיימה היום, אימצו חברי הסיעה את החלטת מזכירות המפלגה שמקבעת את הרשימה שנבחרה על ידי המועצה הציבורית ומרכז המפלגה לבחירות לכנסת ה-21, באופן שהרכב הרשימה ישאר זהה גם בבחירות לכנסת ה-22.

מטעם הסיעה נמסר כי "מתוך ראיה ממלכתית, המייצגת את עמדתה הבסיסית של הציונות הדתית, יפעלו יו"ר המפלגה, ח"כ הרב רפי פרץ, וחברי הסיעה ככל יכולתם, בכדי להגיע לרשימה מאוחדת ורחבה ככל שניתן על מנת שכל בני ובנות הציונות הדתית יוכלו למצוא בה את מקומם". חברי הסיעה קראו לחברי וחברות המרכז, להצביע בשבוע הבא, פה אחד, בעד ההצעה כאמור ובכך יוכלו להתקדם ולפעול במהירות האפשרית לחיבורים נוספים.

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ בערב השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
הרשימה תקובע כפי שהיא. ח"כ פרץ ונכדו/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

הימים האחרונים עמדו בסימן עימות בגוש הימין. שר החינוך לשעבר נפתלי בנט תקף אתמול בחריפות את ח"כ מוטי יוגב, שהיה חבר מפלגתו בבית היהודי. בחשבון הפייסבוק שלו כתב בנט: "מוטי, אולי התבלבלת. אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על המהלך להקמת הימין החדש. ‬‫למעשה, איני רוצה ממך דבר". את הדברים כתב בנט בתגובה לדברי יוגב הבוקר ברדיו "גלי ישראל", ולפיהם ‏"בנט בגד בנו, אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו. אני ממליץ יותר ענווה לכולם, בראש יעמוד הרב רפי פרץ שנבחר על ידי הציונות הדתית".

לדברי יוגב, ‏"בנט לא היה נאמן לציונות הדתית ולאנשיה, הוא הצהיר שהוא לא מחויב למגזר ולרבנים. לא בכל מחיר אתה עושה איחודים עם כל אדם. בעיני ממשלת אחדות לא פחותה מישיבה חזרה עם אלו שבגדו בנו, לקחו את הכסף. היחזור כלב אל קיאו? אינני פוסל שום שותפות, הכוונה לשקד. הדברים צריכים להעשות מתוך ענווה וצניעות. אני שומע את האנשים וזוהי אמירתם ותפיסתם, בנט גם לא במקום 3-4, האיש בגד בנו, מה זאת אומרת? כי הוא הוביל את המהלך להפרדה. אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו, לא ספר את הערכים שלנו ולא את האנשים שלנו".

יו"ר הבית היהודי פרץ קרא אתמול "לכל השותפים הפוטנציאלים של מחנה הימין והציונות הדתית, מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות". פרץ הדגיש כי "אנחנו לפני בחירות גורליות למדינת ישראל בכלל ולמחנה הימין בפרט לכן אחדות המחנה כרגע היא המשימה העליונה המוטלת על כולנו - זה מה שצריך להנחות אותנו בכל צעד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויתה של נחמה ריבלין בהר הרצל, 5 ביוני 2019. פלאש 90, הדס פרוש, פול צלמים
סרב להעניק לח"כ סמוטריץ' את תיק התפוצות. רה"מ נתניהו/פול צלמים, פלאש 90, הדס פרוש

מוקדם יותר השבוע נועד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ח"כ סמוטריץ' וח"כ פרץ בנושא חלוקת התיקים אך היא הסתיימה ללא הסכמות. כאמור, בציונות הדתית התעורר זעם נגד נתניהו על רקע שורה ארוכה של צעדים שבהם נקט, כולל פיטורי בנט ושקד ופיטוריו של יועץ ההתיישבות במשרד הביטחון קובי אלירז. נתניהו הציג בפני פרץ וסמוטריץ' חבילת פיצויים שכללה בין היתר את תיק החינוך לפרץ ותיק התחבורה לסמוטריץ' וכן חברות בקבינט לשניהם. האחרון דרש לקבל תיק נוסף בהתאם למה שהחזיקו בנט ושקד.

סמוטריץ' ביקש מנתניהו בשבוע שעבר לתת לו את תיק התפוצות שהיה בידי בנט, אך נתניהו סרב מחשש לעימות עם הרפורמים והקונסרבטיבים. ראש הממשלה העלה אפשרות לתת לסמוטריץ' את המשרד לעניינים אסטרטגיים אך לדברי גורם המעורה בפרטים "עדיין לא הציע את התיק כהצעה רשמית".

במסגרת הסכם הריצה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, שאליו הגיעו לקראת הבחירות לכנסת ה-21, נקבע כי האיחוד הלאומי יבחר את התפקיד הבכיר בממשלה ראשון. במידה שיהיה תפקיד אחד, תהיה רוטציה עליו.

משה פייגלין, במהלך כינוס פעילי המפלגה אחרי תוצאות המדגם ברמת גן 10 באפריל 2019. ניב אהרונסון
משה פייגלין בליל הבחירות הקודמות/ניב אהרונסון

בד בבד, יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, פרסם אתמול מאמר שבו הודיע כי מפלגתו תתמודד בבחירות הקרובות אך לא תהיה חלק מאיחוד מפלגות הימין. "זהות אינה רואה עצמה חלק מהציונות הדתית או כל מגזר אחר", כתב פייגלין, "חיבור בין זהות לבין החרד"ליות מאיין את בשורתה של זהות ויבריח בצדק את מצביעיה. החרד"ליות מטבעה רוצה הרבה מדינה שתאכוף את חלומה. היא אינה מסוגלת לקבל שחלק מן התמונה העתידית - חלק מן התורה - נמצאת בכיסם של החילוניים דווקא. יש לי הערכה רבה לחרד"לים ולרבניהם, אך חיבור בין זהות לבינם הוא חיבור של דבר והיפוכו שנזקו רב יהיה מתועלתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully