וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: נכפה הקמת ממשלה עם הליכוד וכחול לבן - ללא החרדים

יו"ר ישראל ביתנו אמר שיכפה הקמת ממשלת חירום ללא המפלגות החרדיות, שתכלול את הליכוד וכחול לבן ואותת שלא בהכרח ימליץ על נתניהו. בליכוד תקפו: "יצא המרצע מהשק, ליברמן יכפה ממשלת שמאל". בכחול לבן תמכו: "עדיף מאוחר מאשר לעולם לא"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

בחירות 2019, מועד ב' - עדכונים אחרונים:

  • ליברמן: בנסיבות שנוצרו תפקידנו לכפות על הליכוד וכחול לבן להקים ממשלת חירום
  • על הרכבת הממשלה אמר: "נציג המפלגה שתקבל את מרב המנדטים יהיה המועמד"
  • הליכוד: "יצא המרצע מהשק, ליברמן מוכן לכפות הקמת ממשלת שמאל"
  • כחול לבן: "עדיף מאוחר מאשר לעולם לא, הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות"
  • בן גביר: "ליברמן שוב מוכיח שהוא עמוק בשמאל"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הערב (שבת) כי הוא יפעל ל"ממשלת חירום לאומית-ליברלית" עם הליכוד ועם כחול לבן, ללא המפלגות החרדיות. ליברמן, שאמר את הדברים בריאיון לאיילה חסון בערוץ 13, הוסיף בפוסט שכתב פייסבוק כי "בנסיבות שנוצרו - הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים - תפקידנו לכפות על 'הליכוד' ועל 'כחול לבן' להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: 'ישראל ביתנו' - 'הליכוד' - 'כחול לבן'".

ליברמן טען כי "בשבוע האחרון, על רקע הניסיונות מצד נתניהו למקד את הקמפיין בשאלה מי יהיה ראש הממשלה, נדהמתי לראות את התחרות הפרועה והמבישה שהתפתחה בין גנץ לנתניהו בשאלה מי ייכנע ומי יוותר יותר לחרדים".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
לא יהרוג את השליח: נתניהו משתמש באוחנה כדי לשחק ב"שוטר הטוב"
סמוטריץ' מצהיר: אוותר על מקומי למען איחוד במפלגות הימין
שנתיים לאחר שנבחר: פרישת אבי גבאי מהעבודה התקבלה באנחת רווחה

עוד באותו נושא

נתניהו מינה יועץ לענייני יוצאי ברית המועצות; ליברמן: "רה"מ בלחץ"

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

לדבריו, "מפלגת 'ישראל ביתנו', בניגוד מוחלט ל'ליכוד', סבורה שהסוגיה החשובה ביותר שהבוחר צריך לשקול בבואו אל הקלפי היא איזו ממשלה תהיה ומה יהיה הרכבה - אם זו תהיה ממשלת הלכה או ממשלה לאומית וליברלית".

האמירה של ליברמן מאותתת שאם אחרי הבחירות, בספטמבר הוא יישאר לשון מאזניים, כך שבלעדיו לא יהיו לראש הממשלה בנימין נתניהו 61 ח"כים לממשלת ימין-חרדים - לא תהיה ברירה אלא ללכת לממשלת אחדות כפי שהוא מציע. ליברמן טען כי ממשלת זו "ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויתה של נחמה ריבלין בהר הרצל, 5 ביוני 2019. פלאש 90, הדס פרוש, פול צלמים
ליברמן מאותת שלא בהכרח ימליץ עליו. נתניהו/פול צלמים, פלאש 90, הדס פרוש

בנוסף לכך, הוא הדגיש כי מי שירכיב את הממשלה יהיה המועמד שיזכה למספר המנדטים הגדול ביותר, ובכך מאותת שלא בהכרח ימליץ על נתניהו להרכבת הממשלה - אלא על בני גנץ שכחול לבן במידה ויהיו המפלגה הגדולה. לדבריו, "המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה - בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר". מאחר שבכחול לבן פוסלים לעת עתה ישיבה בממשלה עם נתניהו, אך מוכנים לשבת עם הליכוד בראשות מועמד אחר- משמעות דבריו של ליברמן על כפיית ממשלת אחדות לאומית היא שמדובר בממשלה של ישראל ביתנו, כחול לבן, והליכוד - בראשות מועמד שאינו נתניהו. ליברמן הוסיף כי "לאחר גיבוש תקציב המדינה, הסכמות בסוגיות הביטחון וסיכומים בנושאי דת ומדינה תוקם קואליציה, ורק אחר כך מי שירצה, על בסיס קווי היסוד האלה, שיצטרף בשמחה".

לעומת ליברמן, נתניהו מתכוון לנהל קמפיין שכולו מכוון להקמת ממשלת ימין-חרדים ובסביבתו מדגישים כי המטרה העליונה של הבחירות היא להבטיח לגוש הימין-חרדים 61 מנדטים בלי ליברמן, כך שלא יהיו תלויים בו להרכבת הממשלה הבאה.

בתגובה לדבריו, אמרו בליכוד כי "יצא המרצע מהשק". "ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל", נמסר. "מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

ח"כ בני גנץ ומאיר כהן,מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות". גנץ/ראובן קסטרו

בכחול לבן אמרו כי "אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת היו נמנעות מעם ישראל בחירות מיותרות. אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל בהנהגת כחול לבן".

עו"ד איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) אמר כי "עכשיו הכל מחודד בפני הבוחר - או ממשלת שמאל של גנץ-ליברמן, או ממשלת ימין של ביבי-בן גביר שאנחנו לשון המאזניים שלה. ליברמן שוב מוכיח שהוא עמוק בשמאל, וחסר כל עמוד שידרה אידיאולוגי: פעם הוא בימין פעם בשמאל, פעם נגד עודה, פעם מסתחבק עם טיבי, פעם שותף לחרדים ופעם מנסה לגזור קופה עליהם. ליברמן מסוכן לישראל וברור שכדי שביבי יקים ממשלת ימין צריך בן גביר חזק ומספר נציגים של עוצמה יהודית בכנסת הקרובה".

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully