וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ בפריפריה ופנייה ימינה: כחול לבן מתכוננת לפתיחת קמפיין הבחירות

16.6.2019 / 20:28

חברי המפלגה התכנסו לסמינר שכלל הפקת לקחים מהבחירות הקודמות ותדרוך מסרים לקראת העתיד להתרחש, גנץ צפוי לעמוד במרכז הקמפיין ולרכז בידיו את סמכויות הניהול. בתוך כך, במפלגה פנו ליועמ"ש: נתניהו אינו רשאי להגדיל את מספר שרי הממשלה בממשלת המעבר

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

חברי מפלגת כחול לבן התכנסו היום (ראשון) בכפר הירוק לסמינר פתיחת קמפיין, שכלל הפקת לקחים מהבחירות הקודמות ותדרוך מסרים לקראת הבחירות הבאות. במהלך המפגש הציג היועץ ישראל בכר, שצפוי לשמש כיועץ האסטרטגי הראשי של הקמפיין, תחקיר על תוצאות הבחירות וחברי הכנסת חילי טרופר וקארין אלהרר הציגו מסקנות מניהול הקמפיין.

בין הלקחים שהודגשו בפני הח"כים היה נושא אחוז ההצבעה והצורך בהרחבת המגע והאחיזה של המפלגה ביישובי פריפריה ובשכבות הסוציו-אקונומיות החלשות לאור התוצאות החלשות של כחול לבן במגזרים אלה בבחירות הקודמות. בין היתר, עלה החשש מאחוז הצבעה נמוך במעוזי הבחירה של כחול לבן לאור ייאוש מהבחירות החדשות והצורך בקמפיין אגרסיבי לעידוד הצבעה בפעם הבאה. הח"כים העלו גם חשש שקמפיין אגרסיבי מדי יפגע במפלגת העבודה ומרצ שנפגעו גם כך מכחול לבן בבחירות האחרונות, והביעו תקווה שהעבודה ומרצ לא ייעלמו.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן נגד "קפטן ג'ורג'": "תביעת הדיבה תוגש בימים הקרובים"
ליברמן: הצעתי אחדות כי הליכוד וכחול לבן לא יגיעו ל-60 מנדטים
ש"ס נגד ליברמן: הוא לא רלוונטי יותר, יישאר מחוץ לממשלה הבאה

ח"כ בני גנץ ומיקי חימוביץ מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
חברי הכנסת בני גנץ ומיקי חיימוביץ'/ראובן קסטרו

במפגש השתתפו כמעט כל בכירי וח"כי המפלגה, והוביל אותו היו"ר בני גנץ, שצפוי לעמוד במרכז הקמפיין וכן לרכז בידיו את סמכויות ניהול הקמפיין יחד עם בכר. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שניהל את הקמפיין בפעם הקודמת, נעדר מהמפגש בשל חופשה פרטית בחו"ל וכך גם ח"כ צבי האוזר. ח"כ יועז הנדל נעדר גם הוא בשל שירות מילואים. בימים הקרובים גנץ ובכר צפויים לטוס לארה"ב כדי לגייס יועץ אסטרטגי נוסף וכן יגויסו משרדי פרסום ויח"צ לקמפיין.

במהלך המפגש בכר הסביר לח"כים כי הכוונה היא לנהל קמפיין שפונה ימינה לשכנוע מצביעי ליכוד שמאסו בנתניהו וכן מצביעי כולנו לשעבר לעבור להצביע לכולנו. כמו כן, בכחול לבן מתכוונים להשקיע מאמץ רב בפריפריה בניסיון להעלות את אחוזי ההצבעה הנמוכים שהיו למפלגה באזורים אלה בבחירות הקודמות.

יאיר לפיד ועידן רול במצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019. ניב אהרונסון
נעדר מהפגישה. ח"כ לפיד במצעד הגאווה בירושלים/ניב אהרונסון

כחול לבן ליועמ"ש: נתניהו אינו רשאי להגדיל את מספר השרים

בתוך כך, סיעת כחול לבן, באמצעות באי כוחה עורכי הדין עודד גזית ויורי שוסטין, פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה כי יבהיר לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אין בסמכותו להגדיל את מספר שרי הממשלה בתקופת כהונתה של ממשלת המעבר.

בכחול לבן טוענים כי הוראת השעה המאפשרת למנות יותר מ-19 שרים (בניגוד לקבוע בחוק יסוד: הממשלה) אינה תקפה מעת שפוזרה הכנסת ה-20.

במכתבם כותבים עורכי הדין של כחול לבן למנדלבליט כי "נבקשך להבהיר לממשלת ישראל הנוכחית, כי אין בידיה הסמכות למנות שרים באופן שיביא להגדלת מספר חברי הממשלה מעבר ל-19, ובטרם ייעשה מעשה העומד בניגוד להוראות הדין".

‏ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש מחר עם ראשי איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ וידון עמם שוב במינויים לשרים במקום נפתלי בנט ואיילת שקד שפוטרו בתחילת החודש. לפי המתווה המתגבש, פרץ ימונה לשר החינוך בממשלת כמעבר, וסמוטריץ ימונה לשר תחבורה במקומו של ישראל כץ ותיק נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully