וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ מתכוננת לבחירות: ועידת המפלגה תבחר את היו"ר והרשימה לכנסת

17.6.2019 / 0:28

לאחר שאף אחת מההצעות שעלו לא זכתה לרוב הנדרש, במפלגת השמאל ינהגו לפי ברירת המחדל בפריימריז: הצבעה בקרב צירי הוועידה - ולא בחירות בהשתתפות כלל המתפקדים. לפי ההערכות, היו"ר זנדברג תכריז על ריצה יחד עם ח"כ פריג' במסגרת הנהגה יהודית-ערבית משותפת

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

ועידת מרצ התכנסה אתמול (ראשון) כדי להחליט על שיטת הבחירות ליו"ר ולרשימה לכנסת הבאה. אף אחת מההצעות השונות שהועלו לא זכתה לרוב של יותר מ-60% מצירי הוועידה ומשמעות הדבר היא שבמרצ ינהגו לפי ברירת המחדל - ויקיימו בחירות ליו"ר וגם לרשימה בקרב צירי הוועידה. הפריימריז לראשות מרצ יתקיימו בוועידת המפלגה ב-27 ביוני ואילו הבחירות לרשימה לכנסת ייערכו ב-11 ביולי.

בתוך כך, יו"ר מרצ תמר זנדברג תמסור הבוקר הצהרה ביחד עם ח"כ עיסאווי פריג' והח"כ לשעבר מוסי רז, שהכריזו לפני כמה ימים על ריצה משותפת לראשות המפלגה. לפי ההערכה במפלגה, זנדברג עשויה לחבור למהלך ולהודיע על ריצה משותפת לצד פריג', בהנהגה יהודית-ערבית משותפת - ובכך לחזק את מעמדה הפוליטי מול ח"כ לשעבר ניצן הורוביץ, שמתמודד גם הוא על הנהגת מרצ, ונהנה מתמיכתו של ח"כ אילן גילאון.

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מאמץ בפריפריה ופנייה ימינה: כחול לבן מתכוננת לפתיחת קמפיין הבחירות
ליברמן נגד "קפטן ג'ורג'": "תביעת הדיבה תוגש בימים הקרובים"
ש"ס נגד ליברמן: הוא לא רלוונטי יותר, יישאר מחוץ לממשלה הבאה

תמר זנדברג בהפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
תזכה בקדנציה נוספת בראשות המפלגה? זנדברג/ראובן קסטרו

"השמאל הישראלי זקוק לתקווה בדמות שותפות יהודית-ערבית אמיתית", כתב פריג' בפייסבוק בשבוע שעבר. "הציבור הערבי נתן בבחירות האחרונות אמון במרצ וכעת עלינו להעצים את השותפות בדמות בניית שמאל ערבי-יהודי חזק ומשפיע. רצים יחד להנהגת מרצ כדי לבנות שותפות ולהציע תקווה".

זנדברג, שנבחרה לתפקיד במרץ 2018 והובילה את המפלגה בבחירות האחרונות, תתמודד מול הורוביץ שהודיע לפני שבוע כי גם הוא יתמודד לראשות מרצ. הורוביץ, חבר כנסת לשעבר ועיתונאי בן 54, כיהן כחבר כנסת למשך שתי קדנציות וכיום הוא משמש יו"ר תנועת ישראל חופשית.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully