וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מינוי רפי פרץ וסמוטריץ': נתניהו מקפיא את סבב המינויים

17.6.2019 / 20:01

מספר חברי כנסת בליכוד ציפו שסבב המינויים יימשך ושנתניהו ימנה אותם לתפקידי שרים, אך לדברי גורמים בלשכת ראש הממשלה הוא אינו מתכוון להמשיך במהלך בשלב זה, לאור החשש מהתנגדות בקרב חברי כנסת שלא ישודרגו

עריכה: טל רזניק

מינוי פרץ וסמוטריץ' כל העדכונים:

  • גורמים בלשכת רה"מ: סבב המינויים לא יימשך
  • רה"מ הודיע ליו"ר הבית היהודי ויו"ר האיחוד הלאומי כי יפקיד בידיהם תיקי החינוך והתחבורה
  • סמוטריץ' ימונה לשר התחבורה ויחל חפיפה כבר בימים הקרובים
  • גנץ תקף: "לנתניהו אין דקה להתעסק בגירעון, אך יש זמן להתעסק בג'ובים"

לאחר שהודיע היום (שני) לחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ כי יפקיד בידיהם את תיקי התחבורה והחינוך, ראש הממשלה נתניהו אינו מתכנן להמשיך בסבב המינויים, ולפי ההערכה תיק התפוצות - שבו החזיק נפתלי בנט - יישאר בידיו של ראש הממשלה לעת עתה. בשבועיים האחרונים נתניהו מינה את אמיר אוחנה לתיק המשפטים במקום איילת שקד, את ח"כ רפי פרץ לתיק החינוך במקומו של נפתלי בנט, ולסמוטריץ' העניק את תיק התחבורה לאחר שהשר ישראל כץ מונה לתפקיד שר חוץ באופן קבוע.

מספר חברי כנסת בליכוד ציפו שסבב המינויים יימשך ושנתניהו ימנה אותם לתפקידי שרים, אך לדברי גורמים בלשכת ראש הממשלה הוא אינו מתכוון להמשיך במינויים בשלב זה, לאור החשש שמינוי של אחד או שניים מחברי הכנסת יעורר התנגדות אצל אחרים שלא מונו. בליכוד ציפו שנתניהו יפטר את השר אורי אריאל ממשרד החקלאות אך במהלך הפגישה עם פרץ וסמוטריץ' סוכם שאריאל יישאר בתפקידו, ובתמורה סמוטריץ הסכים לוותר על תיק קטן נוסף שדרש בהתחלה. בליכוד קיוו שנתניהו יפטר את שרת השיכון יפעת שאשא ביטון אך גם כאן צפוי היה להיפתח עימות עם שר האוצר משה כחלון ונתניהו מעדיף בשלב זה שלא להמשיך בסבב התיקים.

החלטת נתניהו צפויה לעורר ביקורת אצל חברי הכנסת שציפו לשדרוג וינסו להגביר את הלחץ בנושא. בין הבכירים בליכוד שציפו להתמנות לשרים אפשר למנות את ח"כ ניר ברקת, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, ראשי הקואליציה בעבר ובהווה דוד ביטן ודודי אמסלם, וח"כ יואב קיש.

עוד בוואלה! NEWS:
מאמץ בפריפריה ופנייה ימינה: כחול לבן מתכוננת לפתיחת קמפיין הבחירות
ליברמן נגד "קפטן ג'ורג'": "תביעת הדיבה תוגש בימים הקרובים"
שנתיים לאחר שנבחר: פרישת אבי גבאי מהעבודה התקבלה באנחת רווחה

מפוצלת סמוטריץ' רפי פרץ. ראובן קסטרו
המינויים החדשים. סמוטריץ' ופרץ/ראובן קסטרו

היום, כאמור, הודיע ראש הממשלה לח"כ פרץ ולח"כ סמוטריץ' כי הוא מפקיד בידיהם את משרדי החינוך והתחבורה, יחד עם תפקיד חבר בקבינט המדיני-ביטחוני ומשקיף בקבינט. לבקשת "איחוד מפלגות הימין" סוכם כי ח"כ פרץ ימונה לתפקיד שר החינוך ומשקיף בקבינט וח"כ סמוטריץ' ימונה לתפקיד שר התחבורה וחבר בקבינט. דובר הליכוד מסר כי הצדדים סיכמו על שמירה מלאה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה כפי שהיה נהוג בישראל מזה עשרות שנים.

ח"כ פרץ וח"כ סמוטריץ' אמרו כי השותפות בין הציונות הדתית ו"איחוד מפלגות הימין" לבין "הליכוד" בראשות נתניהו תימשך גם במערכת הבחירות ולאחריה. ח"כ פרץ אמר: "אני מקבל בכבוד ובחיל ורעדה תפקיד של שר החינוך. אני רוצה להיות שר החינוך של כל ילדי ישראל. מחבק את כולם בלבי. יש לנו הרבה משימות: לפתוח שנה חדשה, להכיר ולהוקיר את ערך המורים בישראל. אנחנו נעבוד על הכול באחווה וברעות".

"לנתניהו אין דקה להתעסק בגירעון, אך יש זמן להתעסק בג'ובים"

בתגובה, יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה: "נתניהו העניק כעת לאנשים שרוצים להפוך את ישראל למדינת הלכה את המפתחות ולא עצר שם, אלא גם דאג להכניס מחרחר מלחמה משיחיסט לקבינט של מדינת ישראל. כל דיל על חשבון אזרחי ישראל אפשרי מבחינת נתניהו כדי לחמוק ממשפט".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הוסיף: "לנתניהו אין דקה אחת להתעסק בגירעון של 50 מיליארד, אבל זמן להתעסק בג'ובים ומינוי סמוטריץ' לחבר קבינט ושר תחבורה יש בשפע. השלב הבא - מחליפים את חוקי התנועה בחוקי ההלכה".

במקביל, שר החוץ ישראל כץ שוחח עם ח"כ סמוטריץ' וברך אותו לרגל מינויו הצפוי לתפקיד שר התחבורה. "שמחתי להענות לבקשת רה"מ ולהעביר לידיך את תפקיד שר התחבורה . זהו תפקיד חשוב בעל השפעה מרובה על תחומי חיים רבים בישראל ואני משוכנע שתדע להמשיך את המהפיכה הגדולה שרה"מ נתניהו ואני הובלנו בתחום ב-10 השנים האחרונות וגם להוסיף עליה. הצלחתך תהיה הצלחת מדינת ישראל כולה", אמר שר החוץ.

השניים סיכמו על ביצוע ישיבות עבודה וחפיפה במהלך הימים הקרובים וכי ביום ראשון לקראת ישיבת הממשלה יכנס ח"כ סמוטריץ' לתפקידו החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully