וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: "רון קובי - מועמד קש של נתניהו"; הליכוד: "בדיחה"

19.6.2019 / 14:13

ברקע כוונתו של ראש עיריית טבריה לרוץ בבחירות הקרובות במסגרת רשימה חילונית, טענו במפלגתו של ליברמן כי מדובר ב"מועמד קש" של ראש הממשלה. "אתה חייב לתת תשובות ברורות לתושבי טבריה ולאזרחי המדינה", תקף ח"כ פורר את נתניהו

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

בישראל ביתנו טענו הבוקר (רביעי) כי ראש עיריית טבריה רון קובי הוא למעשה "מועמד קש" מטעם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זאת לאחר שהגיש בקשה לרישום מפלגה חדשה לקראת התמודדות אפשרית בבחירות לכנסת. חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) האשים את נתניהו כי הוא מריץ את קובי כדי לגנוב קולות ממפלגתו של אביגדור ליברמן שלא כחוק. "אתה חייב לתת תשובות ברורות לתושבי טבריה ולאזרחי מדינת ישראל", פנה ח"כ פורר לנתניהו בפוסט שפרסם בפייסבוק. בתגובה נמסר מהליכוד כי "זה בדיחה" ולאחר מכן הבהירו כי הליכוד וראש הממשלה אינם עומדים מאחורי החלטותיו של רון קובי שפועל באופן עצמאי.

קובי, נבחר לראשות העיר ב-2018 לאחר שהוביל קו אנטי חרדי. אתמול ספג ראש העיר קובי מכה קשה, לאחר שחברת מועצת העיר הצביעו ברוב של תשעה מול שישה נגד הצעת התקציב שהציג בפניהם. פורר מצדו, תקף אותו על רקע כישלנו וטען כי "7 חודשים, זה הזמן שלקח לרון קובי להעביר את השליטה בעיר טבריה לחרדים".

בחירות 2019 - מועד ב' | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מרצ מתכוננת לבחירות: ועידת המפלגה תבחר את היו"ר והרשימה לכנסת
מאמץ בפריפריה ופנייה ימינה: כחול לבן מתכוננת לפתיחת קמפיין הבחירות
ליברמן נגד "קפטן ג'ורג'": "תביעת הדיבה תוגש בימים הקרובים"

ראש עיריית טבירה, רון קובי. אתר רשמי
רון קובי/אתר רשמי

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב פורר כי "האיש חייב לתת הסבר לתושבי העיר על מעשיו, בראש ובראשונה על כשלונו להקים קואליציה ולהעביר תקציב, כיצד בתקופה כל כך קצרה דרדר את מערכת החינוך בעיר, הביא להזנחה פושעת וללכלוך ברחובות וגרם לשיתוק מוחלט של העיריה, בהתנהלות מתנשאת ופוגענית כלפי חברי מועצת העיר".

פורר אף הוסיף כי "נראה שראש הממשלה נתניהו היסטרי עד כדי כך שישנו חשש שהוא מוכן אפילו לעבור על החוק ולהריץ מועמדי קש דוגמת קובי", וטען כי "נתניהו וקובי יודעים שאין לו שום סיכוי להבחר לכנסת. השאלה המשמעותית ביותר היא האם ראש הממשלה הבטיח לו, בתמורה להתמודדותו, תפקיד לאחר הבחירות? או שאולי הבטיח לו שיפעיל לחץ על שר הפנים, אריה דרעי, כדי שזה יימנע מלהפעיל את סמכותו וימנע את פיטוריו של קובי מתפקיד ראש העיר?".

משמעות אי קבלת התקציב בטבריה היא שבסוף החודש מפוטרים 14 חברי המועצה ובנוסף תמונה ועדה קרואה במקומם. נכון לשלב זה, ראש העיר קובי אינו מודח. במסגרת ההליך, בשבועיים הקרובים קובי יוזמן לשימוע בפני ועדה של משרד הפנים ויצטרך להסביר להם מדוע התקציב לא עבר ולהציג נתונים מניחי דעת מה עשה כדי להעביר את התקציב. גם חברי מועצת העיר יכולים להופיע בפני הוועדה ולהעלות בפניה את הסברם לכישלונו של ראש העיר. אם הוועדה תמצא כי קובי אשם בכישלון להעביר את התקציב, היא יכולה להחליט על הדחתו.


(עדכון ראשון: 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully