וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות הערביות החליטו: הולכים לבחירות ברשימה משותפת

20.6.2019 / 10:18

ברקע הירידה בכמות המנדטים והדרישה הגוברת לאחדות במגזר הערבי, סיכמו הסיעות על איחוד הרשימה המשותפת. יו"ר חד"ש, איימן עודה, צפוי לשוב לראש הרשימה ומפתח השיבוצים ייעשה על פי הבחירות האחרונות. עודה: "נילחם למען הזכויות של החברה הערבית בישראל"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

ראשי המפלגות הערביות סיכמו היום (חמישי) על הליכה לבחירות ברשימה משותפת. יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, צפוי לעמוד בראש הרשימה ומפתח השיבוצים ייעשה על פי המנדטים שקיבלו בבחירות האחרונות. ההחלטה הקבלה ברקע הרצון שעלה מהחברה הערבית. חברי הסיעות לא רוצים להתכתש במשא ומתן ארוך שייפגע באחדות ולכן הצהירו עקרונית כעת על גיבוש הרשימה ויסכמו את הפרטים בהמשך.

אמש התקיימה פגישת הסכמה בין נציגי המפלגות המייצגות את הציבור הערבי בכנסת ובסופו סיכמו: "מתחייבים באופן מוחלט על ריצה ברשימה המשותפת, ולהתחיל לנסח את המצע הפוליטי והתוכנית האסטרטגית והניהולית שלה".

יו"ר חד"ש - תע"ל ח"כ איימן עודה הוסיף: "כוחנו באחדותנו. יש לנו עבר משותף, חזון משותף ומהיום גם רשימה משותפת. נילחם למען הזכויות של החברה הערבית בישראל, שלום, ודמוקרטיה לכל אזרחי ישראל".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
אחרי מינוי רפי פרץ וסמוטריץ': נתניהו מקפיא את סבב המינויים
מרצ מתכוננת לבחירות: ועידת המפלגה תבחר את היו"ר והרשימה לכנסת
מאמץ בפריפריה ופנייה ימינה: כחול לבן מתכוננת לפתיחת קמפיין הבחירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כוחנו באחדותנו". עודה וטיבי בכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה משותפת של המפלגות נכתב כי "נציגי ארבע המפלגות ביטאו את הכרתם בכך שהרשימה המשותפת חיונית כיום לא פחות משהייתה כשקמה ב-2015, ובייחוד לאור הסכנות הפוליטיות והקיומיות שעמן מתמודדים כל בני עמנו והציבור הערבי- חוק הלאום הקולוניאלי הגזעני והשלכותיו, מדיניות האפליה, המצור, גזל הקרקעות והמשך ההחמרה המכוונת של מצוקת הדיור בחברה הערבית, מאמצי הממסד לרוקן את אזרחותנו מכל תוכן (האזרחות שמלכתחילה היא סוג ב') ורצוננו להילחם בהתגברות תופעות הפשע והאלימות - כל אלו מחדדים את חשיבותה של האחדות הלאומית".

עוד נכתב בהודעה כי "נציגי המפלגות דנו בדרכים לגבש את מצע הרשימה המשותפת, תכנית העבודה הפרלמנטרית והחזון האסטרטגי, כדי שלבנייתה המחודשת של הרשימה המשותפת יהיו יסודות מוצקים שיבטיחו את פיתוחה, תפקודה היעיל ומיצוי חשיבותה הלאומית, המדינית והחברתית, וכדי שנוכל להגביר את ההשתתפות העממית והציבורית בעשייה המשותפת ולהביא לידי ביטוי ראוי את היכולות והמשאבים המגוונים שקיימים בחברה הערבית - ובהקשר זה גם הוחלט להקים צוותי עבודה וייעוץ שילוו את העבודה הפרלמנטרית, הבינלאומית והעממית של הרשימה המשותפת".

לסיום כתבו נציגי המפלגות כי "תוצאות הבחירות האחרונות היוו מכה קשה למאמץ הפוליטי שלנו בחברה הערבית, דבר המחייב את כולנו להפקת לקחים והסקת מסקנות - ואחת המסקנות הברורות היא השיבה לרשימה המשותפת וחיזוק המחויבות אליה - לא רק בשל הצורך של המפלגות בה, אלא בהיותה הדרישה הציבורית הנרחבת והמשמעותית ביותר".

"אין זה מובן מאליו שחד"ש הערבית-יהודית ושלוש המפלגות הערביות מצליחות להגיע להבנה על ריצה ברשימה אחת שכוללת את המפלגה הקומינסטית, האסלאמית הדרומית, בל"ד ותע"ל", אמר ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש). לדבריו, "חייבים לאחד כוחות בפני הסכנות של הימין המתנחלי והאיום על מה שנותר מהמרחב הדמוקרטי. חייבים להציל את השלום, לטובת שני העמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully