וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נכנס לתפקידו כשר תחבורה; גנץ לנתניהו: מנע מינויו לקבינט

23.6.2019 / 14:02

שר התחבורה הנכנס דיבר בטקס חילופי השרים ואמר שההשקעה בתשתית היא "שליחות ציונית, אזרחית ושל הצלת חיים". מינויו של סמוטריץ' כחבר קבינט יובא בהצבעה נפרדת. גנץ לנתניהו: "עצור זאת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

"אין השקעה משתלמת יותר מהשקעה בתשתית. אני חושב שהשר כץ פרץ בזה דרך ואני אמשיך. זו שליחות ציונית, אזרחית ושל הצלת חיים", אמר היום (ראשון) ח"כ בצלאל סמוטריץ' בטקס חילופי שרים במשרד התחבורה שבירושלים.

עוד אמר השר הנכנס שמצב הקטל בכבישים הוא "בלתי מקובל על הדעת והטיפול בבעיה הזו, עובר דרך חינוך, הסברה ואכיפה, ובלי נדר אני אקדם את המקומות הנוספים". סמוטריץ' התייחס לפיתוח תשתיות תעבורה ואמר: "נחשפתי בימים האחרונים להיקפים האדירים של יכולות המשרד הזה, וההשפעה שלו על מדינת ישראל. פריסת ההתיישבות של ישראל נשנעת בראש ובראשונה על פריסת התשתיות והתחבורה. מי שרוצה להביא חצי מיליון יהודים לנגב, לגליל וליהודה ושומרון חייב לפרוס כבישים ורכבות".

בצל זאת, שרי הממשלה אישרו היום במשאל טלפוני את מינויים של יו"ר הבית היהודי ח"כ רפי פרץ לשר החינוך ואת מינויו של יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשר תחבורה - לאחר עשור שבו כיהן ישראל כץ כשר התחבורה. מינויו של סמוטריץ' כחבר קבינט יובא בהצבעה נפרדת.

לקריאה נוספת:
איומי השבתת לימודים ורכבת כושלת: האתגרים של סמוטריץ' ורפי פרץ
אחרי מינוי רפי פרץ וסמוטריץ': נתניהו מקפיא את סבב המינויים

בצלאל סמוטריץ' וישראל כ"ץ במהלך טקס חילופי שרים במשרד התחבורה, משרד התחבורה, ירושלים 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"אין השקעה משתלמת יותר מהשקעה בתשתית". סמוטריץ' וכץ במשרד התחבורה, היום/ראובן קסטרו

יו"ר כחול-לבן בני גנץ קרא היום לראש הממשלה נתניהו לעצור את המינוי של סמוטריץ' לקבינט. "מדובר בהפקרות ביטחונית תמורת חסינות משפטית. המציאות הביטחונית באזור מתערערת, ואנחנו במרחק החלטה קצרה מלחימה שכמותה לא ראינו במזרח התיכון מאז מלחמת המפרץ. ובמה עסוק נתניהו, מר 'איראן לפני הכול', הבוקר? בהכנסת בצלאל סמוטריץ לקבינט הביטחוני, החדר הרגיש ביותר במדינת ישראל", כתב גנץ בחשבון הפייסבוק שלו.

נתניהו הודיע לסמוטריץ' ולפרץ על כוונתו למנות אותם לפני כשבוע. סמוטריץ', כאמור, ייכנס לתיק התחבורה במקום ישראל כץ, שמונה לשר החוץ. פרץ יקבל את תיק החינוך במקום נפתלי בנט, שפוטר יחד עם איילת שקד, אותה החליף אמיר אוחנה.

עוד באותו נושא

נתניהו העניק לסמוטריץ' ופרץ את משרדי התחבורה והחינוך

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' וישראל כ"ץ במהלך טקס חילופי שרים במשרד התחבורה, משרד התחבורה, ירושלים 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
סמוטריץ' וכץ במשרד התחבורה, היום/ראובן קסטרו

בליכוד ציפו שנתניהו יפטר את השר אורי אריאל ממשרד החקלאות אך במהלך פגישה עם פרץ וסמוטריץ' סוכם שאריאל יישאר בתפקידו, ובתמורה סמוטריץ' הסכים לוותר על תיק קטן נוסף שדרש בהתחלה. בליכוד קיוו שנתניהו יפטר את שרת השיכון יפעת שאשא ביטון, אך גם כאן צפוי היה להיפתח עימות עם שר האוצר משה כחלון ונתניהו, לפי גורמים בלשכת ראש הממשלה, מעדיף בשלב זה שלא להמשיך בסבב התיקים.

אינפו סמוטריץ'. עיבוד תמונה
אינפו סמוטריץ'/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully