וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכחול לבן שוללים את ביטול הבחירות: "נתמודד מאוחדים וננצח"

24.6.2019 / 11:43

לאחר הדיווחים על ניסיונות הליכוד לבחון אפשרות של גיבוש רוב בכנסת לביטול הבחירות, אמר יו"ר המפלגה גנץ כי "אני לא מכיר שום ניסיון כזה, אנחנו לא עוסקים במשאים ומתנים". גם לפיד שלל את היוזמה: "כשנתניהו נבהל - הוא תמיד עושה קומבינה"

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: עמית שמחה

יו"ר כחול לבן בני גנץ שלל היום (שני) תרחיש של ביטול הבחירות בעקבות ניסיונות של הליכוד לבחון אם ניתן לגבש רוב של 80 ח"כים למהלך. בפתח ישיבת סיעת כחול לבן אמר גנץ כי "אני לא מכיר שום ניסיון, שום פניה רצינית שום משא ומתן יש דרך פשוטה. אנחנו נרכיב את הממשלה עם סדר יום נורמלי ונמשיך קדימה". גנץ הדגיש בפתח דבריו כי "שמענו דיווחים על קומבינות פוליטיות. אני מבין שיש מישהו לחוץ מהבחירות או החקירות אבל כחול לבן תתמודד בבחירות הקרובות: חזקה, רחבה, מאוחדת ותנצח, אנחנו לא עוסקים במשאים ומתנים. אם נתניהו רוצה הוא מוזמן להתפנות לענייניו המשפטיים ואנחנו נרכיב את הממשלה עם מי שאפשר".

גם שותפו להנהגת הסיעה ח"כ יאיר לפיד אמר כי "התבשרנו שנתניהו עושה ניסיון פתטי לבטל את הבחירות. כשנתניהו נבהל הוא תמיד עושה קומבינה". לפיד הוסיף כי "המדינה הזאת צריכה יציבות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה לא יציב. נתניהו נבהל כי הליכודניקים כועסים עליו. ליכודניקים אוהבים מסורת, אבל הם לא אוהבים כפיה דתית. ליכודניקים הם לא קיצוניים. הם לא מבינים מה סמוטריץ' עושה בקבינט. למה המפלגה של הכהניסטים קיבלה את משרד החינוך. את האחריות על הילדים שלנו".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה, 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

מאז פיזור הכנסת בדקו ח"כים מסיעות שונות את האפשרות החוקית לבטל את הבחירות ברוב רגיל או מיוחד, אך היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון מסתייג חוקתית מהמהלך ורמז שיתקשה לספק חוות דעת שתצדיק את זה. למהלך יש היתכנות משפטית נמוכה עד בלתי אפשרית, אך בליכוד התחילו שוב לבדוק את האפשרות בימים האחרונים. ההצהרות של כחול לבן מורידות את האפשרות מעל הפרק לפחות באופן פומבי.

ח"כ גבי אשכנזי כתב בחשבון הפייסבוק כי "נתניהו הבין אז ומבין גם היום - כחול לבן הייתה יכולה להרכיב את הממשלה, ותוכל להרכיב אותה גם בבחירות הקרובות. הניסיון הנואש לבטל את הבחירות והדילים עם המפלגות הערביות מוכיחים - נתניהו במבוי סתום! הוא ימכור הכול למען הישרדותו הפוליטית וחסינותו המשפטית".

בתוך כך, שר החינוך רפי פרץ אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי "אני נכנס לישיבת הממשלה הראשונה, כשעשיתי כל מאמץ בכדי שלא נגיע לבחירות חדשות. עם ישראל לא רוצה את זה. אני חושב שכל דבר שיהיה אפשרי לעשות בשביל לא להגיע לבחירות, אעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully