וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיר: שמולי מוכן למסור את העבודה למען מקום במפלגה של ברק

ארבעה ימים לפריימריז לראשות מפלגת בעבודה והמועמדים דנים בעיקר בשאלת החיבורים האפשריים בגוש השמאל-מרכז. ח"כ שפיר טענה כי מתנהל נגדה "קמפיין מלוכלך של השמצות" ואילו שמולי הזהיר כי "ריצה בדלנית עלולה להביא לחיסול הסיכוי של הגוש לנצח ולהחליף את שלטון הימין"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

לקראת הפריימריז בעבודה | כל הפרטים:

  • ח"כ שפיר: נשמע שאיציק שמולי מוכן למסור את המפלגה בשביל מקום 4-3 אצל ברק
  • שמולי קרא לאיחודים: "יצירת שותפיות וחיבורים מתוך עוצמה"
  • פרץ הודיע כי יפעל לחיבורים לאחר היבחרו: "עלינו להבין את גודל השעה"
  • ביום שלישי יתקיימו הבחירות לראשות מפלגת בעבודה

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) אמרה היום (שבת) כי "נשמע שאיציק שמולי מוכן למסור את המפלגה בשביל מקום 4-3 במפלגת אהוד ברק". שפיר שתתמודד ביום שלשי בפריימריז לראשות מפלגת העבודה אמרה באירוע שבתרבות בחדרה כי "אומרים שאני צעירה אבל נמאס לי לחכות ולראות את המדינה שלי מתפוררת עם ממשלת ימין מושחת ומשיחי שגונבת את הכסף שלנו". שפיר אמרה כי מתקיים נגדה "קמפיין מלוכלך של השמצות".

ח"כ שמולי אמר היום כי "ביום שלישי הקרוב אנחנו הולכים לבחור לא רק את זהות היו"ר הבא אלא גם את התוכנית הפוליטית למפלגת העבודה ולגוש כולו. אני מאמין שהדרך היחידה גם לשקם את המפלגה וגם לחזק את הגוש היא על ידי יצירת שותפיות וחיבורים מתוך עוצמה".

ח"כ סתיו שפיר באירוע שבתרבות בחדרה. שלומי גבאי
"אומרים שאני צעירה, אבל נמאס לי לחכות". שפיר, היום/שלומי גבאי

שמולי, שנחשב לתומך המשמעותי ביותר באיחוד בגוש השמאל אמר באירוע שבתרבות בפתח תקווה כי "התנאים המוקדמים שמציב עמיר פרץ להליכה משותפת עלולים לכפות על העבודה ריצה עצמאית ובדלנית מסוכנת שעלולה להביא למחיקתה ולחיסול הסיכוי של הגוש כולו לנצח ולהחליף את שלטון הימין. אסור לנו לחזור על טעויות העבר ובגלל שיקולים אישיים להכשיל את הסיכוי של הגוש לשתף פעולה ולנצח".

לדבריו, "פרץ עשה המון למען ישראל והמפלגה ויש לו זכויות רבות, אבל מה שעומד כרגע על הפרק זה מי יכול לבנות את המפלגה מחדש ולהביא לחיבורים כדי לגדול כגוש. האסטרטגיה של משיכת קולות מהימין לעבודה כתנאי לגדילה לא רלוונטית ובגדר הימור מסוכן והליכה על הסף".

איציק שמולי ועמיר פרץ בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
"מה שעומד כרגע על הפרק זה מי יכול לבנות את המפלגה מחדש". שמולי ופרץ, השבוע/ראובן קסטרו

ח"כ פרץ הודיע היום בכנס פעילים כי החליט למנות את עומר בר-לב לראש צוות המו"מ ליצירת איחוד גושי של גוש המרכז שמאל - אם ינצח בבחירות ביום שלישי. פרץ הודיע כי ביקש מבר לב לפתוח בשיחות מואצות עם מפלגתו החדשה של אהוד ברק, מפלגת גשר בראשות אורלי לוי, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, ציפי לבני, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ויושב ראש מרצ הנבחר, ניצן הורוביץ. פרץ אמר כי "עלינו להבין את גודל השעה ולעשות את כל החיבורים הנכונים לצורך סיום שלטון נתניהו והימין. כל נושא אישי יונח בצד לצורך הצלת מדינת ישראל".

פרץ אמר אתמול בריאיון לישראל היום כי לא יסכים להיות מספר 2 של ברק, כך שהכוונה שלו לאיחודים וחיבורים היא שכולם יתייצבו מאחוריו, בעוד לפי ההערכה שמולי ושפיר יסכימו להתחבר מאחורי ברק כמנהיג הרשימה המאוחדת. כמו כן, למרות השמות שציין פרץ, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לא צפוי להיכנס לפוליטיקה בסיבוב הזה, גם ציפי לבני בשלב זה לא מעונינת לחזור אלא אם כן תשתכנע שיש סיכוי ממשי למהפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully