וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אשכנזי: לא פוסל את האפשרות של חבירה לאהוד ברק

ברקע פרשת הרפז, חבר הנהגת כחול לבן אמר בריאיון ל"פגוש את העיתונות" כי הוא לא רואה בעיה במגעים עם ברק. על האיחודים האפשריים עם המפלגה החדשה בראשותו של ראש הממשלה לשעבר הסביר אשכנזי: "אנחנו לא פוסלים אף אחד, בינתיים לא קיבלנו שום הצעה"

צילום: חדשות 13, עריכה: ליר שפיגלר

מספר 4 בכחול לבן ח"כ גבי אשכנזי התייחס הערב (שבת) בריאיון ל"פגוש את העיתונות" לחזרתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לפוליטיקה ואמר כי "אנחנו לא פוסלים אף אחד, בינתיים לא קיבלנו שום הצעה". אשכנזי ציין כי ברק "התחמם על הקווים כבר כמה שנים. כל מי שיכול לבוא ולתרום לטובת המדינה - 'אהלן וסהלן'".

היחסים של השניים הידרדרו לאור פרשת הרפז, אולם אשכנזי נשמע מפויס והכריז כי למרות ממשקעי העבר הוא יוכל לשבת עם ברק כדי להחליף את השלטון. "אין לנו יריבות. אנחנו באותה מטרה ולכן אני לא רואה שהוא בא על חשבוננו", אמר. "העניין של הפרשה שייך לעבר, אמרתי את זה כמה פעמים. השארתי את זה בעבר. אני לא תקוע שם, אני מסתכל קדימה - באתי בשביל לשרת את המדינה. לדבריו, "אם אהוד ברק יסייע להחלפת השלטון אז אהלן וסהלן. אין לי שום בעיה לשבת עם ברק או לדבר איתו".

"אני מבין שהוא רוצה לעשות איחודים עם העבודה ומרצ", ציין אשכנזי. "מבחינתו זה לא בהכרח דבר גרוע". עם זאת הדגיש כי "הוא כרגע משייך את עצמו לחבירה עם מרצ. אנחנו לא שמאל, אנחנו מרכז. אנחנו לא מתייגים את עצמנו בשמאל". עוד הוסיף כי "אם אהוד יעשה איחודים בשמאל אז במפה הפוליטית של ישראל תהיה חלוקה ברורה של גוש בשמאל, גוש במרכז - מפלגת כחול לבן גדולה וגוש בימין. יכול להיות שזה דבר טוב".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
טוב לברק, רע לגנץ: במרצ בחרו במרכזיות ובפופולריות של הורוביץ
הברק חזר: רכבת ההרים הפוליטית של החייל הצנום מסיירת מטכ"ל
הליכוד על ברק: "לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו"

נאום הבכורה של גבי אשכנזי בכנסת ה-21, 14 במאי 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
"באתי בשביל לשרת את המדינה". אשכנזי/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

ביום רביעי האחרון השיק ברק במסיבת עיתונאים את מפלגתו החדשה, יחד עם אלוף (במיל') יאיר גולן, איש העסקים קובי ריכטר ופרופ' יפעת ביטון. "באנו לכאן לומר את דברנו על מה שקורה מסביב ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול במדינה ובחברה", אמר. הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי "הניסיונות לשבש שוב ושוב תהליכים דמוקרטיים ולהציע שוחד פוליטי הם המשך ישיר להתנהלות נתניהו, שתפקידה לפלג והכל לתועלתו האישית. אלה ימים חשוכים שלא ידענו כמותם. נתניהו ויו"ר הכנסת עושים שימוש ציני בטיעונים ממלכתיים לכאורה שבועות בודדים אחרי שפיזרו את הכנסת בניגוד לרצונה".

בליכוד מסרו בתגובה כי "אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ". חבר המפלגה, השר אופיר אקוניס, הגיב כי "ברק הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות ישראל - ומי שנזרק מהתפקיד בזמן הכי מהיר בהיסטוריה שלנו. זה האיש שהתחייב למסור לערפאת את ירושלים והעיר העתיקה, וקיבל את האינתיפאדה האכזרית ביותר, בתמורה. חזרתו היא פגיעה אך ורק בשמאל הישראלי".

אהוד ברק, במהלך מסע"ת בה מכריז על הקמת מפלגה חדשה, בית סוקולוב, ת"א 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"אם יסייע להחלפת השלטון אז אהלן וסהלן". ברק, השבוע/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully