וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוגיה ערכית": רבנים נגד הצבת שקד בראש רשימת ימין מאוחדת

3.7.2019 / 13:35

פרסום ראשון: במסמך גילוי דעת שניסחו עשרות רבנים בכירים בציונות הדתית ותוכנו נחשף בוואלה! NEWS, הם יוצאים נגד האפשרות של הצבת שרת המשפטים לשעבר בראש רשימת ימין מאוחדת. "לאמירה הזאת יש השלכות מרחיקות לכת עלינו הציבור ועל המסר החינוכי לילדינו"

עריכה: עמית שמחה

עשרות רבנים בציונות הדתית יוצאים נגד האפשרות ששרת המשפטים לשעבר איילת שקד תעמוד בראש הרשימה המאוחדת בימין בבחירות הקרובות בשל היותה חילונית. במכתב שתוכנו נחשף היום (רביעי) לראשונה בוואלה! NEWS, הם מציינים בין היתר כי "לאמירה הזאת יש השלכות מרחיקות לכת עלינו הציבור, ועל המסר החינוכי שאנחנו מעבירים לילדינו".

מדובר במסמך "גילוי דעת" שעליו חתומים בין היתר הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים ומהרבנים הבולטים בציבור הדתי לאומי והרב דוד חי הכהן. לשלושה הצטרפו עשרות נוספים, חלקם ראשי ישיבות ומכינות קדם צבאיות, רבני שכונות ועוד.

שמה של שקד לא מוזכר במפורש במסמך, אך הרבנים רומזים לאפשרות שעלתה לאחרונה בקרב גורמים בימין כי היא תוביל את הרשימה, מה שעורר את התנגדותו של יו"ר הרשימה הנוכחי הרב רפי פרץ. "אנו מחזקים את ידיו של הרב רפי פרץ בעמדתו שבראש המפלגה הדתית לאומית חייב לעמוד יהודי ירא שמים ששומר תורה ומצוות", כותבים הרבנים.

לקריאה נוספת:
שקד בפרידה ממשרד המשפטים: "אני בהחלט מתכוונת לחזור לכאן"
מגרש צפוף מול יציע קטן: הפיצול בימין עלול להסתיים בהתרסקות
שקד: אחזור להתמודדות כבר בבחירות הקרובות

איילת שקד, אשקלון, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"לא עניין פרסונלי". שקד/ראובן קסטרו

לדבריהם, "אין זו סוגיה פרסונלית אלא סוגיה ערכית-ציבורית של שימת נושא יהדותה של מדינת ישראל כנושא המרכזי של המפלגה הדתית לאומית". לדבריהם, "בהרכב הרשימה יש אמירה שמבטאת את סדר העדיפות שלנו. לאמירה הזאת יש השלכות מרחיקות לכת עלינו כציבור, ועל המסר החינוכי שאנחנו מעבירים לילדינו". הרבנים מדגישים כי "בלא לפסול שום מועמד אחר חלילה, אנו רואים חשיבות מרובה בשימת דמות שנושאת את דגל התורה".

שקד יצאה ביום ראשון לחופשה בארה"ב, והיא צפויה לשוב לישראל בעוד כשבוע, אז היא תחליט מה לעשות בבחירות הקרובות - אם לרוץ בימין החדש, להמשיך לפעול לשריונה בליכוד, להתמודד במסגרת איחוד מפלגות הימין או להישאר מחוץ לחיים הפוליטיים בתקופה הקרובה. אחת האפשרויות הבולטות היא ששקד תשוב לימין החדש אך לא בהנהגה משותפת עם בנט, אלא תתייצב בהנהגת המפלגה, לפי דרישתה. בין בנט ושקד התנהלו מספר שיחות על כך אך בנט טרם הסכים על כך באופן רשמי.

גם אם שקד תוותר על ריצה משותפת עם בנט בימין החדש, היא עשויה לבחון גם ריצה במפלגתם של פרץ וסמוטריץ'. בסביבתה אמרו כי תסכים לכך רק במקרה שתקבל את המקום הראשון, אך יו"ר המפלגה המאוחדת, שר החינוך פרץ, הבהיר כי לא יסכים לכך, וכעת מצטרפים אליו גם הרבנים. במקום, בבית היהודי הציעו להעניק לה את המקום השני ברשימה מאוחדת.

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ בערב השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
"מחזקים את ידיו". יו"ר הבית היהודי רפי פרץ/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

בתוך כך, האיחוד בין הבית היהודי שבראשה עומד הרב פרץ ואיחוד הלאומי שבראשה עומד בצלאל סמוטריץ' מתעכב בשל ויכוח סביב מקומם של נציגי עוצמה יהודית. לאחר שנציג המפלגה עו"ד איתמר בן גביר הודיע כי סיעתו לא מתכוונת לרוץ יחד עם שתי הרשימות הנוספות, החלו מגעים חשאיים לצירופם לרשימה.

בעוצמה יהודית דורשים שני מקומות בעשיריה הראשונה, דרישה שסמוטריץ' הסכים לה אך פרץ מתנגד לה ומוכן להעניק לרשימה נציג אחד בלבד בסוף העשירייה הראשונה. סמוטריץ' מעוניין לקדם את האיחוד עם פרץ בכפוף לקידום ההסכם עם בן גביר, אך טרם ברור מתי יסתיימו המגעים בין הצדדים לאור אי הוודאות סביב כוונתם הפוליטית של בנט ושקד בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully