וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים כחודשיים וחצי לבחירות: הימין ללא גוש חוסם; ברק על סף אחוז החסימה

בסקרים שפורסמו במהדורות החדשות הליכוד וכחול לבן מאבדות מכוחן, בעוד ישראל ביתנו והעבודה מתחזקות. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מוביל בנימין נתניהו, בעוד אהוד ברק מקבל תוצאה טובה פחות מבני גנץ. מפלגות הימין לא מצליחות לייצר גוש חוסם. כל המספרים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בסקר שפורסם הערב (רביעי) ב"חדשות 13" הליכוד-כולנו זוכה ל-31 מנדטים ומאבדת מכוחה, כחול לבן נחלשת אף היא עם 29 מנדטים. הרשימה המשותפת במקום השלישי עם תשעה מנדטים ולאחר מכן ישראל ביתנו מתחזקת עם שמונה מנדטים. העבודה בראשות היו"ר החדש, עמיר פרץ, מטפסת לשבעה מנדטים, בעוד מפלגתו של אהוד ברק נכנסת עם חמישה מנדטים ומרצ נותרת עם ארבעה מנדטים.

בגוש הימין, המפלגות החרדיות נחלשות, כאשר ש"ס עם שבעה מנדטים, ויהדות התורה עם שישה מנדטים. הימין החדש בראשות נפתלי בנט עוברת את אחוז החסימה עם חמישה מנדטים, בעוד איחוד מפלגות הימין וזהות על סף אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"סוגיה ערכית": רבנים נגד הצבת שקד בראש רשימת ימין מאוחדת
ברק: לא נשב בשום מצב עם נתניהו ונבטל את חוק הגיוס בתוך שנה
ליברמן: המכינות הקדם-צבאיות מתפתחות לכיוון מיליציות דתיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בהשבעת חברי כנסת לכנסת ה21, ירושלים, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
הליכוד מאבדת מכוחה. נתניהו וכחלון/ראובן קסטרו

בסקר "חדשות 12" הליכוד-כולנו יורדת ל-32 מנדטים, וגם כחול לבן נחלשת ל-31 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים וישראל ביתנו עם תשעה. העבודה בראשות פרץ עולה לשמונה מנדטים, ומפלגתו של ברק לא עוברת את אחוז החסימה. מרצ שומרת על ארבעה מנדטים.

המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מאבדות מכוחן עם שבעה מנדטים, בעוד הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין זוכות לחמישה מנדטים. זהות בראשות משה פייגלין לא עוברת גם הפעם את אחוז החסימה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך מסע"ת של מפלגת כחול לבן 26 ביוני 2019. דרור עינב, אתר רשמי
כחול לבן נחלשת עם 31 מנדטים. גנץ/אתר רשמי, דרור עינב

בסקר חדשות 13 גוש הימין עם 57 מנדטים, גוש המרכז-שמאל זוכה ל-55 מנדטים וישראל ביתנו עם שמונה. בחדשות 12 גוש הימין עם 56 מנדטים, בעוד גוש המרכז שמאל עם 43 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים וישראל ביתנו עם תשעה.

בשאלה מי המועמד המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה. בסקר חדשות 13 זוכה נתניהו ל-46%, גנץ ל-24% וברק ל-10%. בחדשות 12 הצביעו הנבדקים כי בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו לגנץ, ראש הממשלה עם 40% ויו"ר כחול לבן עם 30%. בהשוואה בין נתניהו לברק זוכה הראשון ל-41% ואילו האחרון עם 16% התאמה בלבד.

אהוד ברק, בעת יציאתו מבית סוקולוב לאחר מסע"ת בה הכריז על הקמת מפלגה חדשה 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
תוצאה טובה הרבה פחות בשאלת התאמה לראשות הממשלה לעומת גנץ. ברק/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully