וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק חשף את שם מפלגתו החדשה: "ישראל דמוקרטית"

6.7.2019 / 19:33

ראש הממשלה לשעבר יפתח מחר בקמפיין דיגיטלי ובהצבת שלטי חוצות של מפלגתו החדשה. בשבועיים האחרונים הצטרפו אליה אלוף (במיל') יאיר גולן, יאיא פינק ממפלגת העבודה ונכדתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק חשף היום (שבת) את שם מפלגתו החדשה - "ישראל דמוקרטית". מחר תשיק המפלגה קמפיין דיגיטלי ויוצבו שלטי חוצות עם הסלוגן "מדינת נתניהו או מדינת ישראל".

ברק אמר כי "ישראל נמצאת רגע לפני פירוק מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. רגע לפני שאנחנו מוותרים על כל מי ומה שאנחנו. זה איום אסטרטגי לא פחות מהאיום האיראני. הבחירה של כל אחד ואחת מאיתנו היא בין מדינת ישראל או מדינת נתניהו".

לרשימת ברק הצטרפו בינתיים האלוף (במיל') יאיר גולן, עו"ד יפעת ביטון, איש העסקים קובי ריכטר, נעה רוטמן, יא יא פינק ושגית פרץ דרעי. עד כה, מהסקרים נראה כי הציבור לא מגיב בהתלהבות יתרה למפלגה החדשה של ברק - בסקר חדשות 12 בשבוע שעבר ברק לא עבר את אחוז החסימה, ובסקר חדשות 13 קיבל 6 מנדטים. במקביל, בחירתו של עמיר פרץ ליו"ר העבודה מקשה על תכניותיו של ברק לאחד מאחורי המפלגה החדשה שלו את העבודה ומרצ. בשלב זה פרץ מנסה קודם כל לחזק את רשימת העבודה בשריונים ששמורים לו כיו"ר, ובכירים בעבודה אומרים כי הוא יעדיף קודם כל לנהל מגעים עם מרצ. גם במרצ יש התנגדות לחבירה לברק, ח"כ עיסאווי פריג' הצהיר בשבוע שעבר כי הוא מתנגד לשיתוף פעולה עם ראש הממשלה לשעבר.

בחירות 2019, מועד ב' - עוד בוואלה! NEWS:
שקד הגיבה לסערה: "אישה יכולה לעשות הכול, גם לעמוד בראש מדינה"
ביקורת חריפה נגד איחוד מפלגות הימין בהשקת קמפיין עוצמה יהודית
פרץ על איחוד בשמאל: לא כולם חייבים להיות פרטנר במפלגה אחת

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק חשף את שם מפלגתו החדשה – "ישראל דמוקרטית", 6 יולי 2019. ישראל דמוקרטית, עיבוד תמונה
שם מפלגתו החדשה של ברק/עיבוד תמונה, ישראל דמוקרטית
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק חשף את שם מפלגתו החדשה – "ישראל דמוקרטית", 6 יולי 2019. ישראל דמוקרטית, עיבוד תמונה
שם מפלגתו החדשה של ברק/עיבוד תמונה, ישראל דמוקרטית

בניגוד מסוים לשמה "ישראל דמוקרטית", המפלגה אינה נבנית על ידי הליכי הצבעה פנימיים, כמו מפלגת העבודה, הליכוד או מרצ, אלא מסודרת מטעמו של ברק ויועציו בלבד. בימים האחרונים ברק עשה שינויים בצוות הקמפיין שלו. היועץ האסטרטגי ליאור חורב, שהתחיל איתו את השקת המפלגה, יעבור לתפקיד אחורי. במקומו, ינהלו את הקמפיין איש הפרסום אודי פרידן ויועצת התקשורת נילי רייכמן.

נוסף לקריאתו לאיחוד בגוש המרכז-שמאל, ברק התחייב שלא לשבת בממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "בשום שלב בשום מצב ובשום דרך". כמו כן, הוא הבטיח כי בממשלה שבה יהיה שותף חוק הגיוס יבוטל בתוך שנה. "זה לא עבד וזה לא יעבוד - הגיע הזמן למנהיגות שתיקח אחריות", אמר בהתייחס לחוק הגיוס במסיבת עיתונאים שכינס במלון דן בתל אביב ביום שלישי האחרון.

מתוך חשבון הטוויטר של ברק:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully