וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מכחיש שבכוונתו לחוקק חוק חסינות: "קשקוש ואוויר חם"

בשידור חי שהעביר בפייסבוק במסגרת הקמפיין שלו, אמר ראש הממשלה על חוק החסינות כי מדובר ב"בלופים של אהוד ברק", שאותו כינה "רודן קטן". זאת, למרות שהנושא עלה במהלך המו"מ הקואליציוני. על ליברמן אמר: "השליך לפח את ההתחייבויות לבוחרים". ברק: "שתה מים"

צילום: מתוך ה-FB של בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש היום (ראשון) את כוונותיו לחוקק את חוק החסינות ואמר כי "זה פשוט שקר". זאת, אף שבמהלך המשא ומתן הקואליציוני הוא דן עם שותפיו באפשרות לשנות את חוקי החסינות וכן בחקיקה של פסקת ההתגברות שתמנע מבג"ץ לפסול החלטה של הכנסת על חסינות, במידה שתהיה כזו.

בשידור חי שהעביר בפייסבוק במסגרת פתיחת הקמפיין שלו, טען נתניהו: "לא כללנו שום שינוי בחוקי החסינות עם המפלגות איתן חתמנו הסכמים קואליציוניים. הלכנו להקים איתן ממשלה. אף אחד לא ידע שלא נקים ממשלה, והעובדה היא שלא כללנו את זה. אין צורך בזה, לא צריך את זה, קודם כל כי לא היה כלום ולכן גם לא יהיה כלום אבל מעבר לכל דבר אחר - יש חוק קיים ולא צריך חוקים חדשים".

ראש הממשלה טען כי "זה הכול בלופים של אהוד ברק שמקשקש על 'קץ הדמוקרטיה' - זה קשקוש ואוויר חם. לא יהיה שום שינוי בחוקי החסינות". על ברק, שהשיק אתמול את שמה של מפלגתו החדשה "ישראל דמוקרטית", הוסיף נתניהו כי הוא "רודן קטן" ש"קובע מי יהיה בתוך המפלגה, לא נותן שם דמוקרטיה".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מתמטיקה של מספרים קטנים: השמאל והימין לכודים במלחמת אגו
שקד הגיבה לסערה: "אישה יכולה לעשות הכול, גם לעמוד בראש מדינה"
ביקורת חריפה נגד איחוד מפלגות הימין בהשקת קמפיין עוצמה יהודית

בנימין נתניהו, יולי 2019. צילום מסך
נתניהו, היום/צילום מסך

לפי חוק החסינות הקיים, לח"כ אין חסינות אוטומטית אלא הוא צריך לפנות לוועדת הכנסת על מנת שתאשר את בקשת החסינות. בליכוד שקלו לשנות את החוק כך שלחבר הכנסת תהיה חסינות אוטומטית והיועץ המשפטי לממשלה הוא זה שיצטרך לפנות לוועדת הכנסת כדי להסיר אותה ולהעמיד אותו לדין. לפני הבחירות, הקודמות נתניהו הכחיש את כוונתו לשנות את חוק החסינות ובראיון בחדשות 12 אמר: "מה פתאום?" בתשובה לשאלה על החוק, אך אחרי הבחירות הנושא עלה במהלך ההמשא ומתן הקואליציוני ואף הונחה הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר בנושא.

במסגרת קמפיין הבחירות שלו, נתניהו הלך ביום שישי לחוף הים בקיסריה והפעם הוא הלך לקפה דובשנית בירושלים. בשידור החי שהעביר בפייסבוק הוסיף נתניהו כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "אמר לבוחרים שלו שהוא יתמוך בנתניהו והשליך לפח את ההתחייבות הזו. אני לא קוסם, לא היה לי מה לעשות עם זה. אבל בבחירות הבאות אל תלכו שולל. אם אתה רוצה ממשלת שמאל תצביעו לו. אם רוצים ממשלת ימין צריך להצביע ליכוד אחד גדול".

בתגובה לדבריו, צייץ ברק בטוויטר: לא יהיה כלום כי אין כלום? ביבי, אני מכיר אותך היטב. לפי קצב פליטת השקרים, מחוג הלחץ שלך מתקרב ל-100. ביבי, תשתה קצת מים. רק התחלנו".

בכחול לבן מסרו כי "זהו זיגזג נוסח נתניהו מודל 2019: אפריל: 'לא אקדם חוק חסינות'. מאי: קונה מפלגות במו"מ רק תמורת חוק החסינות. יולי: 'לא יהיה שינוי בחוקי החסינות'. מישהו עוד מאמין לו?".

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, אמר בתגובה כי "אנחנו מתנגדים, נתנגד לכל חוק שהוא פרסונלי. ברמה עקרונית אני תומך בהגדלת חוק החסינות אבל לא בהקשר הפרסונלי או רטרואקטיבי". הוא אמר את הדברים במכון הישראלי לדמוקרטיה והוסיף, "אם רוצים לדון באופן כללי מה צריך להיות היקף החסינות של ראש ממשלה עתידית, צריך להגדיר רמת עבירה שמתחתיה אפשר לחכות עד לסוף הקדנציה".

(עדכון ראשון: 10:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully