וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אנשי ליברמן: בליכוד הציעו לרוברט אילטוב לנהל את המטה הרוסי

9.7.2019 / 16:30

פרסום ראשון: במפלגת השלטון פנו ליו"ר סיעת ישראל ביתנו לשעבר והציעו לו לנהל את מטה השטח במגזר הרוסי, כחלק מהמאמץ לכרסם בכוחו של ליברמן. זאת אחרי שנחשף בוואלה! NEWS שנתניהו נפגש גם עם סופה לנדבר בנושא. אילטוב: "פונים אליי מכל מיני מפלגות, זה לא מעניין אותי"

עריכה: עמית שמחה

מאמץ הליכוד לפגוע בישראל ביתנו ובאביגדור ליברמן ממשיך: במקביל לניסיונות לגייס את תמיכתה של השרה לשעבר סופה לנדבר, לוואלה! NEWS נודע כי בליכוד פנו באחרונה לח"כ רוברט אילטוב, שהיה בעבר יו"ר סיעת ישראל ביתנו, והציעו לו לנהל את מטה השטח של הליכוד במגזר הרוסי. גורמים בליכוד אישרו את הפרטים. אילטוב לא הכחיש בשיחה עם וואלה! NEWS את המגעים עם הליכוד ואמר כי "פונים אלי מכל מיני מפלגות. כרגע זה לא מעניין אותי, אני בתהליכים של הקמת חברה פרטית. יכול להיות שיותר מאוחר אמצא את דרכי חזרה למערכת אבל כרגע זה לא רלוונטי".

בליכוד מנסים בימים האחרונים להגיע לצמרת הקודמת של ישראל ביתנו בניסיון לגייסם לטובת הקמפיין נגד ליברמן, שנועד לכרסם בכוחו במגזר הרוסי. אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי ראש הממשלה נפגש השבוע עם לנדבר ולכך מתווספים המגעים עם אילטוב שנחשפים כעת. אילטוב, כמו לנדבר, היה בעבר אחד מהאישים המקורבים ביותר לליברמן ושימש כחבר כנסת מטעם המפלגה במשך 13 שנים, ובקדנציה האחרונה שימש כיו"ר הסיעה בכנסת.

לקריאה נוספת בנושא
המטרה - ליברמן: הפגישה של נתניהו עם בכירת ישראל ביתנו לשעבר

ח"כ ויו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב. מיכל פתאל/ הארץ

מיכל פתאל, הארץ
"יכול להיות שיותר מאוחר אמצא את דרכי חזרה למערכת". אילטוב/הארץ, מיכל פתאל/ הארץ מיכל פתאל

עם זאת, לפני הבחירות האחרונות ליברמן החליט לרענן את הרשימה בפנים חדשות ולנדבר ואילטוב נפלטו מהרשימה. שניהם קיבלו באחרונה פניות מלשכת ראש הממשלה, וגורמים פוליטיים טוענים כי אף הוצעו להם תפקידים ומינויים בהמשך בתמורה לתמיכתם, כמו לעמוד בראשות דירקטוריון חברה ממשלתית או מינוי לשגריר.

גורמים בסביבת ראש הממשלה הכחישו את הדברים בתוקף ואמרו כי "לא הוצעו שום תפקידים, אלא עבודה בשכר ותשלום בלבד במטה הבחירות". גם אילטוב הכחיש את הטענה ואמר כי "תפקיד שגריר אינו מעניין אותי". לנדבר אמרה אתמול לוואלה! NEWS כי "אני בן אדם פרטי, אני הולכת לאן שאני רוצה ועושה מה שאני רוצה", וסירבה להתייחס לעצם הפגישה עם נתניהו או לתוכנה. יצוין כי גם בליכוד ישנם בכירים יוצאי המגזר, כמו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר זאב אלקין, אך לדברי גורמים בליכוד בשלב זה האחרון אינו מעורב במטה הבחירות.

שרת העלייה, סופה לנדבר בישיבת הממשלה השבועית, 21 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"אני בן אדם פרטי". לנדבר/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מאז שליברמן סירב להצטרף לקואליציה של נתניהו בלשכת ראש הממשלה הגדירו את המאמץ לנקום בו במגזר הרוסי כמטרה אסטרטגית עליונה בבחירות הבאות. המטרה היא לכרסם בכוחה של ישראל ביתנו שכרגע, לפי הסקרים, מגיעה ל-8-9 מנדטים ומונעת אפשרות להקמה של ממשלת ימין-חרדים.

בחודש שעבר נתניהו מינה יועץ מיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר, אריאל בולשטיין, כדי לקדם ולהדגיש בקמפיין נושאים שחשובים למגזר זה, והקים מטה מיוחד שמכוון לציבור דוברי הרוסית, במסגרתו מופצים סרטונים מיוחדים שמטרגטים את הקהל הרוסי. במקביל, נתניהו מרבה להתבטא בנושאים של הפנסיות והדיור הציבורי, סוגיות בעלות חשיבות במגזר.

אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
שואף לכפות ממשלת אחדות לאומית. ליברמן/ראובן קסטרו

לפי הסקרים האחרונים ישראל ביתנו בראשות ליברמן מקבלת 7-9 מנדטים ולגוש הימין-חרדים הקלאסי של נתניהו אין רוב של 61 שיאפשר לו להרכיב את הממשלה הבאה. ליברמן הכריז כי המטרה שלו אחרי הבחירות היא לכפות ממשלת אחדות לאומית שבה ישבו הליכוד, כחול לבן, וישראל ביתנו - ללא החרדים, ואף הצהיר כי הוא ימליץ על מי שיעמוד בראש המפלגה הגדולה ביותר להרכיב את הממשלה הבאה.

בליכוד מעוניינים לפגוע לליברמן בבייס הרוסי, אך מסקרי דעת קהל שנערכו במגזר בשבועות האחרונים עולה כי מעמדו דווקא מתחזק. סקר אינטרנטי נרחב שפורסם באתר "ניוזרו" בשפה הרוסית בחודש שעבר גילה כי 58% מהמשיבים אמרו כי יצביעו בעד ישראל ביתנו בבחירות הבאות - עלייה של כ-10% מאז הסקר הקודם באותו אתר בחודש שעבר. המשמעות היא שאם הבחירות היו נערכות היום, ישראל ביתנו הייתה זוכה ב8-9 מנדטים - רק מקולותיהם של המצביעים דוברי הרוסית. הליכוד זוכים לתמיכה של 17% מהנשאלים, כחול לבן - 9%, ושאר המפלגות - בימין ובשמאל - קיבלו פחות מ-2% מהמשיבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully