וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבת שקד במקום ה-1? בנט מתחמק, סמוטריץ' ובן גביר לא פוסלים

15.7.2019 / 9:00

ראשי המפלגות התבקשו להשיב לשאלת וואלה! NEWS בנוגע להצבת שקד בראש מפלגת ימין מאוחדת. בנט הבהיר כי "הימין החדש אינה מתערבת בהליכים פנימיים של מפלגות חדשות", בעוד שסמוטריץ' אמר כי הוא מתנגד "אך ורק לפיצול בימין". שקד עדיין בוחנת את המשך דרכה הפוליטית

עריכה: עמית שמחה

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט נמנע מלתמוך באפשרות ששרת המשפטים לשעבר איילת שקד תוצב במקום הראשון בראש רשימת ימין מאוחדת. לעומתו, השר בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, מראשי 'עוצמה יהודית' לא שוללים אפשרות כזו. העמדות של השלושה נחשפו הבוקר (שני) במענה לפניית וואלה! NEWS.

בנט נשאל האם הוא "מתנגד לכך שאיילת שקד תוצב במקום הראשון ברשימה מאוחדת של המפלגות מימין לליכוד?", והתחמק ממתן תשובה ישירה. לדבריו, מפלגתו, "הימין החדש" היא "ימין ליברלי והיא אינה מתערבת בהליכים פנימיים של מפלגות אחרות". את הדברים אמר אף שלפי רוב ההצעות בשיחות בין הצדדים, הוא עשוי להיות חלק מרשימה כזו. דבריו מחדדים טענות שעלו ביממה האחרונה מצד גורמים באיחוד הימין כי "יש חוסר תיאום" בעמדות בינו לבין לשקד.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גנץ בכנס פעילים ראשון: "גם בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו"
"למנוע הקמת ממשלת ימין": דף המסרים של הבית היהודי בעקבות סערת פרץ
ממרצ לישראל דמוקרטית: אבי בוסקילה מצטרף למפלגתו של אהוד ברק

איילת שקד ביום הדמוקרטיה במרכז הבינתחומי הרצליה, 12 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"חוסר תיאום". שקד/ראובן קסטרו

לעומתו, שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' נשאל על כך באופן דומה אך לא שלל אפשרות כזו. בסביבתו אמרו לוואלה! NEWS כי "הדבר היחיד שהשר מתנגד לו - הוא פיצול במפלגות מימין לליכוד כך שייזרקו אלפי קולות לפח". עמדתו של סמוטריץ' מפתיעה לאור התנגדותו העיקשת של שותפו הפוליטי, שר החינוך רפי פרץ, לאפשרות ששקד תנהיג רשימה כזו לאור העובדה שהינה חילונית ולא "בת הציונות הדתית", כלשונו.

גם עו"ד איתמר בן גביר, מראשי מפלגת "עוצמה יהודית", אמר כי הוא לא שולל זאת. יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין סירב להגיב.

שאלת הצבתה של שקד במקום הראשון ברשימת ימין מאוחדת עלתה לדיון ציבורי בשבועות האחרונים לאחר שהתברר כי זו אחת מדרישותיה של שקד כתנאי לאיחוד רחב בין מפלגות מימין לליכוד. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, למעלה מ-40 רבנים בציונות הדתית פרסמו מכתב שבו הם מביעים התנגדות להצבתה במקום הראשון בגלל היותה חילונית. בכך חיזקו את עמדתו של השר פרץ.

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
מתחמק. בנט/ראובן קסטרו

שרת המשפטים לשעבר, שרצה בבחירות האחרונות בימין החדש יחד עם בנט, בוחנת בימים אלה את המשך דרכה הפוליטית. ההצעה האחרונה שקיבלה שקד היא לכהן במקום השני באיחוד הימין עם הבטחה לתפקיד שר בממשלה הבאה. עם זאת, שקד הביעה את רצונה להוביל איחוד רחב יותר שכולל גם את בנט ועוצמה יהודית. מעבר לדרישתה לקבל את המקום הראשון ברשימה מאוחדת, שקד הציגה לאחרונה דרישה נוספת בשיחות שניהלה, לפיה, ב-50% מהעשירייה הראשונה ברשימת המפלגה המאוחדת, ימוקמו נציגים מטעמה ומטעם בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully