וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד על הפרסום בוואלה! NEWS: "לא נתקלתי בתקרת זכוכית ולא אתקל"

18.7.2019 / 10:13

השרה לשעבר התייחסה בראיון לכאן לפרסום בוואלה! NEWS על פגישתה הקשה עם השר פרץ וכך שאמר לה: "לא תהיי מקום ראשון". שקד שטרם החליטה על המשך דרכה הפוליטית הבהירה: "יכול להיות שעוד תהיה יו"ר מפלגה אישה. הוכחתי שאישה יכולה לעשות מה שהיא רוצה ובוחרת"

עריכה: עמית שמחה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הגיבה היום (חמישי) לפגישה שלה עם יו"ר איחוד הימין שר החינוך רפי פרץ, אשר נחשפה לראשונה בוואלה! NEWS. במהלך אותה פגישה אמר לה פרץ כי "פה, יש תקרת זכוכית, לא תהיי מקום ראשון".

בראיון לכאן ב' אמרה שקד כי "לא נתקלתי בתקרת זכוכית בגלל שאני אישה, וגם אוכיח שלא אתקל בעתיד". שקד שצפויה להחליט האם להתמודד בימין החדש או להתאחד עם איחוד הימין אמרה כי "יכול להיות שעוד תהיה יו"ר מפלגה אישה".

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
"לא נתקלתי בתקרת זכוכית בגלל שאני אישה". שקד בטקס הפרידה ממשרד המשפטים, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

שקד נשאלה בראיון איך לא נתקלה בתקרת זכוכית אם לא מאפשרים לה להתמנות למקום הראשון ברשימת ימין מאוחדת, והשיבה כי "גם בידיים שלי להחליט אם לפרוץ אותה או לא". לדבריה, "אני מאד מאמינה ביכולות, בלי קשר למגדר, ואני חושבת וגם הוכחתי שאישה יכולה לעשות מה שהיא רוצה ובוחרת". שקד ציינה כי נבחרה בפריימריז של הבית היהודי במקום הראשון, זאת למרות אמירתו של הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית שאמר כי מקומן של הנשים אינו בפוליטיקה. "זה כנראה לא הפריע לאף אחד", אמרה שקד. "צריך להתאזר קצת בסבלנות".

אתמול פורסם כי יו"ר איחוד מפלגות הימין השר רפי פרץ ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד נועדו לפני כחודש וחצי, כאשר לוואלה! NEWS נודע כי בפגישה אמר פרץ לשקד, "פה יש לך תקרת זכוכית, לא תהיי מקום ראשון". באותה שיחה אמרה שקד לפרץ: "לא אסלח על כך שדרשת את הפיטורים שלי ושל נפתלי", זאת למרות שבסביבת פרץ הכחישו ששוחחו על כך עם ראש הממשלה. על פי גורם המעורה בפרטים, "השניים נפגשו כדי לבדוק היתכנות לאיחוד מימין לליכוד אבל השיחה הייתה ברובה באווירה קשה".

מעבר לקרב סביב המקום הראשון ברשימה המאוחדת, בין שקד לרב פרץ קיים ויכוח משמעותי נוסף סביב מבנה הרשימה ככל שהאיחוד ייצא לפועל. שקד דורשת לקבל עבור הימין החדש ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה מול חמישה מקומות לבית היהודי ולאיחוד הלאומי יחד. נוסף לכך, את המקום העשירי לנציג של עוצמה יהודית. פרץ מתנגד לדרישה, ובמקום הציע לחלק את הרשימה לפי המפתח הבא: שליש לבית היהודי, שליש לאיחוד הלאומי, שליש לימין החדש. לפי גורם המעורה במו"מ, בהצעה של השר פרץ לא הייתה התייחסות רשמית לנציג של עוצמה יהודית. עם זאת, פרץ הודיע שהוא לא שולל את המשך החיבור עם נציגי המפלגה.

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
יו"ר איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully