וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ נגד איחוד פרץ-לוי אבקסיס: "קול לעבודה הוא קול לנתניהו"

20.7.2019 / 14:11

יו"ר מרצ גינה את החיבור בין מפלגת העבודה ויו"ר גשר, שחירב את הסיכויים לאיחוד רחב בשמאל. לדבריו, "הם הראשונים שיערקו לממשלת נתניהו". פרץ הבהיר כי לא יישב יחד עם ראש הממשלה, "שהפך לנטל על ישראל"

צילום: חדשות 13

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר היום (שבת) כי "קול לעבודה הוא קול לנתניהו". באירוע שבתרבות ברעננה גינה הורוביץ את האיחוד בין העבודה בראשות עמיר פרץ ליו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס. "במקום איחוד גדול הוא בחר בשריון קטן כדי לפנות ימינה לכיוון ממשלת נתניהו", ציין. "מתנגדי נתניהו שמרו נפשכם מפרץ ואורלי לוי, הם הראשונים שיערקו לממשלת נתניהו".

במקביל, פרץ הבהיר כי לא יישב בממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "אנחנו לא נשב עם נתניהו תחת כתב חשדות וכתב אישום ולא נכנס לממשלה עם חוק הלאום, חוקי חסינות וגזענות. נתניהו הפך לנטל על ישראל. הוא זנח את הפריפריה, הפקיר את מגזר המיעוטים בישראל ומי שלא מוכן לתת שוויון למיעוטים בחברה מאבד את התוקף המוסרי להוביל את המדינה".

עמיר פרץ ואורלי לוי מודיעים על איחוד - 18 יולי 2019. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה!
מאבק חברתי. עמיר פרץ ואורלי לוי במסיבת עיתונאים משותפת/מערכת וואלה!, קובי ריכטר/TPS

ביום חמישי הודיעה יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, על חבירתה למפלגת העבודה. "נביא בשורה חברתית אמיתית", ציינה לוי אבקסיס במסיבת עיתונאים משותפת שערכה לצד יו"ר העבודה עמיר פרץ. "הגיעו הצעות - ויש שאמרו אולי מבחינה פוליטית שהיו בטוחות יותר. הדבר הבטוח ביותר זה ללכת עם מישהו שאתה מאמין בו ומאמין לו. כשעמיר 'מדבר חברתי' - אני מאמינה לו, כי את חובת ההוכחה הוא כבר עשה. וביחד נפשיל שרוולים ונצא למערכה".

יו"ר העבודה פרץ בירך על המהלך והבטיח כי קמפיין העבודה לא ייגרר לשיח מתלהם. "מצאנו את הדרך להתאחד ולבנות בית פוליטי בו יש מקום לכל הישראלים", הכריז פרץ. "בית לקבוצות המודרות שחשות שהמדינה שכחה אותן, שחשות שהמדינה החליטה שהאחריות כלפיהם, כלפי ילדיהם, זו אחריות חלקית. בית לכל אותן קבוצות שהתסיסה בתוכן הולכת וגוברת ועוד רגע היא תתפרץ ללא שליטה. הקבוצות האלה יתנו לנו את ההזדמנות לתת להן את התשובות הנכונות והצודקות. היום אנו מסתערים על לבבות העם, עם מסרים של אחדות, אהבה, ואחריות משותפת. המסע שלנו יהיה מסע של אהבת חינם".

לוי אבקסיס סיפרה כי היא "מגיעה לאחר פסק זמן בו יכולתי לבחון את מערכת יחסי הגומלין ביני לבין הציבור ואני מודה שהפער בין העבודה הסיזיפית וההקרבה האישית שלי". היא ציינה את ההיעדרות הממושכת מביתה וממשפחתה, אל מול התוצאה הקשה בבחירות לאחר שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה.

אורלי לוי אבקסיס. אתר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
מגיעה לאחר פסק זמן. יו''ר גשר, אורלי לוי אבקסיס/מערכת וואלה! NEWS, אתר הכנסת

לוי אבקסיס הכריזה כי מפלגתה גשר תישאר עצמאית, והיא תקבל שלושה מקומות בעשירייה הראשונה ברשימת העבודה. "החיבור הזה בין עבודה לגשר יביא תקווה לאנשים ואני קוראת לאותם עשרות אלפים שהצביעו לי לבוא ולהתייצב", אמרה.

הצטרפותה של לוי אבקסיס לשורות העבודה מהווה הישג עבור יו"ר המפלגה פרץ, שהבטיח בקמפיין הבחירות שלו כי יצליח להביא קהלים חדשים במערכת הבחירות הקרובה. עם זאת, החבירה ללוי אבקסיס, שהשקפת עולמה מתאפיינת בתפיסה ימנית יחסית, מצמצמת משמעותית את הסיכוי לאיחוד בשמאל. פרץ הודיע ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ כי הוא מפסיק את המגעים לאיחוד אפשרי למפלגה.

''הרס שיטתי של המרחב הציבורי'' - שבתרבות עם יאיר גולן

מס' 2 ברשימת ישראל דמוקרטית, יאיר גולן, אמר בשבתרבות ברעננה בהנחיית ליאת רגב כי '"מצוות השעה היא פשוטה: להפיל את השלטון הרע של נתניהו ולהחזיר את ישראל לפסים". לטענתו, ''לא יכול להיות ששלטון נתניהו עוד מ-95' יצר כאן תרבות של שיסוי וביזוי. אם אתה איתי זה בסדר, ואם לא- אתה לא לגיטימי, אתה בוגד, אתה לא איש שמאל אתה שמאלן, ביטוי של הקטנה, של ביזוי. את הפוליטיקה הזאת צריך להפסיק''.

גולן התייחס גם להרס המרחב הציבורי: "זה הרס שיטתי של המרחב הציבורי. תראו מה נתניהו עשה בשנים האלה. איך יכול להיות שפעמיים ברציפות, לא מצליחים לבחור מפכ"ל למשטרת ישראל? איך זה יכול להיות שכבר 9 חודשים אין מפקח כללי למשטרה?למה אין? כי לא נמצא ה'עבד הנרצע' שמוכן לשתף פעולה עם השחיתות של נתניהו, זו הסיבה היחידה''.

יאיר גולן, במהלך מסע"ת בה מכריז על הקמת מפלגה חדשה, בית סוקולוב, ת"א 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
עיתונות חופשית זה עיקרון חשוב במדינה דמוקרטית''. יאיר גולן/ראובן קסטרו

עוד הוסיף גולן כי ''איך יכול להיות שראש ממשלה במדינת ישראל מסובך בשתי פרשיות, האחת עם נוני מוזס והשנייה עם אלוביץ' בניסיון להנדס את התקשורת במדינת ישראל, ולהפוך אותם למשרתים של נתניהו?. זה טירוף, כל מי שדמוקרט בנשמתו יודע שעיתונות חופשית זה עיקרון חשוב במדינה דמוקרטית''.

תעלולי לשון

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו השתתף גם הוא בשבתרבות והתייחס לפגיעת נתניהו בשותפים הטבעיים של ישראל בעולם הערבי. לדבריו, ''הפרטנרים שלו הם קאטר שתומכת בארגונים קיצוניים איסלמים והפכה לפנקס הצ'קים הפתוח של נתניהו שמשלם לחמאס. בנוסף, יש גם את עומאן ששנואה במפרץ בשל קשריה ההדוקים עם אירן. יש כעס גדול על נתניהו באיחוד האמירוית וסעודיה ואנחנו נשלם את מחיר''.

לגבי הממשלה הבאה שתקום אמר ח"כ אבידר כי ''שראל ביתנו היא היחידה מבין כל המפלגות שמתחייבת לכפות ממשלת חירום רחבה של הליכוד וכחול לבן ללא המפלגות החרדיות והחרד"ליות. יתר המפלגות משתמשות בתעלולי לשון כדי להסביר שישבו עם החרדים''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully