וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צו השעה": שקד ופרץ שוחחו על איחוד בין המפלגות שמימין לליכוד

22.7.2019 / 10:36

יו"ר הימין החדש ויו"ר הבית היהודי קבעו להיפגש בימים הקרובים במטרה לדון באפשרות לריצה משותפת. שקד הצהירה: "אני מתכוונת לעשות הכול כדי שזה יקרה". בהודעה לפעילי מפלגתו כתב השר פרץ: "נמשיך ונגלה נאמנות ואחריות". פרץ עודנו מתנגד להצבת שקד בראש רשימה משותפת

צילום: ניב אהרונסון

לאחר מינויה, יו"ר הימין החדש איילת שקד התקשרה הבוקר (שני) ליו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ. השניים שוחחו על הצורך באיחוד בין המפלגות שמימין לליכוד וקבעו להיפגש בימים הקרובים. שקד אמרה כי "האחריות לאחדות נמצאת על הכתפיים שלנו, זהו צו השעה. אני מתכוונת לעשות הכול כדי שזה יקרה".

מוקדם יותר היום שלח פרץ הודעה לפעילי מפלגתו והתייחס להשערות בנוגע לחבירה לימין החדש. "כידוע לכם אנו נמצאים במשא ומתן מורכב לחיבורים משמעותיים בגוש הימין. אמש הוחלט בימין החדש שאיילת שקד תעמוד בראש ואנו מניחים כי ההחלטה תאפשר כעת להתנהל מולם בצורה יותר קלה על מנת להגיע להסכמות".

עוד הוסיף כי "אנו נמשיך ונגלה נאמנות ואחריות, כפי שידענו לעשות במערכת הבחירות האחרונה, ונצליח להרכיב, ביחד עם כל השותפים, רשימה מגוונת שתייצג את כלל הציונות הדתית ותשיג מנדטים רבים בדרך לכנסת ה-22".

יו"ר הימין החדש, איילת שקד במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, רמת גן 21 ביולי 2019. ראובן קסטרו
שקד, אתמול/ראובן קסטרו

שקד קראה אתמול לראשי המפלגות להתאחד לרשימה מימין לליכוד. לדבריה, "מפלגת הימין החדש בראשותי לא רצה בצילה של מפלגה אחרת, אלא כמפלגה המבקשת לאחוז במושכות ההנהגה הלאומית ולהבטיח את ניצחון הימין. אני קוראת מכאן לשותפיי לדרך: נכון, יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של הימין הערכי והאידיאולוגי, עלינו לעשות זאת. יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז ובאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים ומעשים אמיצים".

לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד לריצתה של מפלגת ימין מאוחדת בראשותה של שקד. בשידור לייב בפייסבוק אמר נתניהו כי "אני לא מתערב איך השמאל מחלק את המנדטים שלו, אבל מתערב איך הימין מחלק את המנדטים שלו, ואני אומר לכם כמה שיותר ליכוד". מאוחר יותר פרסם סרטון נוסף בו הבהיר: "אני לא מתערב לעת עתה ואם יהיה צורך - אתערב".

כינוס של הבית היהודי בפ"ת 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
לא מסיר את התנגדותו להצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת. פרץ/ראובן קסטרו

עם זאת, גורם באיחוד מפלגות הימין אמר בתגובה לראש הממשלה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לרוץ בשתי רשימות מימין לליכוד תהיה טעות קשה ואיומה. אסור שיקרה דבר כזה. נתניהו חושב אחרת, אנחנו מכבדים את ראש הממשלה אבל נקבל החלטות לאחר שנדון בכך ביננו לבין עצמנו".

עד כה פרץ לא מסיר את התנגדותו להצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת - התנגדות שמהווה מכשול גדול בדרך לאיחוד, שכן שקד שואפת לעמוד בראש רשימה כזו. מלבד פרץ, שאר הגורמים שיהיו שותפים לרשימה כזו, בהם סמוטריץ', הביעו לכך הסכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully