וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת נתניהו לאיחוד הימין נחשפת: שני שרים אם יתאחדו עם עוצמה יהודית

24.7.2019 / 22:01

לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה הבטיח לאיחוד הימין שני תפקידי שרים גם אם לא יקבלו שישה מנדטים, אם יתאחדו עם עוצמה יהודית לפני חבירה לשקד ובנט. זאת במסגרת מאמציו למנוע איחוד רחב מימין לליכוד ולכפות ריצה של שתי רשימות נפרדות

עריכה: ניר חן

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לראשי איחוד מפלגות הימין שני תפקידי שרים בממשלה הבאה, גם אם לא יקבלו שישה מנדטים בבחירות הקרובות. זאת, אם יתאחדו עם עוצמה יהודית לפני איחוד עם איילת שקד ונפתלי בנט. הבטחה זו נעשית במסגרת מאמציו של נתניהו לסכל חיבור של איחוד מפלגות הימין עם הימין החדש של בנט ושקד, כך שייגברו הסיכויים לריצה של שתי רשימות נפרדות מימין לליכוד.

נתניהו ניהל בימים האחרונים שיחות עם ראשי איחוד הימין במטרה לקדם את החיבור עם עוצמה יהודית, ולפי גורמים באיחוד הימין, מפעיל לחצים דומים על עוצמה יהודית, והעביר מסרים לאיתמר בן גביר, מראשי המפלגה. בתוך כך, נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם השר רפי פרץ.

בן גביר דורש מאיחוד מפלגות הימין את המקומות ה-3 וה-6 ברשימה, זאת במידה ולא יתאחדו עם בנט ושקד. ההערכה היא כי יסכים להתפשר גם על מקומות 4 ו-7. גורם המעורה בפרטים אמר כי הועברה לבן גביר הצעה רשמית להשתדרג למקומות 4 ו-8, אך בינתיים לא נרשמה כל התקדמות. בבחירות האחרונות נציגי עוצמה יהודית שובצו במקומות 5 ו-8 אך מיכאל בן ארי שהוצב במקום החמישי נפסל מהתמודדות על ידי בג"צ.

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
מאמצים לסיכול חיבור עם שקד ובנט. נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

ההערכה היא כי נתניהו פועל לאיחוד מוקדם של איחוד הימין עם עוצמה יהודית כדי לחזק את איחוד הימין במשא ומתן שמתנהל מול שקד ובנט ובכך לסכלו. באיחוד מפלגות הימין דרשו מראש הממשלה לשריין בליכוד חלק מנציגיהם, אך נתניהו הבהיר בשיחות עמם שאין לו אפשרות כזו היות והודיע למזכירות הליכוד קודם ההסכם עם כולנו והשר משה כחלון כי הוא מוותר על כל השריונים שלו ברשימה.

בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה: "לא נכון". גורם בכיר באיחוד מפלגות הימין מסר: "זו הבטחה שניתנה יום אחרי פיזור הכנסת ה-21 ללא קשר למשא ומתן עם עוצמה יהודית".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו לא מחלק תפקידי שרים לאף אחד ולא מתערב באיחודים בימין. מי שרוצה ממשלת ימין בראשות נתניהו חייב להצביע רק לליכוד אחד גדול".

ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר וברוך מרזל לאחר הודעת בג"ץ על פסילת בן ארי לריצה בבחירות, 17 במרץ 2019. רויטרס
בן גביר, בן ארי וברוך מרזל/רויטרס

היום (רביעי) התקיימה פגישה בין צוותי המשא ומתן של איחוד הימין והימין החדש, ובין הצדדים לא נרשמה כל התקדמות. בנט, שמנהל את המשא ומתן על המיקומים ברשימה והתפקידים, ממשיך להתבצר בדרישתו לקבל ריצ'רץ' ברשימה, מכשול מרכזי בדרך לאיחוד רחב מימין לליכוד. לדברי גורמים המעורים בפרטים, "יש חשש שבנט הגיע למתן ומתן ולא למשא ומתן. בקצב הזה לא יהיה אפשר להתקדם הלאה". מחר צפויה להתקיים פגישה נוספת בין הצדדים.

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בתגובה לחשיפת וואלה! NEWS, חבר הנהגת כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, צייץ בטוויטר כי "ביבי מוכר את המדינה לכהניסטים בתמורה לחסינות".

ח"כ תמר זנדברג מסר בתגובה לנסיונות נתניהו לצרף את עוצמה יהודית לאיחוד מפלגות הימין: "נתניהו מוכיח שוב שאין בו טיפה של מוסר ודאגה לעתידה של מדינת ישראל אלא רק לעתידו של נתניהו כשהחליט לבשל שוב את הדיל המצחין עם כהניסטים. אם יכנסו נציגי הכהניסטים לרשימת איחוד הימין נפנה מחדש לבקש את פסילתם".

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully