וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות הערביות ירוצו במסגרת הרשימה המשותפת; בל"ד מתמהמהת

ראשי המפלגות הערביות הגיעו להבנות לאחר תקופה ממושכת של שיחות, פרט לנציגי בל"ד שטרם השיבו באופן סופי אם בכוונתם להצטרף לרשימה. "הדלת עוד פתוחה להצטרפותה למתווה שהוסכם עד מועד הגשת הרשימות", מסרו ראשי המפלגות

עריכה: טל רזניק

ראשי המפלגות הערביות חד"ש, תע"ל ורע"ם הגיעו להסכמות על התמודדות משותפת בבחירות - כך הודיעו היום (שבת) במסיבת עיתונאים משותפת במלון רמאדה בנצרת. הציגי מפלגת בל"ד נעדרו מההצרה המשותפת ומהמפלגה נמסר כי הוועד המרכזי של המפלגה ידון מחר בהתפתחויות האחרונות ויכריע בעניין הרשימה המשותפת. "מוקדם יותר ביקשנו משאר המפלגות לדחות את מסיבת העיתונאים אך נענינו בסירוב". ראשי שאר המפלגות הצבירו כי "הדלת עוד פתוחה להצטרפותה למתווה שהוסכם עד מועד הגשת הרשימות".

בסיכום הראשוני הוחלט כי ח''כ אחמד טיבי מתע''ל ישמש כיו''ר הסיעה. יו"ר מפלגת בל"ד ד"ר מטאנס שחאדה צפוי לקבל את המקום השני ברשימה אחרי איימן עודה מחד"ש לאחר ויתור של מנסור עבאס מרע"ם שיוצב במקום הרביעי ובכך מאפשר את המהלך. במקום השלישי נותר אחמד טיבי.

ח"כ עודה אמר היום המסיבת העיתונאים כי "אנחנו נפעיל את מלוא המשקל הפוליטי שלנו כדי להפיל את שלטון נתניהו. רק רשימה משותפת חזקה תפיל את שלטון הימין, רק רשימה משותפת חזקה תמנע את האפליה, את תכניות הסיפוח, ואת חיסול המרחב הדמוקרטי".

אחמד טיבי במליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
ישמש יו''ר הסיעה. ח''כ אחמד טיבי/ראובן קסטרו

האתגר שעומד בפניהם הוא העלאת שיעור ההצבעה. אם הציבור הערבי, ששווה לחמישית אוכלוסיית ישראל, היה "נוהר לקלפיות", הוא יכול היה לזכות ב-24 מושבים בכנסת. טיבי אישר לוואלה! NEWS את מפתח המקומות. "המגעים התחילו בין ארבע המפלגות להקמת הרשימה המשותפת בהתבסס על תוצאות הבחירות האחרונות. זו האופציה המועדפת ויש להאיץ את המגעים", אמר. יו"ר תע"ל הדגיש כי "נפעל להחזיר את האמון של הציבור שלנו במפלגות כדי להעלות את שיעור ההצבעה. זה אפשרי". טיבי הדגיש כי "על כחול לבן והאופוזיציה להפנים כי בלעדי הציבור הערבי לא יהיו חילופי שלטון. היחס שגילו בכחול לבן כלפי המפלגות הערביות חייב להשתנות".

לפני שבועיים, ועדת ההסכמה והפיוס הלאומית הודיעה כי תכריז ביום חמישי על איחוד הרשימה המשותפת, אך לא ציינה אם ישנה הסכמה על כך מצד ארבע המפלגות. אירוע הכרזה על חידושה של הרשימה המשותפת ושיבוץ המקומות ברשימה בראשות ח"כ איימן עודה בוטל בעקבות מחלוקת על סידור המועמדים. שיבוץ המקומות ברשימה אמור להתבסס על מפתח שקבעה ועדת הפיוס, שאת החלטותיה התחייבו כולם לקבל כשיצאה לדרכה לסדר את הרשימה.

עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, התעקש על מקום 2 במקום 3 שמיועד לו כעת, בנוסף לתפקיד יו"ר סיעת "הרשימה המשותפת" שהובטח לו. הוא גם רוצה את המקומות 7 ו-11 למפלגתו במקום 9 ו-14 כפי ששיבצה אותה ועדת הפיוס. כמו כן, יו"ר בל"ד, ח"כ מטאנס שחאדה, רוצה עבור המפלגה שלו את המקום ה-12 ולא ה-13, בנוסף למקומות 4 ו-8 שכבר שוריינו לה. נכון לעכשיו, כולם עושים שרירים, גם ועדת הפיוס הדבקה ברשימה שחיברה וכולם מאיימים שלא ייסוגו. ספק אם הציבור יסלח להם אם החלום לאחדות יפול על מחלוקת הפוזיציות.

(עדכון ראשון: 12:30)

מנהיגי המפלגות הערביות במסיבת עיתונאים לקראת ההכרזה על איחוד, רק שבל''ד איחרו. אתר רשמי
ההצהרה המשותפת של חברי הרשימה המשותפת, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully