וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוותר על מקומי בכנסת ה-22": ח"כ רועי פולקמן לא יתמודד לכנסת הבאה

28.7.2019 / 17:17

החלטתו של פולקמן באה שעות אחדות לאחר החלטה לדחות את העתירה נגד מיזוג כולנו והליכוד. ההחלטה סוללת סופית את דרכו של כחלון חזרה לליכוד ובפועל מסמנת את סופה של מפלגת כולנו. "אני מוותר על מקומי ברשימה לכנסת ואני משוכנע שאמצא את דרכי לעשייה גם בעתיד"

ח"כ רועי פולקמן (כולנו) הודיע הערב (ראשון) כי לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-22. החלטתו באה שעות אחדות לאחר דחיית העתירה נגד מיזוג כולנו והליכוד, מה שסולל סופית את דרכו של שר האוצר משה כחלון לליכוד ומסמן את סופה של מפלגת כולנו.

פולקמן כיהן כיו"ר סיעתו של כחלון ונחשב לאחד הח"כים הנאמנים לו וכפרלמנטר חרוץ. בעקבות התעקשותו לצד חברות הכנסת מירב בן ארי ורחל עזריה נבלמו חלק מיוזמות החקיקה של הליכוד בקדנציה הקודמת, בהן החוק הצרפתי והחוק שנועד לפגוע בסמכויות מבקר המדינה. הוא היה הח"כ היחיד בקואליציה שלא תמך בפיזור הכנסת.

"מיד לאחר פיזור הכנסת והסיכום הראשוני בין "הליכוד" ו"כולנו" על ריצה משותפת, שקלתי להודיע שאין בכוונתי להשתלב ברשימת הליכוד לכנסת ה-22", כתב פולקמן בפוסט ארוך שפרסם בפייסבוק שבו הודיע על החלטתו. "זאת למרות המקום שהוצע לי ברשימה. התבקשתי מצד חברי למפלגה לא למהר לקבל החלטות, וכך עשיתי. המתנתי לראות שאכן הדבר מנוי וגמור ומה יהיו המשמעויות. היום לאחר החלטת בית המשפט העליון העניין סופי. לפיכך הודעתי ליו"ר מפלגתי שאני מוותר על מקומי ברשימה לכנסת ה-22. את שאיפתי לעשות ולתרום לא מיציתי ואני משוכנע שאמצא את דרכי לעשייה למען הציבור גם בעתיד", פולקמן הודה בסוף דבריו לכחלון על ההזדמנות לשרת את האזרחים.

פולקמו ספג טרגדיה אישית במהלך קמפיין הבחירות הקודם לאחר שאמו נהרגה בתאונת דרכים כשבאה לבקר אותו במטה כולנו בתל אביב. החלטתו זו לפרוש מהמפלגה ניתנת שעות ספורות לאחר דחיית העליון את הערעור של ח"כ קלנר נגד מיזוג כולנו לתוך הליכוד שהסיר את המכשול המשפטי האחרון שעמד בפני השלמת המיזוג בין המפלגות.

ח"כ רועי פולקמן מכולנו בדיון בועדת הכנסת על פיזורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
פולקמן בכנסת/ראובן קסטרו

שר האוצר ויו"ר כולנו כחלון התייחס להחלטתו של פוקלמן על פרישה ואמר כי "הוא אחת הדמויות המרכזיות בהצלחת המהפכה הכלכלית-חברתית שעברה על מדינת ישראל בשנים האחרונות. הוא מהפרלמנטרים המצטיינים שהכרתי, והייתה לי זכות גדולה לעבוד איתו בצורה הדוקה בארבע וחצי השנים האחרונות. רועי הוא שליח ציבור אמיתי וערכי, שמבין את חשיבות המוסדות הדמוקרטיים והקפיד לשמור עליהם, בן אדם חברתי שרואה תמיד לנגד עיניו אך ורק את טובת האזרח. רועי יחסר לי באופן אישי והוא יחסר לכנסת ישראל. אני מודה לו על עבודתו המסורה ובטוח שימשיך לתרום למדינת ישראל ולחברה הישראלית בהמשך הדרך".

פולקמן היה היחיד מחברי כולנו שלא תמך בפיזור הכנסת במאי האחרון, והחליט לשקול את המשך צעדיו אחרי שכחלון הודיע שכולנו תתמזג בחזרה בליכוד. פולקמן היה גם היחיד בכולנו שלא השתתף באירוע של הליכוד בשבוע שעבר לציון 13 שנותיו של בנימין נתניהו בראשות הממשלה. כחלון לעומת זאת אמר באירוע כי השיבה שלו לליכוד היא לא מיזוג אלא "חזרה הביתה". זאת בניגוד לדברים שאמר אחרי הבחירות לפיהם כולנו תמשיך לנהוג כסיעה עצמאית.

"בלילה של הבחירות ראש הממשלה שאל מתי אתה חוזר הביתה? אמרתי לו עכשיו. זה הבית שלי זה הבית של כולנו של הפריפריות של מרכז הארץ של העשירים ושל העניים. הליכוד בית אחד גדול ואני חלק מהבית הזו ואנשי כולנו חלק מהבית הזה, גם ראשי הערים שלנו. ואפילו את גלנט הבאתי לך. כולם פה כאיש אחד יד אחד לניצחון הליכוד בענק", אמר כחלון באותו אירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully