וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים לצירוף עוצמה יהודית לאיחוד בימין תקועים: "מעדיפים את האגו"

31.7.2019 / 18:23

יממה לפני תום מועד הגשת הרשימות, ובימין המאוחד קוראים לבכיר עוצמה יהודית בן גביר לקבל את ההצעה לשריון במקומות 8 ו-13 "איתמר, אל תסגור את השער לאחדות". מנגד תקף בן גביר את חברי הרשימה, "עוד ספין עלוב מבית היוצר של הימין הלא מאוחד"

המגעים לאיחוד רחב בימין ממשיכים גם היום (רביעי) קצת יותר מ-24 שעות לפני תום מועד הגשת הרשימות לכנסת. לאיתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, הוצעו עד כה את המיקומים 8 ו-13 ברשימה המאוחדת. בנוסף, הוצעה לו גם התחייבות של כל ארבעת מנהיגי הימין המאוחד להתפטרות של ארבעה שרים או סגני שרים מהכנסת במסגרת חוק נורווגי מורחב, מה שבוודאות יכניס לעוצמה יהודית שני נציגים בכנסת הבאה ככל שהמפלגה תקבל לפחות תשעה מנדטים.

בן גביר דחה את ההצעה וכרגע לא נרשמה כל התקדמות. עד כה בן גביר לא סוגר את הדלת בפני הימין המאוחד לאור כך שלא הגיש את רשימת המפלגה לבד או עם מפלגת נעם שעמה בחן ריצה משותפת ביממה האחרונה. בימין המאוחד העלו ביממה האחרונה הצעה בפני הליכוד לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחייב בפניהם לתת למפלגה שניים מתוך ארבעת התיקים הבאים: האוצר, משפטים, ביטחון והחוץ בתמורה לשיריון של בן גביר במקומות גבוהים יותר. אולם, בליכוד דחו הצעה כזו.

מועמד עוצמה יהודית איתמר בן גביר בדיון לפסילת מועמדותו בבית המשפט העליון, 14 במרץ 2019. רויטרס
"עוד ספין עלוב מבית היוצר של הימין הלא מאוחד". איתמר בן גביר/רויטרס

בימין המאוחד קראו לבן גביר כדי שייעתר להצעה וכתבו: "איתמר, אל תסגור את השער לאחדות. זו קריאה נוספת ואחרונה לעשות את הדבר הנכון. הצענו לך הצעה הוגנת ביותר שמבטיחה לך ייצוג של שני חברים בכנסת הבאה. כעת נשארה רק 'שאלת הכבוד'". בהודעה מטעם הרשימה נכתב כי "בשביל להגיע לאחדות ולשלב כוחות, צריך לעשות ויתורים. אין דרך אחרת. כל אחד מאיתנו התפשר למען האחדות ולמען טובת מחנה הימין. זהו רגע גורלי לימין ולארץ ישראל. עם ישראל לא יסלח למי שפגע בארץ ישראל למען כבודו האישי".

לעומת זאת הן גביר תקף בתגובה את הודעת הימין המאוחד וכתב כי זהו "עוד ספין עלוב מבית היוצר של הימין הלא מאוחד. עוצמה יהודית הציעה כבר פשרות מרחיקות לכת, אבל בבית היהודי מעדיפים את האגו על פני טובת ממשלת ימין".

רפי פרץ, איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ  לאחר הסכם החתימה לריצה משותפת. אתר רשמי
"צריך לעשות ויתורים". צמרת הימין המאוחד/אתר רשמי

מוקדם יותר קרא הרב אלי סדן לראשי מפלגות הציונות הדתית להתאחד ואמר כי "מדובר בצו 8 - שבו יחדיו ומיד לטובת איחוד אמיתי ורחב, אחרת נצטער על כך ביום הבחירות". סדן, מבכירי הציונות הדתית קרא לאיחוד רחב: "הרב רפי, בצלאל, איילת ואיתמר - המו"מ הוא בידכם, אתם מצויים בפרטים. זה לא הזמן להאשמות הדדיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully