וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: לא פוסל מועמד אלטרנטיבי משורות הליכוד לראשות הממשלה

3.8.2019 / 20:32

יו"ר ישראל ביתנו הצהיר כי יצטרף לממשלת אחדות עם הליכוד וכחול לבן, ואיים בריאיון בחדשות 12 כי יפנה לחברי הליכוד למציאת מועמד חלופי אם נתניהו ייכשל בהרכבת ממשלה. שרים בליכוד דחו את הדברים ואמרו לוואלה! NEWS כי "אופציית ההדחה לא צפויה לעמוד על הפרק"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען היום (שבת) כי מפלגתו תצטרף אך ורק לממשלה לאומית ליברלית רחבה עם הליכוד וכחול לבן, וכי יפנה "אם אף אחת מהמפלגות לא תתמוך בממשלת אחדות אפנה לחברי בליכוד שיציגו מועמד חלופי". ליברמן הוסיף בריאיון ל"חדשות 12" כי הוא "לא פוסל אופציה שיהיה מועמד אלטרנטיבי מהליכוד, אני בטוח שבליכוד יבינו שאם בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה כמו באפריל, יהיה מועמד אחר". עם זאת, שרים בליכוד אמרו לוואלה! NEWS במהלך סוף השבוע כי אופציית ההדחה של נתניהו לא צפויה לעמוד על הפרק גם אחרי הבחירות כי הסיטואציה הפוליטית של נתניהו כרגע היא לא כזו שבה תהייה הדחה פנימית מתוך הליכוד.

ליברמן קרא לנתניהו לערוך עימות טלוויזיוני לפני הבחירות אך הוסיף כי "ראש הממשלה לא יגיע, הוא מפחד ויודע שמצבו נואש". יו"ר הכנסת אדלשטיין דחה את דבריו של ליברמן ואמר כי "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא נסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד". בהמשך צייץ בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו כי ליברמן ואדלשטיין תיכננו ביחד פוטש להדחת ראש הממשלה אך הציוץ נמחק.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב 30 ביולי 2019/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום אמר ליברמן באירוע שבתרבות כי הוא אינו שולל כהונה ברוטציה בראשות הממשלה עם נתניהו. בריאיון בשבת תרבות במודיעין, נשאל יו"ר ישראל ביתנו כמה פעמים בנוגע לשאיפותיו לכהן כראש הממשלה, ובתגובה השיב ליברמן כי הוא מעוניין "אך מציאותי ומשתדל לראות את התמונה המלאה".

"אני לא פוסל את האפשרות של רוטציה, אבל משתדל להיות מציאותי ולהביא מספיק מנדטים. את הספקולציות אני משאיר לאחרים. ברור שכל חייל רוצה להיות רמטכ"ל אבל בואו נישאר עם הרגליים על הקרקע", השיב כשנשאל אם הוא אינו שולל ישיבה עם נתניהו ברוטציה. כמה שעות לאחר הריאיון בסביבתו של ליברמן נסוגו: "לא קיימת שום אופציה לרוטציה עם נתניהו, כל המאמץ הוא להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה. הרבה פחות מעניין מי יהיה ראש הממשלה".

במהלך הריאיון שב ליברמן על משנתו נגד מפלגות הימין, וטען כי מכהנים בהן "משיחיים", זאת לאחר שהיה בין הכוחות המרכזיים שהובילו לבחירות המוקדמות. עם זאת, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ תקף היום את ליברמן וטען כי הוא פעל בשותפות עם נתניהו ליישום המהלך.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן פרופסור לאוניד אידלמן  במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן פרופסור לאוניד אידלמן/ראובן קסטרו

מפלגת הליכוד מסרה בתגובה כי "ליברמן אמר בשבוע שעבר שימליץ על בני גנץ לראשות הממשלה. היום אמר שלא יפסול איתו רוטציה וקרא להדחתו של נתניהו. עכשיו ברור שליברמן רק רוצה להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו ולהביא ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully