וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקוקפיט": קבוצת הווטסאפ החדשה של שקד, בנט, סמוטריץ' ופרץ

6.8.2019 / 8:49

ראשי הימין המאוחד הקימו קבוצת וואטסאפ לקראת קמפיין הבחירות, ובה הם דנים על הקמפיין והמסרים לתקשורת, ללא עוזרים או יועצים. שמה של הקבוצה תואם את קבוצת מנהיגי מפלגת כחול לבן

צילום: ערוץ 7, עריכה: טל רזניק

איילת שקד, בצלאל סמוטריץ', נפתלי בנט ורפי פרץ חברים בקבוצת ווטסאפ אחת - זו נשמעת כמו התחלה של בדיחה טובה, אבל זה מה שקרה בימים האחרונים. הארבעה הקימו את הקבוצה מיד לאחר האיחוד של הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש, זאת לקראת קמפיין הבחירות לכנסת ה-22.

השם של הקבוצה הוא "הקוקפיט" שבה הם חברים, ללא עוזרים או יועצים ובה הארבעה דנים סביב הקמפיין, האסטרטגיה, ראיונות והמסרים לתקשורת. שם הקבוצה אינו מקורי, והוא תואם את השם של קבוצת מנהיגי מפלגת כחול לבן.

רפי פרץ, איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ  לאחר הסכם החתימה לריצה משותפת. אתר רשמי
רפי פרץ, איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ לאחר הסכם החתימה לריצה משותפת/אתר רשמי

קמפיין המפלגה יושק מיד לאחר צום תשעה באב, ויו"ר המפלגה שקד צפויה להוביל אותו. היא ככל הנראה תהיה הדמות הבולטת, אך גם תהיה זו שאחראית על המסרים. בשבוע האחרון שקד נפגשה עם שורה של יועצים אסטרטגיים, ולקראת סוף השבוע, היא צפויה להחליט עם מי לעבוד בבחירות הקרובות.

הקמפיין הקרוב יעסוק, כך לדברי גורמים במפלגה, ב"מהות ופחות בגימיקים". החלטה זו התקבלה ברקע הביקורת הקשה נגד סרטון בושם "הפשיזם" שצילמה שקד בבחירות הקודמות כשהתמודדה בימין החדש וסרטון היונה של בנט שיצר עניין תקשורתי אך הבריח מהמפלגה מצביעים. החלטה זו נובעת בין היתר גם בשל הרצון לדבר אל מצביעי הציונות הדתית שמסתייגים מרעיונות מסוג זה.

כנס מו"פ ה-29 באוניברסיטת אריאל - בצלאל סמוטריץ בנאום פתיחה במושב בנושא פסקת ההתגברות. ניב אהרונסון
פערים משמעותיים בנושאי דת ומדינה. סמוטריץ'/ניב אהרונסון

המפלגה עשויה להתקל במכשולים רבים בסוגיות דת ומדינה, בהן יש פערים משמעותיים בין ראשי המפלגה. כך למשל, השר סמוטריץ' אמר בשבוע שעבר כי "חד משמעית לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת", בעוד שקד אמרה כי היא תומכת ביוזמות מקומיות לתחבורה ציבורית בשבת, ובתנאי שזה יהיה בהסכמה, אמירה שתואמת את אמנת גביזון מדן בה תמכה עם בנט בבחירות הקרובות.

עם זאת, ארבעת המנהיגים צפויים לישר קו במסרים בנושאים אלה, וככל הנראה ינסו להמנע מהתבטאויות ככל שניתן. אותיות המפלגה בבחירות הקרובות יהיו טב, אותיות שבהן השתמשה בשנים האחרונות הבית היהודי. עם זאת, ככל הנראה מתחת לאותיות על הפתקים בקלפי ייכתב "בראשות איילת שקד".

קמפיין המפלגה יתנהל מקריית שדה התעופה סמוך לנתב"ג, בדיוק במקום שבו ישבו נציגי הבית היהודי בבחירות הקודמות. לכל מפלגה, הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש יהיה נציג מטעמה שיכריע בענייני תקציב, מסרים ואסטרטגיה. מטעם הבית היהודי זה מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, באיחוד הלאומי יהיה זה המנכ"ל יהודה ולד ומטעם הימין החדש ראש המטה של איילת שקד יאיר הירש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully