וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "יחידות מעורבות פוגעות בצה"ל"; נתניהו: "גאה בחיילות"

שר התחבורה טען בראיון לגל"צ כי השירות ביחידות הקרביות המעורבות פוגע במבצעיות הצבא. ראש הממשלה גינה את דבריו: "שירות נשים לא פוגע בביטחון ישראל, הוא תורם לו". בתגובה, אמר סמוטריץ': "אני מאוד בעד הפלות - של בניינים בעזה". בכחול לבן וישראל ביתנו תקפו

צילום: שלומי גבאי, צילום סטילס: ראובן קסטרו

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עורר היום (רביעי) סערה במערכת הפוליטית כשיצא נגד השירות המשותף ביחידות צה"ל בראיון לגל"צ. לדברי סמוטריץ', "יחידות קרביות מעורבות פוגעות במבצעיות של צה"ל, בכשירות שלו וביכולות שלו לעמוד במשימות. הציפייה שלי מצה"ל היא שלא יתעסק בלקדם אג'נדה".

בתגובה ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון בו שיבח את פעילותן של נשים בצה"ל. "אני גאה בחיילות שלנו ובלוחמות שלנו שתורמות לביטחון ישראל", הדגש נתניהו. "רק בשבוע שעבר הן סייעו לסכל פיגוע רצחני מכיוון רצועת עזה. שירות נשים בצה"ל לא פוגע בביטחון ישראל - הוא תורם לביטחון ישראל".

סמוטריץ' ענה לראש הממשלה כי "עבודת התצפיתניות הייתה נהדרת ומצילת חיים. על זה אין ויכוח. מה הקשר בין זה לבין יחידות לוחמות מעורבות שעליהן דיברתי? ואגב, אני מאוד בעד הפלות - של בניינים בעזה. האצבע שלי בקבינט מובטחת לך בעניין הזה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור סמוטריץ', תקף את דבריו של סמוטריץ' וקרא לפיטוריו. "השתלחותו בחיילות צה"ל בלתי נסבלת ועוברת כל גבול", אמר בתגובה. "ראש הממשלה, במקום לפרסם סרטונים, צריך להעיף את סמוטריץ' מהקבינט לאלתר. המורשת של גיבורות ישראל לדורותיהן, כמו שרה אהרונסון, חנה סנש, הדר כהן והדס מלכא משמעותית וחשובה הרבה יותר בהיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל מהניסיון של סמוטריץ' להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה".

גם בכחול לבן גינו את דבריו של שר התחבורה. הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ משה יעלון, אמר כי "מי שלא קלט עדיין מיהם השותפים ה'טבעיים' של נתניהו בממשלת החסינות, בא סמוטריץ' ומזכיר מהי חשכה. שום סמוטריץ' לא יבלום ולא יגביל תהליך שילוב הנשים בצה"ל. אוי לקבינט שהאיש הזה יושב בו, אוי לאזרחי ישראל שהאיש הזה שותף להחלטות הרות גורל של חיי אדם. אם נותר בנתניהו שמץ של מנהיגות, עליו להעיף את סמוטריץ' מהקבינט ומהממשלה מיד!".

יו"ר מפלגת ימינה איילת שקד קראה לפוליטיקאים להפסיק "לעשות סיבוב" על רשימתה ואמרה, "הנשים אצלנו שירתו גם שרתו. עידית, רוני, שולי ואני. ואורית שנתיים בשרות לאומי. הבן של הרב פרץ מפקד על גדוד מעורב. מתן כהנא היה המפקד של תמר אריאל. שרות משותף קרבי זה עניין מורכב בציונות הדתית . תפסיקו להסית".

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
קריאה לפיטוריו. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

בתחילת החודש שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ אמר דברים חריפים יותר נגד יחידות מעורבות בצה"ל. בראיון למנדי ריזל ברדיו דרום אמר כי "גדודים לוחמים צריכים להיות נפרדים, לא אכפת לי שיהיה בנות אבל לא בנים ובנות. חשוב שזה יהיה נפרד, גם פיזיולוגית, גם מסיבות נוספות. זה יכול לעשות דברים ש... תלך למחקרים ואז תראה בדיוק".

(עדכון ראשון: 16:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully