וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הצבעת עובדי השגרירות בניו זילנד: בחירות 2019 מועד ב' יצאו לדרך

5.9.2019 / 7:53

יותר מ-5,000 ישראלים בעלי זכות בחירה יממשו את זכותם להצביע ב-97 נציגויות ישראל ברחבי העולם. השגריר בניו זילנד היה הראשון להצביע, וההצבעה תסתיים בנציגות בסן פרנסיסקו. בקונסוליה בניו יורק צפויים להצביע 776 בעלי זכות בחירה - המספר הגבוה ביותר של מצביעים

צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: אביב ארגז. גרפיקה: אביחי ברוך

בחירות 2019 מועד ב' יצאו היום (שני) לדרך, עם הצבעתם של אנשי משרד החוץ בנציגויות הדיפלומטיות הישראליות ברחבי העולם, בהן ישתתפו עובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים המשרתים בחו"ל. הבחירות ייערכו ב-97 נציגויות ישראל ברחבי העולם הפרוסות על פני 77 מדינות, ובהשתתפות של מעל 5,000 בעלי זכות בחירה ישראלים. שגרירות ישראל בניו זילנד היא הראשונה להצביע מבין נציגויות ישראל בעולם.

ד"ר יצחק גרברג, השגריר בניו זילנד היה ראשון המצביעים, ומיד אחריו הצביעו עובדי השגרירות בקנברה, אוסטרליה. ההצבעה תסתיים בנציגות ישראל בסן פרנסיסקו בחוף המערבי של ארצות הברית ביום שישי בשעה 06:00 בבוקר. בקונסוליה הישראלית בניו יורק יוצבו שתי קלפיות שבהן צפויים להצביע 776 בעלי זכות בחירה - המספר הגבוה ביותר של מצביעים בנציגות בחו"ל.

שגריר ישראל בוולינגטון ניו זילנד, ד"ר יצחק גרברג, מצביע בבחירות. משרד החוץ, אתר רשמי
ראשון המצביעים, שגריר ישראל בניו זילנד, ד"ר יצחק גרברג/אתר רשמי, משרד החוץ

השנה תפתח לראשונה קלפי בקיגאלי, בירת רואנדה, זאת לאחר פתיחת שגרירות ישראל במדינה באפריל האחרון. קיום הבחירות בפריסה רחבה והיקף לוגיסטי נרחב מתאפשר הודות לגיוס המערך הקונסולרי של משרד החוץ. משרד החוץ מפעיל את חדר המצב במתכונת מיוחדת ביום הבחירות לניהול, ליווי, וביצוע בקרה על תהליך הבחירות, כאשר בכל אחת מהנציגות תהליך ההצבעה ינוהל על ידי וועדת בחירות מקומית בראשות הקונסול הישראלי.

שר החוץ ישראל כץ אמר כי "הדיפלומטים הישראלים ושליחי המדינה המייצגים את ישראל בחו"ל ועומדים בחזית המאבק הלאומי, זוכים להיות הראשונים לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע לבחירות. מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם יבקר בחדר המצב במשרד החוץ ביום ההצבעה בשעה ויקבל סקירה על התקדמות ההצבעה בנציגויות הישראליות, וישוחח עם כמה מנהלי קלפיות במדינות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully