וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מאשים: "רק מי שרוצה לגנוב בחירות, מתנגד להצבת מצלמות"

טל שלו, עם פמליית רה"מ ויקי אדמקר

6.9.2019 / 13:58

לפני המראתו מלונדון אמר ראש הממשלה בשיחה עם כתבים כי "הצבת מצלמות מונעת גניבת בחירות", אך סירב להשיב לשאלה מי גונב אותן. לדבריו, אין סיבה להתנגדות לכך "אלא אם כן רוצים שהליכוד יפסיד". בכחול לבן תקפו: נתניהו לא רוצה פיקוח על הבחירות אלא כאוס

צילום: טל שלו

סערת המצלמות - כל הכותרות

  • נתניהו לפני המראתו ללונדון: "הצבת מצלמות מונעת גניבת בחירות"
  • אמסלם: "אם הזיופים בבחירות היו ביו"ש ובמעוזי הליכוד, המצלמות היו כבר מאופסנות"
  • ח"כ הנדל תקף: "נתניהו לא רוצה פיקוח על הבחירות אלא כאוס"
  • למרות התנגדות היועמ"ש - הממשלה תתכנס ביום ראשון לישיבה כדי לאשר את חוק המצלמות

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען הבוקר (שישי) לפני המראתו מלונדון כי רק מי שרוצה לגנוב את הבחירות מתנגד להצבת מצלמות בקלפיות. "הצבת מצלמות מונעת גניבת בחירות", אמר נתניהו, אך סירב להשיב לשאלה מי גונב את הבחירות.

"במדינת ישראל יש מצלמות בכל מקום", המשיך ראש הממשלה. "ביקשנו את זה לאור העובדה שהתגלו זיופים בבחירות האחרונות. הדרך להבטיח את טוהר הבחירות היא שהמשקיפים יהיו בקלפיות". לדבריו, אין סיבה להתנגדות לכך "אלא אם כן רוצים שהליכוד יפסיד. כל מי שמדבר על דמוקרטיה וטוהר הבחירות חייב לתמוך בהצבת מצלמות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים מלונדון בחזרה לישראל לאחר ביקור בזק ופגישה עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. חיים צח/לע"מ, אתר רשמי
נתניהו ורעייתו בדרך למטוס מלונדון לישראל, היום/אתר רשמי, חיים צח/לע"מ

גם שר התקשורת דודי אמסלם ביטא עמדה דומה הבוקר, כשכתב כי "אם הזיופים בבחירות היו ביהודה ושומרון ובמעוזי הליכוד, אני מניח שהמצלמות היו כבר מאופסנות מזמן במחסנים המאובטחים והמצולמים של ועדת הבחירות". השר אלי כהן הצטרף לדברים, ובשישי תרבות עם שרון כידון בסביון אמר כי "למה בשמאל לא רוצים שיוצבו מצלמות? ממה הם מפחדים, מהליך בחירות נקי ודמוקרטי? משמירה על טוהר הבחירות? אני רואה פה טהרנות. כשטוב להם אז מדברים על טוהר הבחירות וכשלא טוב להם, אז לא".

לעומת זאת, ח"כ יועז הנדל (כחול-לבן), מתח ביקורת על היוזמה. "צריך לומר את האמת: נתניהו לא רוצה פיקוח על הבחירות אלא כאוס", כתב, "אם בליכוד רוצים היו מצטרפים להצעת החוק שהצענו לפיקוח ממלכתי על הקלפיות. רק המדינה תפקח או תפעיל מצלמות, לא ועד קהילה/חמולה/מפלגה. אנחנו לא בגולה שבה כל אחד עושה מה שהוא רוצה. מפלגת שלטון לא יכולה לנהוג כמו שטעטעל".

בתגובה ליוזמת הליכוד, הודיעה מפלגת העבודה-גשר כי בכוונתה להציב בקלפיות במגזר הערבי והדרוזי מאות פעילים במטרה למנוע "מצלמי ביבי לפוצץ את ההצבעה". יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, האשים כי נתניהו הוא זה שגונב את הבחירות. "נתניהו רק יכול לחלום שניתן לו לגנוב בחירות. מפלגת העבודה ואלפי מתנדביה יהדפו את הבריונים של ביבי. לא רק שלא ניתן להוריד את אחוזי ההצבעה, אנחנו נעלה את אחוזי ההצבעה במגזר הערבי והדרוזי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים מלונדון בחזרה לישראל לאחר ביקור בזק ופגישה עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
בני הזוג נתניהו ממריאים מלונדון/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

בתוך כך, למרות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הממשלה תתכנס ביום ראשון לישיבה מיוחדת כדי לאשר את חוק המצלמות בקלפיות. למרות שנותרו רק עשרה ימים עד לבחירות, בליכוד מתכוונים לבקש מוועדת הכנסת פטור מחובת הנחת הצעת החוק כדי להספיק לחוקקו בשלוש קריאות עד הבחירות. לפי ההערכה לחוק סיכויים נמוכים מאוד להתקדם. עם זאת, בליכוד נחושים לקדם את החוק בכל מקרה כחלק מקמפיין הישורת האחרונה.

היועץ המשפטי לממשלה מנדבליט התייחס לנושא אתמול בנאום ב"ועידת המשפיעים" של "חדשות 12". לדבריו, "טוהר הבחירות נמצא בראש סדר העדיפויות של עבודתנו בימים אלו. קיומו של הליך בחירות תקין, נטול זיופים ונטול הפרעות הוא אינטרס עליון הנמצא בליבת ההליך הדמוקרטי. במסגרת זו, אני סבור שהשימוש באמצעים טכנולוגיים לשם הגשמת מטרה חשובה זו הוא דבר נכון, לרבות באמצעות שימוש במצלמות. אני גם סבור שיש מקום להסדרת נושא חשוב זה במסגרת חקיקה ראשית".

(עדכון ראשון: 11:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully