וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר בני בגין: לא מתכוון להצביע לליכוד בבחירות הקרובות

9.9.2019 / 8:05

בנו של ראש הממשלה לשעבר אמר בריאיון לגלי צה"ל ברקע קידום חוק המצלמות כי "נדמה שהנהגת המפלגה עושה הכול כדי שלא אצביע להם". בגין מתח ביקורת על התנהלות הליכוד וכינה אותה "יהירה ושחצנית"

צילום: חדשות 13, עריכה: טל רזניק

השר וחבר הכנסת לשעבר מהליכוד, בני בגין, אמר היום (שני) בריאיון לתוכנתי בוקר טוב ישראל בגלי צה"ל כי הוא לא מתכוון להצביע לליכוד בבחירות הקרובות. "נדמה שהנהגת המפלגה עושה הכול כדי שלא אצביע להם", אמר בגין, בנו של מייסד חרות וראש הממשלה לשעבר מנחם בגין.

"לא אצביע לליכוד. זה הפך לבלתי אפשרי. בשנים אחרונות נדמה כי הנהגת הליכוד משקיעה מאמץ ניכר כדי להקשות ולמנוע ממני להצביע עבור הליכוד. יש מחיר להתנהגות בצורה יהירה ושחצנית", הוסיף. בגין מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בחוק המצלמות. "היועץ המשפטי לממשלה על פי המסורת הוא זה שמתווה את המסורת החוקתית. הממשלה כפופה לייעוץ החוקתי. התופעה שלא לציית לייעוץ של היועמ"ש הינה תופעה חמורה".

בני בגין במליאת הכנסת 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"היועמ"ש על פי המסורת הוא זה שמתווה את המסורת החוקתית". בגין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בגין שימש שר בלי תיק וחבר קבינט בממשלת נתניהו בין השנים 2009-2013 והתנגד ביחד עם השר לשעבר דן מרידור ליוזמות שנועדו לפגוע במערכת המשפט ובפריימריז לקראת בחירות 2013 נדחק למקום לא ריאלי ברשימת הליכוד. בבחירות 2015 נתניהו שריין אותו במקום ה-11 ברשימת הליכוד אך בכנסת ה-20 היה מהמתנגדים היחידים בליכוד ובקואליציה בכלל ליוזמות חקיקה שקידם ראש הממשלה כמו חוק ההמלצות וחוק ההסדרה, ובבחירות האחרונות החליט שלא להמשיך להתמודד בליכוד לכנסת.

אתמול אישרה הממשלה פה אחד את החוק, למרות התנגדות מנדלבליט שהבהיר נחרצות כי הוא מתנגד לחקיקת החוק בעת הזו, אך התנגדותו לא השפיעה על השרים. גם יועמ"ש הכנסת איל ינון הביע את התנגדותו לחוק וטען כי הוא "אינו חוקתי בעיתוני הנוכחי". מליאת הכנסת צפויה להתכנס לאישור החוק בקריאה ראשונה בצהריים, ומיד לאחר אישורה, תוקם ועדה מיוחדת לקידומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully