וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: יש לנו מטרה אחת - ממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן

17.9.2019 / 23:53

יו"ר ישראל ביתנו חגג את תוצאות המדגמים, שהצביעו על התחזקות כוחה של מפלגתו. לאור היעדר רוב לשני הגושים, ליברמן קרא לנתניהו וגנץ לשבת בניסיון להתכנס לממשלה רחבה, אך הבהיר: "נשמח לממשלה כזאת, אבל גם בלעדינו זה עדיף על ממשלה צרה"

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בירך הערב (שלישי) על תוצאות המדגמים, שהצביעו על הגדלת כוחה של מפלגתו. ליברמן קרא להקמת ממשלת אחדות רחבה, לאור התוצאות שהראו על קרב צמוד בין הליכוד לבין כחול לבן. "לנו יש אך ורק אופציה אחת - ממשלה לאומית-ליברלית רחבה המורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן", אמר. "אני ממליץ לנשיא המדינה, לא לחכות לפרסום התוצאות הרשמיות, אלא מותר גם באופן בלתי רשמי להזמין ביום שישי הקרוב בצהריים גם את נתניהו גם את בני גנץ לשיחה".

עם זאת, הוסיף ליברמן כי "גם אם יקימו ממשלת אחדות בלעדינו, זה עדיף ממשאים ומתנים בלתי פוסקים. אנחנו כמובן נשמח להיות חלק מממשלה כזאת, אבל גם בלעדינו זה אפשרי". הוא הבהיר כי "אני כבר עברתי תקופות כאלו לא פעם אחת וכל שעה וכל יום נשמע על המצאה אחרת - אין שום דבר. אנחנו משחקים את המשחק הזה עם קלפים פתוחים. הכול על השולחן והכול שקוף".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך נאומו בירושלים 17 בספטמבר 2019. אתר רשמי
"יש רק אופציה אחת - ממשלה לאומית-ליברלית". ליברמן, הערב/אתר רשמי

ח"כ עודד פורר אמר כי "העמדות שלנו בקמפיין היו מאוד ברורות. נוכל להוביל לממשלת לאומית רחבה ללא החרדים עם ליכוד וכחול לבן. אנחנו די מרוצים סך הכל אחרי הקרב שהליכוד וכחול לבן ניהלו נגדנו. אפשר להתחיל עם חוק הגיוס שהכשיל את הממשלה הקודמת".

לדבריו, לא ברור עוד מי יהיה המועמד לראשות הממשלה - בנימין נתניהו או בני גנץ. "שאלה טובה מי יהיה ראש הממשלה, נחכה לתוצאות האמת כדי לדעת", אמר. "ננסה להגיע לממשלה כמה שיותר מהר. אנחנו מפלגה ציונית, נשרת היטב את המדינה. נשאף לקבל את תיק הביטחון והקליטה, תיק הפנים וכמובן גם תיק הבריאות, אבל קודם נחכה לתוצאות האמת".

על פי תוצאות המדגמים שפורסמו בשלושת ערוצי הטלוויזיה, ישראל ביתנו מתחזקת וזוכה ל-8-10 מנדטים. בשלב זה מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין. על פי המדגמים, גוש הימין-חרדים זוכה ל-54-57 מנדטים, ומנגד גוש השמאל-מרכז מגיע ל-54-58 מנדטים.

לאורך הקמפיין קרא ליברמן לממשלת אחדות חילונית. במהלך מערכת הבחירות אמר ליברמן כי "מי שיגיד לא לממשלת אחדות - לא נמליץ עליו לנשיא. הראשונה מבין המפלגות שתגיד כן לממשלת אחדות - עליה נמליץ". לדבריו, "אנחנו רוצים ממשלה לאומית-ליברלית רחבה שתורכב מישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן. מבחינתנו, לא קיימת שאלה פרסונלית מי יעמוד בראשות הממשלה אלא שאלה עקרונית איזו ממשלה תהיה". הוא אף הדגיש כי "במקרה ובליכוד ובכחול לבן יעדיפו ממשלה רחבה, לא נמליץ על אף אחת מהן על הנשיא".

(עדכון ראשון: 23:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully