וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום ספירת המעטפות הכפולות: יתרון קל לכחול לבן ולגוש המרכז-שמאל

20.9.2019 / 8:01

בוועדת הבחירות סיימו את ספירת 280 אלף מעטפות כפולות. מספירת יותר מ-99% מהקולות מפלגתו של גנץ זוכה ל-33 מנדטים, בעוד הליכוד עם 31. גוש המרכז-שמאל עולה ל-57 מנדטים, וגוש הימין-חרדים עם 55. הוועדה הודיעה שתערוך בדיקה ב-14 קלפיות בהן התגלו "אירועים חריגים"

נתניהו מכנס את שותפיו ואנשי הליכוד

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה הבוקר (חמישי) כי ספירת המעטפות הכפולות הסתיימה. בסך הכול היו כ-280 אלף מעטפות כפולות - המספר הגדול ביותר אי פעם. עם זאת, בוועדה ממשיכים בהליכים של בדיקה חוזרת ובקרה, והזנת הנתונים ופרסומם צפויה להימשך עד היום בערב או מחר בבוקר.

מספירת יותר מ-99% הקולות בקלפיות ברחבי הארץ עולה כי כחול לבן זוכה ב-33 מושבים בכנסת בעוד הליכוד נחלש ויורד ל-31 מנדטים. מהנתונים עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים: גוש המרכז-שמאל מתחזק ועולה ל-57 מנדטים, ואילו גוש הימין-חרדים עם 55 מנדטים.

עוד עולה מהנתונים כי הרשימה המשותפת צפויה להיות הרשימה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים. מדובר בעלייה של מנדט לעומת תוצאות המפלגות כשהתמודדו בנפרד בבחירות הקודמות - חד"ש-תע"ל עם 6 מנדטים ורע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים.

על פי הודעת ועדת הבחירות המרכזית, התוצאות אינן רשמיות, והן יפורסמו ביום רביעי הבא, ה-25 לספטמבר, ויוגשו לנשיא המדינה ראובן ריבלין. זאת, מאחר ולדבריהם, "אירעו במהלך יום הבחירות אירועים חריגים בתחום טוהר הבחירות" ב-14 קלפיות, אותן ממשיכה הוועדה לבדוק.

עוד נמסר מהוועדה כי התוצאות אינן כוללות את תוצאות ההצבעה בקלפי מס' 9.0 בפורידיס, בה היה ניסיון לזיוף על ידי הוספת פתקי הצבעה. "לקראת סוף יום הבחירות התקבל בוועדת הבחירות המרכזית דיווח ממפקח טוהר הבחירות לעניין האירוע. לאחר התייעצות עם יו"ר ועדת אזורית חדרה, הוחלט כי הקלפי לא תספר במקום אלא תובא בשלמותה לוועדת הבחירות המרכזית ותבדק שם. הקלפי נבחנה ע"י ועדת הבחירות המרכזית, בחינה מעמיקה ויסודית ונמצאו בה ראיות ממשיות לחשד לעבירה והיא תועבר לחקירת המשטרה".

כמו כן, במסגרת מבצע "נוהל טוהר הבחירות", תבדוק הוועדה כ-2,000 קלפיות שנבחרו, חלקן באופן אקראי לפי פרמטרים שונים וחלקן כתוצאה מאירועים ביום הבחירות. לדברי הוועדה, "ייתכן וגם לבדיקות אלו יהיו השלכות על התוצאות הסופיות".

השופט חנן מלצר, דיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
יו"ר וועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר/ראובן קסטרו

על פי התוצאות המסתמנות, ש"ס בראשות אריה דרעי מגדילה את כוחה במנדט ועולה ל-9 מנדטים. ישראל ביתנו, זוכה ל-8 מנדטים ובכך מגדילה את כוחה ב-3 מנדטים לעומת הבחירות הקודמות. יהדות התורה זוכה אף היא ל-8 מנדטים, כמו בבחירות הקודמות. ימינה בראשות איילת שקד מקבלת 7 מנדטים - 2 מנדטים יותר מאיחוד מפלגות הימין שהתמודדו בבחירות הקודמות בנפרד מהימין החדש של שקד ונפתלי בנט.

בנוסף לכך, העבודה-גשר שומרת על כוחה ומקבלת 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי 5 - מנדט אחד יותר מהתוצאה של מרצ בבחירות הקודמות, לאחר שחברה לח"כ סתיו שפיר ולישראל דמוקרטית של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בניגוד לסקרים האחרונים, ובדומה לתוצאות המדגמים מאמש, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

עוד בוואלה!

ראשי מפלגות הימין: חתימה על הסכמים קואליציוניים בתמורה לבלוק

לכתבה המלאה

חלוקת המנדטים:

תוצאות האמת מתקבלות לאחר שקולות האמת נספרים על ידי החברים בכל ועדת הקלפי, מועברים לוועדות הבחירות האזוריות ומשם לוועדת הבחירות המרכזית. כשבוע לאחר פרסום התוצאות, יטיל הנשיא את תפקיד הקמת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר התייעצות עם ראשי הסיעות ובחינת הסיכויים להרכבת ממשלה של כל אחד מהמועמדים המובילים.

(עדכון ראשון: 09:25)

מפת הגושים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully