וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הרשימה המשותפת תמליץ על גנץ לראשות הממשלה

21.9.2019 / 18:50

אם המהלך ייצא לפועל, לראשונה מאז 1992 חברי הרשימה ימליצו לנשיא ריבלין על מועמד מטעמם לראשות הממשלה. הדבר צפוי להעלות את כמות הממליצים על גנץ ל-57 ולספק לו רוב. ח"כ טיבי: טרם התקבלה החלטה סופית, מחר תתקיים ישיבה נוספת

צילום: יואב איתיאל

חברי הרשימה המשותפת התכנסו הערב (שבת) על מנת להחליט בדבר זהותו של המועמד לראשות הממשלה, עליו ימליצו בפני הנשיא ראובן ריבלין. על פי המסתמן, הרשימה תמליץ על יו"ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד, אולם ח"כ אחמד טיבי הסתייג והבהיר כי לא התקבלה החלטה סופית בעניין. "מחר ייפגשו ארבעת ראשי המשותפת לישיבה מכרעת לפני הפגישה עם הנשיא בנוגע להמלצה על המועמד להרכבת הממשלה", אמר.

פגישתם של חברי הסיעה עם הנשיא צפויה להתקיים מחר בשעות הערב. אם אכן תתקבל החלטה בנושא, זו תהיה הפעם הראשונה מאז 1992 שהמפלגות הערביות ממליצות על מועמד כלשהו לראשות הממשלה. עם ההמלצה, בני גנץ וכחול לבן צפויים להגיע למספר של 57 ממליצים יחד עם העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי - יותר ממליצים מלנתניהו עם 55 של גוש הימין והחרדים. הסיעה היחידה שעדיין לא ברור כיצד תנהג היא ישראל ביתנו שתתכנס מחר לישיבת סיעה בה תתקבל החלטה על אופן ההמלצה של הנשיא. לא מן הנמנע שישראל ביתנו שלא תמליץ על אף מועמד לתפקיד.

ישיבת הסיעה של הרשימה המשותפת. 21 בספטמבר 2019. אתר רשמי
ישיבת הסיעה של הרשימה המשותפת, הערב/אתר רשמי

הרשימה המשותפת, המאחדת כמה מפלגות מהמגזר הערבי, התאחדה שוב לכדי רשימה אחת לאחר שבבחירות הקודמות התפצלו והתמודדו בנפרד. במהלך הבחירות האחרונות התחזקה הרשימה והיא זכתה שוב ב-13 מנדטים - בדומה לבחירות ב-2015. בבחירות הנוכחיות אף חלה גידול בשיעור המצביעים במגזר הערבים שזינק ל-60% לעומת 50% מהבחירות שהתקיימו בחודש אפריל.

במהלך הקמפיין הבטיח יו"ר הרשימה איימן עודה כי יישא וייתן עם המועמדים וכי המלצתה של הרשימה המשותפת לא בכיס של אף אחד. אבל, ככל הידוע, בני גנץ ששוחח עם עודה בליל הבחירות ובירך אותו על הישגו בלהביא 13 מנדטים, נמנע מלתת כל הבטחה לרשימה המשותפת.

אם כך לא מדובר בחברה שוות זכויות בקואליציה ובמידה רבה זו שותפות נוחה של אינטרסים ובראשם הפלתו של נתניהו, תוך שכחול לבן "לא יושבת עם ערבים", והרשימה המשותפת מצידה "לא יושבת עם ציונים".

עוד בוואלה!

חשוד בפריצה לדירה בחיפה ניסה להימלט מהמרפסת - ונפל אל מותו

לכתבה המלאה

בבוקר שלאחר הבחירות הצהיר יו"ר הרשימה איימן עודה כי אחת ממטרות מפלגתו היא הפלת ממשלת נתניהו אך הבהיר: "אנחנו לא בכיס של אף אחד". הוא ציין כיהו " מכוון לתפקיד חסר תקדים שיעזור לחברה הערבית". לדבריו, "מי שמנהל אופוזיציה אמיתית זה אנחנו, לכן אנחנו מעוניינים לעמוד בראש האופוזיציה. זו במה מאוד חשובה, בה ניתן לדבר על חוק הלאום ועל הדברים שקורים בנגב. המשתנה העיקרי בבחירות הללו זה אחוז ההצבעה בקרב החברה הערבית. זה מה שעשה את השינוי, אחרת נתניהו היה זוכה".


(עדכון ראשון: 17:08)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיון נוגע להמלצה על ראש הממשלה. איימן עודה לאחר הבחירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully