וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' סירב להגיע לפגישה עם נתניהו: "שלא יתערב בציונות הדתית"

7.1.2020 / 19:33

בניסיון לפתור את המשבר הפוליטי במפלגות הדתיות מימין לליכוד, זימן אליו ראש הממשלה לפגישה את הרב דרוקמן יחד עם יו"ר הבית היהודי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ'. ואולם האחרון סירב להגיע לפגישה המיועדת בטענה כי הצדדים, ככל שצריכים, יכולים להסתדר לבד

עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להתערב במשבר הפוליטי במפלגות הדתיות מימין לליכוד, אך נבלם. נתניהו זימן אליו לפגישה הערב (שלישי) את הרב חיים דרוקמן, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית יחד עם יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ'. האחרון, שנמצא בנתק מוחלט עם פרץ מאז נחתם ההסכם בין הבית היהודי לעוצמה יהודית, טען כי ראש הממשלה לא צריך להתערב בענייני הציונות הדתית, והצדדים, ככל שצריכים, יכולים להסתדר לבד.

סמוטריץ' צייץ וניסה להסביר מדוע סירב להיפגש עם נתניהו. "אני עובד איתו צמוד ברמה יום-יומית בענייני משרד התחבורה והקבינט, ומעריך את הרצון הטוב שלו לסייע", צייץ בטוויטר השר סמוטריץ'. "אבל את המהלכים הפוליטיים בתוך הציונות הדתית אנחנו מנהלים באחריות בעצמנו".

מאז נחתם הסכם הריצה המשותפת בין הבית היהודי לעוצמה יהודית, שורר נתק מוחלט בין פרץ לסמוטריץ'. שני הצדדים לא נפגשו, לא שוחחו ולא ניהלו משא ומתן כדי לרוץ יחד בבחירות הקרובות. סמוטריץ' דרש לקיים פריימריז בכל מתכונת אפשרית כדי לזכות באמון הציבור מחדש אך פרץ ראה בכך ניסיון להדיחו מהמקום הראשון והתנגד לפתיחת הרשימה. בשל התבצרות הצדדים בעמדותיהם, איחוד בין המפלגות שהינו קבוע לאורך שנים, כרגע לא על הפרק.

בצלאל סמוטריץ' בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
טען כי ראש הממשלה לא צריך להתערב בענייני הציונות הדתית. סמוטריץ'/פול צלמים, אוהד צויגנברג

פחות משבועיים לסגירת הרשימות, נתניהו צייץ ביום שבת בטוויטר כי "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ' ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת". עוד הוסיף נתניהו כי "שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל".

בקריאתו התעלם נתניהו מאיתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, אף שהוא עשוי להיות חלק מרשימה כזו, במידה וכל המפלגות יתאחדו יחד. זו אינה הפעם הראשונה שבה נתניהו מתערב בשיאן של הבחירות ברשימות שמתמודדות מימין לליכוד.

בבחירות האחרונות הוא עשה מאמץ כדי למנוע את ריצת עוצמה יהודית לבד וכדי לאחד אותה עם שקד, בנט, פרץ וסמוטריץ' שהתמודדו יחד. בעקבות ההתעקשות שלא לאפשר מקומות מסוימים ברשימה לאנשי עוצמה יהודית, הרשימה החליטה לרוץ לבד וגרמה לאובדן של שני מנדטים לטובת גוש הימין.

עוד בוואלה!

ח"כ שפיר לאולפן וואלה! NEWS: "גנץ חייב להתערב באיחוד בשמאל"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בינואר 2020. רויטרס
ניסה להתערב במשבר הפוליטי במפלגות שמימין לליכוד. נתניהו/רויטרס

דבריו האחרונים של נתניהו מנוגדים לעמדתו בבחירות הקודמות, לפיהם מימין לליכוד צריכות לרוץ שתי רשימות נפרדות, מצד אחד הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית שיובילו אחריהם את מצביעי המיינסטרים של הציונות הדתית וברשימה נוספת את נפתלי בנט ואיילת שקד שיובילו אחריהם את המצביעים הדתיים מהזרם הרך בציונות הדתית.

(עדכון ראשון: 17:50)

לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23. אתר רשמי
לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully