וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הקריאות לחיבור בשמאל: גנץ ייפגש מחר עם פרץ והורוביץ

7.1.2020 / 21:45

יו"ר כחול לבן זימן את ראשי מרצ והעבודה לפגישה במטה המפלגה על מנת לדון בניסיונות לאיחוד. במקביל, פרץ הציע מתווה משולש לחיבור בין שלוש מפלגות השמאל ומרצ חידשה את ההסכם עם יאיר גולן לפיו יוצב שוב במקום השלישי במחנה הדמוקרטי

עריכה:שאול אדם

יו"ר כחול לבן בני גנץ יפגש מחר (רביעי) בבוקר עם יו"ר העובדה-גשר עמיר פרץ ויו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ במטה כחול לבן בתל אביב. מטרת הפגישה היא לדון בניסיונות לאיחוד בין שתי מפלגות השמאל. מאוחר יותר מחר בצהריים גנץ יכנס את סיעת כחול לבן ויישא שם דברים.

מוקדם יותר ברקע הקריאות לאיחוד בשמאל ח"כ פרץ קרא לגנץ לרוץ ברשימה אחת עם מפלגת העבודה ועם מרצ. פרץ נפגש היום עם הח"כים בסיעת העבודה-גשר והציג בפניהם "מתווה להחלפת נתניהו" במסגרתו כל המרכז-שמאל ירוץ בפתק אחד בבחירות הבאות ואמר כי מחר בבוקר יציג את המתווה לגנץ. "הכדור עכשיו במגרש של כחול לבן. אני רוצה לוודא שאם יהיה מהפך הוא יהיה מהפך של שינוי ותקווה, ולכן, אני פונה לבני גנץ הערב וקורא לו אסור לנו לאבד אף קול", אמר.

עד כה, פרץ סירב לדון ברצינות על איחוד של העבודה-גשר עם מרצ וכעת הוא מעביר את האחריות בנושא לגנץ. "המהלך הזה יעיר את אזרחי ישראל החפצים בשינוי ויביא אותם לקלפי בהמוניהם. אני רואה חצי מיליון איש בכיכר רבין תומכים ברשימה. זה יביא אנרגיות חדשות לגוש. דבר כזה עוד לא היה בישראל, אנחנו נשנה את חוקי המשחק. בכחול לבן צריכים להחליט מי השותפים שלהם - אנחנו לשינוי ותקוה, או בנט וסמוטריץ' לסיפוח והפקרה חברתית", אמר.

בשלב הזה בכחול לבן לא מתייחסים רשמית ל"מתווה" שהציג פרץ והעבירו הנחיה גם לח"כים לא לעשות זאת, אך לפי ההערכה הרווחת אין היתכנות או נכונות לחיבור במתווה שפרץ הציג. בנוסף לכך, הדגישו כי הפגישה עם פרץ נקבעה עוד לפני פרסום המתווה של העבודה-גשר.

הורוביץ מסר בתגובה להצעת המתווה של פרץ כי "נתמוך בכל חיבור בגוש המרכז-שמאל. אבל, החיבור האסטרטגי, החיוני, המיידי וההכרחי הוא בין העבודה למחנה הדמוקרטי ליצירת שמאל".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויו"ר העבודה - גשר עמיר פרץ במהלך טקס האזכרה הממלכתי לבן גוריון, שדה בוקר 4 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"לבוא איתנו לחיבור כדי לאחד את השמאל". גנץ ופרץ/ראובן קסטרו

בתוך כך מרצ סיכמה עם סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (במיל') יאיר גולן, על הסכם לחידוש המחנה הדמוקרטי. יו"ר מרצ הורוביץ סיכם עם גולן על הצבתו במקום השלישי ברשימת המחנה הדמוקרטי, בדיוק כפי שהיה בבחירות הקודמות.

בשלב זה, שורר נתק בין מרצ וחברת הכנסת סתיו שפיר מהמפלגה הירוקה. ברקע הלחצים לאיחוד במרכז-שמאל, הורוביץ פנה ליו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ וקרא לו "לבוא איתנו לחיבור כדי לאחד את השמאל בבחירות האלה".

לדבריו, "רק חיבור גדול בשמאל יוכל להביא להקמת ממשלת מרכז שמאל ולסילוקו של בנימין נתניהו. רק חיבור גדול בשמאל יוכל להביא לצדק חברתי, לפתרון מדיני, למאבק לסיום הכיבוש והסכסוך. רק איחוד גדול בשמאל יוכל להביא את התקווה לישראל שאנחנו כל כך רוצים בה". קריאתו של הורוביץ לאיחוד מגיעה בעוד מתקיימים במפלגת העבודה-גשר דיונים כדי להכריע האם להתחבר למחנה הדמוקרטי לקראת הבחירות, או לרוץ בשתי מפלגות שונות.

האלוף במיל גולן יחבור למרצ במסגרת מפלגת "הבחירה הדמוקרטית" ולא במסגרת מפלגת "ישראל דמוקרטית" של אהוד ברק. מפלגת הבחירה הדמוקרטית היא מפלגת מדף שהוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי ח"כ לשעבר רומן ברונפמן, שבהמשך חברה והתמזגה עם מרצ. במסגרת ההסכם עם מרצ על קיבוע מקומו במקום השלישי ברשימה גולן השתמש במפלגה זו, ולא המפלגה שאיתה חבר ברק למרצ וסתיו שפיר בבחירות הקודמות להקמת "המחנה הדמוקרטי".

ברקע המתיחות בין מרצ ושפיר, ברק קרא בימים האחרונים לשמור על המחנה הדמוקרטי באותו הרכב עם שפיר וגולן, אך בעוד במרצ הציעו לגולן לשמור על מקומו ברשימה, לשפיר הציעו מקום חמישי במקום המקום ה-2 בו דורגה בבחירות הקודמות.

עוד בוואלה!

ח"כ שפיר לאולפן וואלה! NEWS: "גנץ חייב להתערב באיחוד בשמאל"

לכתבה המלאה
סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף (במיל') יאיר גולן
מסיעת הבחירה הדמוקרטית חתם היום עם מרצ לחידוש המחנה הדמוקרטי 7 בינואר 2020. דוברות המחנה הדמוקרטי, אתר רשמי
ישובץ במקום השלישי. ניצן הורוביץ ויאיר גולן, היום/אתר רשמי, דוברות המחנה הדמוקרטי

אתמול, שפיר קראה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לגנץ "להתערב התערבות מסיבית" במתרחש במפלגות השמאל כדי למנוע אובדן קולות מתחת לאחוז החסימה. בריאיון, שפיר מתחה ביקורת על כחול לבן ואמרה כי האחריות לאיחודים מוטלת גם על כתפיהם. "נתניהו עוד שנייה תולה תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון כדי להביא שותפים מהימין הכהניסטי", אמרה. "לא יכול להיות שמי שמוביל את המחנה וצריך את תמיכת המחנה כדי להיות ראש הממשלה, דבר שאנחנו כמובן המלצנו עליו, לא מתערב בסוגיה הזאת בצורה הכי עמוקה שיש".

בנוסף לכך, שפיר האשימה כי "מרצ, נכון לעכשיו פירקו, את הסדר 'המחנה הדמוקרטי' ונכנסו לשורה של צעדי משא ומתן עם כל מיני גורמים, אז כרגע אין את המחנה הדמוקרטי כפי שהוא היה". עם זאת, היא הביעה אופטימיות שעד סגירת הרשימות בשבוע הבא "נראה את המחנה הדמוקרטי חוזר למצב מאוחד ומסודר כמו שרצנו בבחירות הקודמות, כי זה הדבר המובן מאליו לעשות כי זה מה שהציבור שלנו מבקש מאיתנו לעשות".

(עדכון ראשון: 19:40)

לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23. אתר רשמי
לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully