וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על יוזמת פרץ: כחול לבן לא תחבור למפלגות אחרות לא משמאל ולא מימין

8.1.2020 / 14:33

בישיבת הסיעה של כחול לבן אמר גנץ כי מפלגתו נחושה להיות הגדולה ביותר ודחה את המתווה שהציג יו"ר העבודה-גשר לריצה משותפת: "דרוש שיתקיים איחוד בין מפלגות השמאל. אין מקום לספינים". פרץ: "כחול לבן נגררת אחרי האג'נדה של הנדל והאוזר במקום ללכת למהלך פורץ דרך"

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, דחה היום (שלישי) את קריאתו של יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ לריצה משותפת של מפלגות הגוש בפתק אחד. "כחול לבן לא תחבור למפלגות אחרות. דרוש איחוד בין מפלגות השמאל", אמר גנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן.

"כחול לבן נחושה להוביל ממשלה של שינוי של תקווה ולהגיע הבחירות להכרעה ברורה, ולהיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. משמאלנו דרוש שיתקיים איחוד בין מפלגות השמאל. אין מקום ואין זמן לספינים. הבהרתי לפרץ והורוביץ שכחול לבן לא תחבור למפלגות אחרות לא משמאל ולא מימין", הוסיף גנץ, "אנחנו נרוץ במרכז המפה הפוליטית. הדיון על איחוד הוא משמאלנו ולא איתנו".

במקביל, גנץ הציב אולטימטום ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ודרש את הכרעתו בעניין הקמת ועדת הכנסת עד מחר. זאת, על מנת לדון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף, הוא הביע תקווה שתכנית המאה לא תפורסם בזמן מערכת הבחירות. ברקע פגישתו עם השליח האמריקני אבי ברקוביץ', אמר גנץ כי הוא "שמח על הפגישות והקשר עם האמריקאים. אני יכול להניח שבנושא כל כך חשוב האמריקאים יהיו זהירים ולא יפרסמו את זה במהלך הבחירות - זו תהיה התערבות בוטה וממשית בבחירות".

פרץ הביע צער על דברי גנץ. "בכחול לבן מעדיפים להיגרר אחרי האג'נדה של יועז הנדל וצבי האוזר במקום ללכת למהלך פורץ דרך להקמת ממשלה של תקווה ושינוי. אנו עלולים להתעורר לממשלה שבה בנט, סמוטריץ ושקד מכתיבים את המדיניות", מסר.

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, אקספו, תל אביב. יותם רונן
"נרוץ במרכז המפה הפוליטית". גנץ בישיבת הסיעה, היום/יותם רונן

מוקדם יותר נפגשו גנץ ופרץ כדי לדון באפשרויות והאתגרים העומדים בפני גוש המרכז-שמאל. פרץ אמר על הפגישה כי "הנחתי בפני גנץ את המתווה להקמת ממשלה שלא תסתפק בהחלפת נתניהו, אלא תחליף גם את המדיניות שלו. הכדור עכשיו במגרש של כחול לבן". המתווה כלל, בין היתר, את יוזמת פרץ לריצה משותפת של שלוש המפלגות - כחול-לבן, העבודה-גשר ומרצ - בפתק אחד.

בכחול לבן, לעומת זאת, מנסים ללחוץ על פרץ לרוץ ברשימה משותפת יחד עם מרצ. לאחר תום הפגישה עם פרץ, נועד גנץ גם עם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ, ודן עמו בנושאים אלו. הורוביץ קרא לגנץ להמשיך ולהבהיר שבלי איחוד בין המחנה הדמוקרטי לבין העבודה-גשר נתניהו עלול לנצח. "אפשר לסכם על הליכה משותפת של המחנה הדמוקרטי והעבודה בתוך זמן קצר. שמחתי שגנץ מסכים איתי לחלוטין בעניין זה". כמו כן, הורוביץ וגנץ סיכמו כי יפעלו לכינון ועדת הכנסת כדי למנוע חסינות מראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויו"ר העבודה - גשר עמיר פרץ במהלך טקס האזכרה הממלכתי לבן גוריון, שדה בוקר 4 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
חילוקי דעות בנוגע לאיחוד בשמאל/ראובן קסטרו

אתמול, ברקע הקריאות לאיחוד בשמאל, קרא ח"כ פרץ לגנץ לרוץ ברשימה אחת עם מפלגת העבודה ועם מרצ. "אני רוצה לוודא שאם יהיה מהפך הוא יהיה מהפך של שינוי ותקווה, ולכן, אני פונה לבני גנץ וקורא לו אסור לנו לאבד אף קול", אמר. עד כה, פרץ סירב לדון ברצינות על איחוד של העבודה-גשר עם מרצ ובמהלך הוא העביר את האחריות בנושא לגנץ. "המהלך הזה יעיר את אזרחי ישראל החפצים בשינוי ויביא אותם לקלפי בהמוניהם. אני רואה חצי מיליון איש בכיכר רבין תומכים ברשימה. זה יביא אנרגיות חדשות לגוש. דבר כזה עוד לא היה בישראל, אנחנו נשנה את חוקי המשחק. בכחול לבן צריכים להחליט מי השותפים שלהם - אנחנו לשינוי ותקוה, או בנט וסמוטריץ' לסיפוח והפקרה חברתית", אמר.

בכחול לבן לא התייחסו רשמית ל"מתווה" שהציג פרץ והעבירו הנחיה גם לח"כים לא לעשות זאת, אך לפי ההערכה הרווחת אין היתכנות או נכונות לחיבור במתווה שפרץ הציג. הורוביץ מסר בתגובה להצעת המתווה של פרץ כי "נתמוך בכל חיבור בגוש המרכז-שמאל. אבל, החיבור האסטרטגי, החיוני, המיידי וההכרחי הוא בין העבודה למחנה הדמוקרטי ליצירת שמאל".

במקביל, מרצ סיכמה עם סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן, על הסכם לחידוש המחנה הדמוקרטי. יו"ר מרצ הורוביץ סיכם עם גולן על הצבתו במקום השלישי ברשימת המחנה הדמוקרטי, בדיוק כפי שהיה בבחירות הקודמות. בשלב זה, שורר נתק בין מרצ וחברת הכנסת סתיו שפיר מהמפלגה הירוקה.

(עדכון ראשון: 11:21)

עוד בוואלה!

חיבורים מול אגו: שבוע לסגירת הרשימות - רגע האמת של הפאזל הפוליטי

לכתבה המלאה
לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23. אין, עיבוד תמונה
לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23/עיבוד תמונה, אין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully