וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סגירת הרשימות: פרץ מצטרף לבנט וסמוטריץ', בן גביר בחוץ

לאחר יום מלא תהפוכות, תמונת המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-23 הושלמה. לאחר התערבות נתניהו ויתר שר החינוך על ההסכם עם עוצמה יהודית, שתתמודד לבדה. ח"כ מוטי יוגב הודיע כי לא יתמודד בבחירות. מוקדם יותר, ח"כ שפיר פרשה מהמרוץ ובליכוד שריינו את ח"כ יברקן.

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

בתום סדרת פגישות בין יו"ר הימין החדש נפתלי בנט ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ לקראת סגירת הרשימות שיתמודדו בבחירות לכנסת ה-23 - נחתם הלילה (רביעי) הסכם חיבור בין המפלגות, כשעה לפני סגירת הרשמת המועמדים במשכן הכנסת.

המאמצים לאיחוד בימין שמימין לליכוד לרשימה אחת נמשכו עד הרגע האחרון, וההסכם נחתם לאחר פגישה של שני השרים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בתום פגישה שערכו בקריה בתל אביב. במסגרת ההסכם, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נותר בחוץ ובכך הפר השר פרץ את הבטחתו לבן גביר, שמקומו עמד במרכז המחלוקת בניסיון לחבר בין המפלגות. במהלך הפגישה פרץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו את צמד המילים "מילה זו מילה", ולאחר שניות מחק את הציוץ. לאחר הסיכום, בליכוד תקפו את בנט, וגורמים במפלגה אמרו לוואלה! NEWS כי הוא איבד לימין שני מנדטים בהתנהלותו הערב.

לאחר סגירת הרשימות, הודיע ח"כ מוטי יוגב כי הוא לא יתמודד בבחירות הקרובות. יוגב תקף לאחר הגשת הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-23, את יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, ואמר כי "רפי פרץ גילה בכל דרכו הפוליטית שנה של חוסר יושרה. הוא לא ראוי להיות שליח ציבור של הציונות הדתית". הוא אמר כי בכוונתו לשקם את דרכה הפוליטית של הציונות הדתית, והוסיף כי "יחד עם חברות וחברי הבית היהודי, נשקם מחדש את המפלגה הציונית הדתית - על מנת שתחזור לייצג, ייצוג אמיתי, את הציבור הציוני-דתי, הרחב לגווניו".

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
סמוטריץ', בנט ופרץ/ראובן קסטרו

בן גביר תקף את פרץ, בנט, סמוטריץ' ואיילת שקד לאחר חתימת ההסכם ואמר כי הם אינם ראויים להנהגה. "בערב הזה הפוליטיקה של הציונות הדתית הגיעה לשפל, שר החינוך בגד בי וב-184 אלף איש שהצביעו עוצמה יהודית. הצלנו את הקריירה הפוליטית שלו, סמוטריץ', בנט, איילת שקד - כולם היו במעל". יו"ר עוצמה יהודית הוסיף: "מה שמעניין את האנשים האלה זה רק אגו. אלו לא אנשים שראויים להנהגה. האנשים האלה לא רק שמו קץ הערב לקריירה הפוליטית שלהם, אלא רוצים לסכן את שלטון הימין. עוצמה יהודית תרוץ - ותנצח".

ראש הממשלה בירך את השר פרץ על ההסכם. "רפי פרץ גילה מנהיגות ועשה את המעשה הנכון", אמר נתניהו. גם יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' בירך על הסיכום שהוצג בין הצדדים, ואמר כי הוא "מברך את שותפיי על ההסכם. הציונות הדתית יוצאת לדרך ביחד. נשים מאחורינו את משקעי העבר ויוצאים לדרך חדשה".

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ הסביר לאחר סגירת הרשימות את החלטתו לבטל את ההסכם עם עוצמה יהודית ולחבור לימין החדש והאיחוד הלאומי. "יש רגעים בחייו של אדם שעליו להכריע כנגד כל הסיכויים", כתב פרץ בפייסבוק. "בלב כבד, קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי", כתב והוסיף כי "מתוך אחריות גדולה לעתיד התורה, הציונות הדתית ומחנה הימין קיבלתי הערב החלטה קשה שתציל את המחנה כולו בבחירות הקרובות". פרץ התנצל בפני בן גביר, "על שנאלצתי לבטל בכאב את ההסכם איתו".

עוד בוואלה!

בנט נועד עם פרץ: "על נתניהו לקרוא לבן גביר לפרוש"

לכתבה המלאה
רפי פרץ חותם על ההסכם עם ימינה. אתר רשמי
רפי פרץ חותם על ההסכם עם ימינה/אתר רשמי
איתמר בן גביר בכנסת לאחר האיחוד במפלגות הימין, 15 ינואר 2020. ראובן קסטרו
בן גביר בכנסת לאחר הגשת הרשימות, הערב/ראובן קסטרו
ציוץ רפי פרץ, 15 ינואר 2020. עיבוד תמונה
"מילה זו מילה". צייץ ומחק, פרץ/עיבוד תמונה

מנגד, יו"ר כחול לבן בני גנץ ובכיר המפלגה יאיר לפיד תקפו את החיבור בין המפלגת. "מצביעי הציונות הדתית הממלכתית איבדו את הבית הפוליטי. גזענות, הומופוביה והדרה אינם ערכים יהודים. ימין אינו הבטחת חסינות אישית לנאשם בשוחד", אמר גנץ. לפיד יצא בפניה אל הציונות הדתית שלא להצביע לרשימה המאוחדת. "פונה לציונות הדתית שלא תצביע לרשימה שהכניסה הערב לשורותיה חבורה משיחית והומופובית בניגוד לכל ההבטחות. זו שלא תצביע ביבי כי היא נגד שחיתות".

נציגי הרשימות שיתמודדו בבחירות הגיעו הערב למשכן הכנסת, שם נדרשו המפלגות להגיש את רשימת מועמדיהן עד למועד האחרון ב-23:30 הלילה. ההגעה אל המשכן התאפשרה עד השעה 22:00, ולא יאושרו שינויים בהרכבי הרשימות. אתמול הוגשו עשר רשימות להתמודדות בבחירות לכנסת ה-23 והיום הגישו מפלגות כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו, העבודה-גשר-מרצ, הרשימה המשותפת והליכוד את רשימת המתמודדים.

לפני כן, במסגרת השינויים ברשימות ביממה האחרונה, מזכירות הליכוד אישרה מוקדם יותר את שריונו של ח"כ גדי יברקן מכחול לבן במקום ה-20 ברשימה. זאת לאחר שהח"כ הודח על ידי יו"ר מפלגתו בני גנץ ברקע מגעים שניהל עם מפלגת השלטון. בתוך כך, ח"כ סתיו שפיר הודיעה על פרישתה מהמרוץ לבחירות. שפיר אמרה כי היא "משלמת בגאווה את מחיר האיחוד" בשמאל. "גורלה של המדינה חשוב מכל כיסא בכנסת, גם אם הפעם הכיסא הזה הוא זה שישבתי בו אני", הוסיפה. שפיר שנותרה מחוץ לאיחוד השמאל בין העבודה-גשר למרצ, התלבטה בימים האחרונים על המשך דרכה, והיום כאמור הודיעה על פרישתה.


(עדכון ראשון: 20:26)

נפתלי בנט בכנסת לאחר חתימת הסכם האיחוד עם רפי פרץ, 15 ינואר 2020. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
בנט בכנסת, הלילה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו
מוטי יוגב מודיע כי לא יתמודד בבחירות לכנסת ב-23. ראובן קסטרו
מוטי יוגב מודיע כי לא יתמודד בבחירות, הלילה/ראובן קסטרו
הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה- 23, כנסת, ירושלים 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
נציגי ישראל ביתנו בכנסת, היום/ראובן קסטרו
נציגי כחול לבן במהלך הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה- 23, כנסת, ירושלים 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
נציגי כחול לבן במהלך הגשת רשימת המועמדים, הערב/ראובן קסטרו
נציגי העבודה במהלך הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה- 23, כנסת, ירושלים 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
נציגי העבודה במהלך הגשת רשימת המועמדים, הערב/ראובן קסטרו
הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה- 23, כנסת, ירושלים 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
נציגי ש"ס בכנסת, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully