וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן הורוביץ באולפן וואלה! NEWS: "לא נקמנו בשפיר, פריג' יהיה ח"כ"

שלושה ימים אחרי האיחוד בשמאל, הבהיר יו"ר מרצ ששפיר לא נדחקה ממניע אישי וכי הוא "בטוח שנראה אותה בעתיד". ברקע הביקורת בשמאל הוא הבטיח כי פריג' יכהן בכנסת ו"המקום ה-11 לגמרי ריאלי". "גנץ רואה בנו שותפים", אמר, "אבל אני לא בטוח שביום שאחרי הוא לא ירוץ לימין"

יו"ר מרץ ניצן הורוביץ בריאיון באולפן וואלה!NEWS, ינואר 2020/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: נועה לוי

יום לאחר סגירות הרשימות לכנסת, יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, טען היום (חמישי) באולפן וואלה NEWS כי ח"כ סתיו שפיר לא נדחקה מהאיחוד בשמאל בין העבודה, גשר ומרצ בגלל נקמנות.

"אני מצטער על כל העניין. כמו שרציתי שיאיר גולן יישאר ובאמת עשינו את זה, רציתי שגם סתיו תישאר. היא בהחלט חברת כנסת טובה ויש לה הישגים ואני מצטער שכך קרה", אמר הורוביץ על פרישתה, וטען כי לא הוטל וטו על שילובה ברשימה המאוחדת. "לא היה שום וטו בעניין, זה כבר בעבר וזה מאחורינו. אנחנו הצענו לה הצעה מאוד רצינית כבר בתחילת המו"מ, היא בחרה לדחות אותה וזה נגרר ונגרר וברגע האחרון כבר סגרנו עם מפלגת העבודה שזה היה היעד החשוב והגדול שכל האנשים שלנו רצו, וזה לא נכנס. אני בטוח שהיות והיא צעירה, נראה אותה גם בעתיד, אין לה ספק שיש לה עתיד, גם אני הייתי כמה שנים מחוץ למערכת וחזרתי. יש דרך חזרה, מה שנקרא".

"אין שום נקמנות אישית. כשאתה מנסה לעשות חיבור, יש לזה מחירים", הבהיר הורוביץ. "גם אני משלם מחירים וכולנו משלמים מחירים. אבל גם יש יתרונות, במה שעשינו היתרונות עולים בהרבה על החסרונות. אני מסתובב שנה מאז שאני יו"ר מרצ. כולם אומרים: 'בשביל מה הפיצול הזה?'. אני עשיתי מאמץ, רציתי שהיא תהיה בפנים, אני הקמתי את המחנה הדמוקרטי, אז בהחלט היה לי עניין להמשיך אותו וזו הייתה הרוח במרצ. אם לא היינו חותמים עם מפלגת העבודה בסוף, אם העניין לא היה משתנה ממש יומיים לפני הגשת הרשימות, אז אני מניח שסתיו שפיר הייתה בפנים. פריצת הדרך הייתה ביום ראשון השבוע. יש דינמיקה ויש לוח זמנים וצריך לא לפספס את הרכבת".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בראיון לאולפן וואלה!. ראובן קסטרו
"אין לי שום ספק שפריג' יהיה חבר כנסת"/ראובן קסטרו

במחנה השמאל זוכה מרצ לביקורת רבה גם בנוגע לח"כ נוסף, עיסאווי פריג', שנדחק אל מחוץ לעשירייה הראשונה באיחוד. "המקום הוא ריאלי לחלוטין, היום אנחנו 11 בכנסת, ומקום 11 שזה המקום של ח"כ לעתיד עיסוואי פריג', הוא ריאלי לחלוטין", הוא מתעקש. "זה תלוי: אתה תצביע - הוא יהיה ריאלי גם 12 ו-13 יהיה ריאלי. לא יצביעו - זה לא יהיה ריאלי. דבר שני: לא לקחנו ולא הזזנו שום דבר, עשינו [את הרשימה] לפי החיבורים של שתי המפלגות ובשתי המפלגות יש פריימריז וזה המקום שאנשים נבחרו אליו בפריימריז".

באותו הקשר, הוא הגן על דירוגו של ח"ג יאיר גולן מעל פריג' במסגרת ההסכם שנחתם ביניהם. "אף אחד לא יתווכח שהוא נכס - סגן הרמטכ"ל שבא למרצ. אבל זה לא בא על חשבון אף אחד אחר, הוא במקומו. את יכולה להגיד שזה במקומו של אילן גילאון שנמצא מאחוריו, שהוא ח"כ מצוין. כל אחד זז בגלל הריצ'רץ'", הסביר ודחה את הטענה לגבי היעדר ייצוג למיעוטים ברשימת השמאל המאוחדת, שהמורכבת מרשימות שבעבר נשאו את דגל השותפות היהודית-ערבית. "זה שטויות. זה ממש לא נכון", הוא מתגונן. "אני בכוונה לא אומר עשירייה, לדעתי זה מספר חסר משמעות כי אני חושב שנקבל הרבה יותר. הוא במקום שהיה שלו ונשאר במקום שלו, והמקום הזה ריאלי לחלוטין. ואין לי שום ספק שהוא יהיה חבר כנסת. ויהיו לנו עוד, יש אחריו סלאח סעד ועוד אחרים".

הוא אמר גם כי אינו חושש שבשל כך תיאבד המפלגה מצביעים לרשימה המשותפת. "מי שרוצה יכול להצביע למשותפת, זאת רשימה לגיטימית, כבודה במקומה. צריך להגיד: זאת רשימה שכוללת את בלד והתנועה האסלאמית והקומוניסטית, וזה חיבור לא פשוט עבור הרבה מצביעים ערבים. מי שרוצה להצביע לשם, זה בסדר, אני בעד שהם ישתתפו אחר כך בממשלה, אני איש שמאל ולא מדיר אותם כמו אחרים. אבל אנחנו זה משהו אחר לגמרי, אני חושב שההבדלים מאוד ברורים".

עוד בוואלה!

בתום סגירת הרשימות: אלו המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-23

לכתבה המלאה
יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בראיון לאולפן וואלה!. ראובן קסטרו
"אף אחד לא יתווכח שיאיר גולן הוא נכס"/ראובן קסטרו

הורוביץ הגן גם על החלטת הרשימה המאוחדת לרוץ תחת השם המשותף של שלוש הסיעות - העבודה-גשר-מרצ. "מה זה הרשימה המשותפת? עושים רשימה משותפת קוראים לה 'הרשימה המשותפת'. עושים חיבור של העבודה-גשר-מרצ אז קוראים לזה 'העבודה-גשר-מרצ'. יש לנו חודש אחד עד הבחירות, אז עכשיו לבלבל את הציבור עם עוד שם? עוד הבלחה של איזה פרסומאי? מכירים את העבודה, מרצ זה אולי אחד המושגים הכי ותיקים בפוליטיקה הישראלית, חוץ מהליכוד וש"ס. זה מה שאנשים יודעים, זה מה שתשאלו בסקרים, אז נשארנו עם זה. אנשים רוצים להצביע העבודה-מרצ, אז הזה העבודה-מרצ". בהתאם, הוא הביע תמיכה בהמשך שיתוף הפעולה גם לאחר הבחירות. "אני בעמדה שאני חושב שצריך להישאר ביחד. אני נגד פיצולים ונגד רסיסים".

בנוסף, יו"ר מרצ טען כי גנץ לא היה מעורב "מספיק" באיחוד בין המפלגות, ותהה לגבי המחוייבות שלו לגוש. "הוא הביע רצון שנתאחד מסיבות ברורות", אמר הורוביץ על גנץ, "אבל כחול לבן ואני חייב להגיד את זה, גם לפני פיזור הכנסת במשא והמתן הקואליציוני, לא היו מנוע מחבר של הגוש. בניגוד לנתניהו, שביצר את הגוש שלו, כחול לבן - ואני מקווה שהם לומדים מהטעות שלהם לקראת הבחירות האלה ומה שיהיה אחר כך - לא בדיוק עבדו על הגוש שלהם והוא לא היה בעדיפות ראשונה מבחינתם וגם עכשיו אני לא בטוח שהגוש שלהם הוא בעדיפות ראשונה מבחינתם, ואני לא בטוח שביום שאחרי הם לא שוב ירוצו לימין ויתחברו איתו. אפילו עכשיו כחול לבן מדברת על ממשלת אחדות. אז אחדות עם מי? עם הליכוד, נכון? עכשיו, אם בראש הליכוד יושב נתניהו, אז הם רוצים לשבת שוב עם נתניהו? אז בשביל מה הדיבור הזה?".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בראיון לאולפן וואלה!. ראובן קסטרו
"רציתי שסתיו שפיר תהיה בפנים. לא הוטל שום וטו"/ראובן קסטרו

"אנחנו לא ביקשנו טובות מגנץ וגנץ לא נתן לנו כלום", ענה לשאלה האם קיבלו ערבויות מיו"ר כחול לבן, דוגמת חוק נורבגי שיאפשר את כניסת פריג' לכנסת, בתמורה לאיחוד. "אם זה יקרה, זה יקרה בגלל שאנחנו נדרוש את זה, ואם אנחנו נהיה בממשלה. לא בגלל שגנץ ייתן את זה לנו מטוב לבו. זה יקרה רק אם נהיה בממשלה אם אנחנו נהיה מספיק חזקים. גנץ לא ייתן לנו שום טובות, זה פוליטיקה. אף אחד לא יעשה לנו טובות. אם נהיה חזקים, משפיעים, נקבל הרבה מנדטים, נשב לו בממשלה - אז הוא יהיה חייב להתחשב בנו ולא בימין".

הוא שב ואמר כי לא קיבל שום ערבויות לשילובה של המפלגה בממשלה. "לא ערבויות כי אי אפשר להבטיח דבר כזה. הוא רואה בנו שותפים והוא בהחלט אמר שירצה בשותפות איתנו בממשלה", אמר, "אבל להגיד לך שאני סומך על זה במאה אחוז? לא. הוא לא נתן לי שום חוזה כתוב וגם אין חוזים כאלה. רק אם אנחנו נהיה מספיק חזקים, ואת זה המצביעים צריכים לדעת, נכריח אותו לעשות את זה. אם לא - הוא ירוץ למקום אחר".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בראיון לאולפן וואלה!. ראובן קסטרו
"אני חושב שההבדלים בינינו לרשימה המשותפת מאוד ברורים"/ראובן קסטרו
יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בראיון לאולפן וואלה!. ראובן קסטרו
"אם לא נהיה מספיק חזקים - גנץ ירוץ למקום אחר"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully