וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נחיל ריבונות בבקעה ללא דיחוי, ואת החוק על כל ההתיישבות"

21.1.2020 / 20:19

מאות פעילים הגיעו לאירוע פתיחת הקמפיין של הליכוד, שבו הבטיח נתניהו להחיל את הריבונות על כל ההתיישבות ביו"ש, והוסיף כי יחיל את הריבונות בבקעה, "בלי וטו מטיבי". לדברי בכירים בליכוד, בלשכת רה"מ בוחנים להעלות כבר בשבוע הבא הצעת חוק לסיפוח הבקעה באופן חד צדדי

-

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח הערב (שלישי) כי יחיל את החוק הישראלי על כל היישובים ביהודה שומרון בלי יוצא מהכלל, והוסיף: "נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח ללא דיחוי, ובלי וטו של אחמד טיבי". לדברי בכירים בליכוד, בלשכת רה"מ בוחנים ברצינות להעלות כבר ביום שלישי הבא הצעת חוק לסיפוח בקעת הירדן באופן חד צדדי, במקביל להצבעה על הקמת ועדת החסינות, שאמורה להתקיים בוועדת הכנסת.

את הדברים אמר נתניהו במהלך אירוע פתיחת הקמפיין של הליכוד לבחירות הקרובות, שאליו הגיעו מאות פעילים. לאירוע, שנערך בבנייני האומה בירושלים, הגיעו עשרות נציגים של הקהילה האתיופית, בהמשך להצטרפותו של ח"כ גדי יברקן בשבוע שעבר. בפתח דבריו הזמין נתניהו את ח"כ גדי יברקן לבמה, וברך אותו על חזרתו למפלגה, כשהוא עומד לצדו. הוא הוסיף כי "הקהילה האתיופית כולה חוזרת הביתה לליכוד".

בהמשך דבריו נתניהו תקף את מפלגת כחול לבן, ואמר "מה הם יעשו עם החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן? תלוי את מי אתה שואל בכחול לבן". הוא הוסיף כי "גנץ סופסוף אמר היום שהוא תומך ביוזמה שלי להחלת הריבונות, שמחתי, לא עברו כמה שעות והוא הספיק לחזור בו. כנראה קיבל טלפון מטיבי או יעל גרמן, או שקיבל טלפון מיאיר לפיד".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך אירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
נתניהו נואם בכנס הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

לאחר מכן, תהה נתניהו "מה הם יעשו עם חוק הלאום? אחד אומר בעד אחד נגד. כן ולא. מה הם יעשו עם הכלכלה? נשאל את ח"כ ניסנקורן". הוא הוסיף כי "השאלה מה הם היו עושים אם היו בשלטון. כי לפני שהתחיל קמפיין ההסוואה וקבוצות המיקוד מה הם צריכים להגיד, הם אמרו בזמן אמיתי מה הם היו עושים. הם היו נגד הקמת הגדר בדרום, הם היו נגד ההליכה שלי לקונגרס, הם היו נגד הוצאת הגז מהמים". הוא הוסיף כי "הם היו בעד עקירת יישובים ובעד כלכלת הסתדרות. הם כל כך מתאמצים להסתיר שהם שמאל. זה לא בושה - כחול לבן אתם שמאל".

נתניהו הזכיר בדבריו את הבטחתו של גנץ מהיום, שיפעל להחיל את הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות. בעקבות הצהרתו של גנץ, התפתח ויכוח בינו לבין נתניהו בטוויטר, לאחר שנתניהו קרא לו להחזיר תשובה "עוד הערב", בנוגע להצבעה בכנסת על החלת ריבונות בבקעת הירדן.

בנוסף לדברים אלו, הבטיח נתניהו כי "נביא הסכמי שלום היסטוריים עם עוד מדינות ערביות, נעשה ברית הגנה היסטורית עם ארצות הברית ונבלום סופית את איראן". נתניהו הקרין סרטון של רעייתו שרה מהביקור באתונה, ואמר כי הוא "שוקל ברצינות לפתוח סניף של הליכוד באתונה, אבל רוצה להתייעץ עם ראש הסניף בסעודיה - מוחמד הסעודי אומר שהלוואי והוא היה בכנס". בנוסף לכך, התגאה נתניהו כי "הוצאנו את הגז מהים. הפכנו את ישראל למעצמת אנרגיה". הוא הוסיף כי "מאז שהתחלנו להוציא גז, מחירי החשמל ירדו ביותר מ-20%. זה אויר נקי, חשמל זול. זה כוח איזורי מדיני אדיר וזה נותן תוצאות".

עוד בוואלה!

גנץ שינה את עמדתו על תכנית המאה - בעקבות מסרים מהממשל האמריקני

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך אירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"הפעם הליכודניקים ינהרו לקלפיות". נתניהו בכנס, הערב/ראובן קסטרו

נתניהו הודה לתומכים והפעילים שהגיעו במזג האוויר הקר. "השטח הליכודי בוער", אמר נתניהו. "השטח הליכודי מתעורר, הפעם לא נישאר בבית - נעבור בית בית, הפעם הליכודניקים ינהרו לקלפיות". הוא קרא לציבור שלא להצביע למפלגות שלא עובדות את אחוז החסימה, כשהוא מתייחס לעוצמה יהודית, שדחו את בקשתו להסיר את מועמדותם בבחירות.

לאחר מכן, ביקש נתניהו מהקהל להרים את מכשירי הסלולר שלהם ופירט את הישגי ממשלתו, "כי התקשורת לא מדווחת". הוא טען כי שיעור אבטלה יורד וכי העשור האחרון היה הטוב ביותר בכל הזמנים. הוא ציין את שיעור התעסוקה, השכר הממוצע במשק, ואת בלימת כניסת מבקשי המקלט.

מיקי זוהר באירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
ח"כ מיקי זוהר באירוע, הערב/ראובן קסטרו

מעבר לכך, הוסיף נתניהו כי "הבאנו הכרה אמריקנית לריבונותנו ברמת הגולן, לירושלים כבירת ישראל, לחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון. אלה רק חלק מהדברים שעשינו". לאחר מכן הקרין סרטון של יו"ר כחול לבן בני גנץ, כשהוא מגמגם, ואמר: "פעם זה היה או אנחנו או הם, היום זה או אנחנו או אה..."

הכנס מופק בסגנון הקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כשעל הבמה מאחוריו של נתניהו צפויים להופיע צעירים, בהם גם אתיופים וערבים. נתניהו עבד בחודש החולף עם שני יועצים אמריקנים שעבדו בקמפיין של טראמפ בארצות הברית - קורי לבנדובסקי ודיויד בוסי, אך העסקתם הסתיימה ובסוף הוחלט שלא להיעזר בהם בקמפיין הנוכחי.

אירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
ח"כ גדי יברקן יחד עם שר החוץ ישראל כ"ץ, הערב/ראובן קסטרו
אירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
בסגנון הקמפיין של טראמפ. משתתפים באירוע פתיחת הקמפיין, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully